@Peter,72 (zware) goederentreinen per dag. Dat zijn er 3 per uur. Als je dan nog de IR voor de ''lol'' bij rekend zijn dat dus 4 treinen per uur dus 1 trein per 15 min. Dan nog rekening houdend dat de IR ook nog terug moet naar Antwerpen en de lijn tussen Weert en Budel/Mol (B) enkel sporig is met ''hier en daar'' een uitwijk mogelijkheid. Ondanks dat ik altijd geinteresseerd ben in de spoorwegen en alles wat daar bij hoort, vind ik dit echt een waanzinnig plan. Waarschijnlijk snapt iedereen (ook diegene die dit plan bedacht heeft) wel dat dit niet kan. Ik snap de bezwaren en protesten dan ook, los van het feit dat de huizen er dan kort op staan.Ik ben altijd een voorstander om zulke lijntjes (zowel de IJzeren Rijn als het Duits Lijntje) te heropenen/reactiveren voor personenvervoer of desnoods museumdoeleinden maar 72 (zware) goederentreinen is totaal van de zotte (zoals mijn Belgische collega zou zeggen). MVG, Hielke1501
Hoi Hielke,Ik heb het al meermaals geschreven, oudere huizen en nieuwe huizen die langs spoorlijn liggen moeten er rekening houden
Jo heeft wel gelijk.Je weet waar je aan begint als je langs een spoorlijn gaat wonen.
Me dunkt dat de voorstanders graag treintjes zien rijden, zolang het maar niet voor hun voordeur is. Want ik durf te wedden dat Jos noch Jo langs een drukke spoorlijn wonen. Die zijn er namelijk niet in Zuid-Limburg.- Peter
Het is van de zotte in Nederland,als iemand naast een boerderij een huis laat bouwen en een klacht indient voor stankoverlast en die boer het veld moet ruimen,dit is het het zelfde als bij spoorlijnen,dan zou in Amsterdam Rotterdam Utrecht een hele hoop spoorlijnen afgebroken,vanwege de overlast.