Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
Show je werkplek door hmmglaser
Vandaag om 00:02:12
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
30 July 2025, 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19
  

Auteur Topic: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.  (gelezen 1112 keer)

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Gepost op: 20 February 2009, 11:28:09 »
Voor de wisselstraat van Padicie in aanbouw in het zicht, heb ik een plaat gereed staan, maar deze is op zichzelf al 2,5 cm dik. Er bovenop wil ik ook nog geluiddemping tussen plaat en wissels/rails toepassen, maar dan werken volgens mij de wisselaandrijvingen al helemaal niet meer.

Mijn vraag is dus, en ik heb al heel wat afgezocht, wat is de max dikte van de plaat waarbij ze nog goed werken? Wat is jullie ervaring hiermee?

De enige maatvoering die ik op de gebruiksaanwijzing tegenkom, is de instelweg van 6,5 a 7 mm, die volgens mij de uitslag van het bewegende deel inhoudt. Over de dikte v.d plaat kom ik nergens maten tegen.

Ja, ik kan het uitproberen, maar ervaringen van anderen kunnen mij wellicht een trial and error- ervaring besparen...
Ik heb al een trein

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Reactie #1 Gepost op: 20 February 2009, 11:33:10 »
Huub,

ik had op mijn vorige baan 18 mm hout en 5 mm kurk.
Dit werkte ism met Tillig elite niet goed. 80% gaat goed.
Nu heb ik 12 mm en nog geen problemen gehad.
Ligt er ook aan welke wissels je gaat toepassen, een slanke wissel gaat immers makkerlijker dan een kruiswissel.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4301
Re: Dikte plaat maximaal bij Conrad wisselaandrijving onderbouw.
« Reactie #2 Gepost op: 20 February 2009, 14:46:44 »
Ik neem aan dat je de dikste verenstaaldraad genomen hebt? Ik gebruik vooral Fleischmann modellwissels.

Concluderend dat ik beter de dikke plaat voor het schaduwstation kan gebruiken, de wissels met hun eigen aandrijvingen  komen daar gewoon boven op.

Bedankt voor het advies Dave, mijn plannen zal ik daarom moeten wijzigen, dat wel. Het zal wel spaanplaat worden, al zal dit extra ondersteunende latten inhouden, omdat spaanplaat nogal werkt.

Dus dat wordt passen en meten en geen latten plaatsen waar de aandrijvingen komen.
Ik heb al een trein