Klopt helemaal Jeroen.En dan heb je het milieu aspect nog niet.50 tot 100 vrachtwagens veroorzaken meer uitstoot dan een goederentrein.En daarbij nog genomen dat het goederenvervoer per spoor steeds meer met electrische tractie rijdt.
jongens,als mcn die vaak in aachen komt kan ik jullie zeggen het is niet aachen west de bottleneck van de montzen route maar het is aachen hbf. wat niet veel meer treinverkeer aankan!!! daardoor loopt aachen west weer vol en blijft zo doorgaan naar montzen.daarbij heeft de verbinding over de ijzeren rij helemaal niks van doen, want deze treinen zouden niet kop hoeven te maken maar in een keer doorkunnen richting Gladbach. en de treinen die maar zuid duitsland zouden moeten ook niet logisch want deze zouden weer in reydt(Gladbach) kop moeten maken om naar keulen te kunnen als ze van de ijzeren rijn komen. dus de andere treinen kunnen van antwerpen ook via of Betuwe route kunnen of via venlo. dus het stukje roermond-dalheim of dit wel moet???
Er is één ding dat ik niet helemaal begrijp. Een spoorlijn ligt er ruim 100 jaar, er is ook goederenverkeer over. Op een gegeven moment ligt 'ie, zeg, 10 jaar stil. Vervolgens zijn er reactiveringsplannen. Het rare is dan dat opeens die spoorlijn een uitvinding van de duivel is, speciaal aangelegd om alle beestjes in het natuurgebied en alle inwoners langs de lijn om te brengen ofzo. Ik charcheer een beetje
Maar dat het rijden van treinen door een natuurgebied idioot zou zijn, puur omdat de lijn 10 jaar dicht is geweest... Je moet er geen betuwelijn van maken, tuurlijk.
Het deel tussen Roermond en de grens met Duitsland, bij Dalheim, is sinds 1991 buiten gebruik.