Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door class 37
Vandaag om 20:12:29
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 20:07:02
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 19:45:52
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:29:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:16:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:06:26
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 19:03:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
  

Auteur Topic: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.  (gelezen 1126 keer)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Gepost op: 20 February 2009, 11:28:09 »
Voor de wisselstraat van Padicie in aanbouw in het zicht, heb ik een plaat gereed staan, maar deze is op zichzelf al 2,5 cm dik. Er bovenop wil ik ook nog geluiddemping tussen plaat en wissels/rails toepassen, maar dan werken volgens mij de wisselaandrijvingen al helemaal niet meer.

Mijn vraag is dus, en ik heb al heel wat afgezocht, wat is de max dikte van de plaat waarbij ze nog goed werken? Wat is jullie ervaring hiermee?

De enige maatvoering die ik op de gebruiksaanwijzing tegenkom, is de instelweg van 6,5 a 7 mm, die volgens mij de uitslag van het bewegende deel inhoudt. Over de dikte v.d plaat kom ik nergens maten tegen.

Ja, ik kan het uitproberen, maar ervaringen van anderen kunnen mij wellicht een trial and error- ervaring besparen...
Ik heb al een trein

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1453
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Reactie #1 Gepost op: 20 February 2009, 11:33:10 »
Huub,

ik had op mijn vorige baan 18 mm hout en 5 mm kurk.
Dit werkte ism met Tillig elite niet goed. 80% gaat goed.
Nu heb ik 12 mm en nog geen problemen gehad.
Ligt er ook aan welke wissels je gaat toepassen, een slanke wissel gaat immers makkerlijker dan een kruiswissel.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4297
Re: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Reactie #2 Gepost op: 20 February 2009, 14:46:44 »
Ik neem aan dat je de dikste verenstaaldraad genomen hebt? Ik gebruik vooral Fleischmann modellwissels.

Concluderend dat ik beter de dikke plaat voor het schaduwstation kan gebruiken, de wissels met hun eigen aandrijvingen  komen daar gewoon boven op.

Bedankt voor het advies Dave, mijn plannen zal ik daarom moeten wijzigen, dat wel. Het zal wel spaanplaat worden, al zal dit extra ondersteunende latten inhouden, omdat spaanplaat nogal werkt.

Dus dat wordt passen en meten en geen latten plaatsen waar de aandrijvingen komen.
Ik heb al een trein