Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:49:54
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:33:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Wat was jullie allereerste loc? door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:04:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:54:58
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:17:49
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 17:10:54
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:41:52
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:53:48
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1928059 keer)

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: 19 Toen
« Reactie #2160 Gepost op: 26 March 2011, 14:12:09 »
klik
TGV A 305 onderweg naar NS150 in Utrecht,
Rijswijk,
01 juli 1989.

klik

klik
TGV 325,
Rotterdam CS,
oktober 1993.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
146* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

mallet96

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #2161 Gepost op: 02 April 2011, 00:54:06 »
Hallo,

Wel gaaf al die foto's van de TGV's, zo zie je maar dat er meerdere foto's zijn genomen van een bepaalde rit in het verleden (in dit geval een introductierit van de TGV-Atlantic). Ik heb nog enkele foto's op de computer staan die ingescand zijn vanuit mijn fotoalbum of dia's.

DE II maakt de oversteek vanuit Zutphen naar Apeldoorn over de IJssel:


DE III vertrekt het station Zutphen met bestemming Apeldoorn en rijdt de IJsselbrug op:


NS loc 1142 met gehuurde Belgische rijtuigen als sneltrein Zwolle - Roosendaal is net uit station Zutphen vertrokken en rijdt nu ter hoogte van De Hoven:


Een vakantiefoto genomen langs de Moesel, tussen Neef en Bullay:



Voor meerdere oudere foto's, ga naar mijn flickr site.

Groet,

Marcel

Jordy

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #2162 Gepost op: 02 April 2011, 11:35:23 »
Die TGV mag nog wel een keer hierheen komen!
Is die TGV eigenlijk wel geschikt om in NL te rijden?

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: 19 Toen
« Reactie #2163 Gepost op: 02 April 2011, 12:02:16 »
TGV reed volgens mij met ontheffing want die TGV had geen ATB. Mag nu vast niet meer. Stroomsysteem natuurlijk geen probleem.
Groet, Frank

dvdbrander

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re: 19 Toen
« Reactie #2164 Gepost op: 02 April 2011, 12:28:51 »
t is andersom, nederland is niet geschikt voor de TGV :P
De sporen hellen niet genoeg ofzo, in ieder geval zou het gevaar van ontsporen te groot zijn.
mvg daniël
mMijn baantje

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10766
Re: 19 Toen
« Reactie #2165 Gepost op: 02 April 2011, 12:38:33 »
 ???

Of ben je de smileys vergeten?
No dress rehearsel, this is our life.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: 19 Toen
« Reactie #2166 Gepost op: 02 April 2011, 13:12:28 »
Verhaal klopt volgens mij wel, als je met een TGV niet door heuvelachtig gebied rijdt, moet je een paar loopings inbouwen om niet te ontsporen. Maar de Nederlandse bodem is te slap voor de fundering van dergelijk loopings....  ;)

Heb ik tenminste wel eens gehoord...........  ;D

Straks maar weer eens de Thalys naar Parijs fotograferen, hoe noemen ze dat ding toch als hij grijs/blauw is geschilderd?

Ietwat melige groet,
Huub

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: 19 Toen
« Reactie #2167 Gepost op: 02 April 2011, 14:41:23 »
Voor de liefhebbers even een TGV overzichtje:
- TGV Sud-Est.
- TGV Reseau.
- TGV Atlantique.
- TGV Duplex.
- TGV POS.
En om het simpel te maken, zijn deze tegenwoordig allemaal grijs met blauw of
(alleen dubbeldekkers) blauw met grijs.
Dan zijn er nog:
Thalys PBKA
Thalys PBA
TGV La Poste
Deze zijn niet grijs met blauw of blauw met grijs.

Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 02 April 2011, 14:43:32 door Petertrein81 »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: 19 Toen
« Reactie #2168 Gepost op: 02 April 2011, 16:47:20 »
De Thalys PBA is gewoon een TGV Reseau in een ander kleurtje. Dus beweren dat een Nederland niet geschikt is voor een TGV is onzin.
Als er ATB aan boord is of ontheffing, kan elke TGV, met uitzondering van een deel van de Kanaaltunnel treinen, naar Nederland komen.

Huub


GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: 19 Toen
« Reactie #2169 Gepost op: 03 April 2011, 12:54:58 »
En dat gebeurde al ver voor 1989;
klik
SNCF TGV 12 en Lok 1206 tijdens een bezoek van dit TGV stel aan
Den Haag CS,
28 april 1981.
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
146* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Anoniem

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #2170 Gepost op: 03 April 2011, 13:17:32 »
De Thalys PBA is gewoon een TGV Reseau in een ander kleurtje. Dus beweren dat een Nederland niet geschikt is voor een TGV is onzin.
Als er ATB aan boord is of ontheffing, kan elke TGV, met uitzondering van een deel van de Kanaaltunnel treinen, naar Nederland komen.

Ik kan me ook voorstellen dat de Duplexvarianten een probleem zouden kunnen zijn i.v.m. het omgrenzingsprofiel, maar daar heb ik geen informatie over. Iemand anders misschien wel ;D.

Voor de liefhebbers even een TGV overzichtje:

Je overzichtje is niet up-to-date ;D. Sinds POS zijn er bijgekomen:
- TGV-RD (duplexstam, réseaumotorwagen)
- IRIS 320, het meettreinstel omgebouwd uit TGV Réseau 4530. Het heeft een volledig afwijkende kleurstelling en volgestopt met computers en meetapparatuur.
- Dasye (Duplex ASYnchrone ERTMS, een nieuwe serie Duplexstellen die geüpdatet zijn en genummerd in de serie 700
- En in prototypefase bevindt zich het type RGV 2N2, alweer een nieuwe serie Duplex, met een omgrenzingsprofiel volgens UIC-normen (zie mijn bovenstaande opmerking ;D) en diverse aanpassingen op het gebied van het reizigerscomfort, met name ook voor rolstoelgebruikers. Bovendien komen er twee series, bicourant (serie 800) en tricourant voor de dienst op Duitsland, Zwitserland, Luxemburg en - mogelijk - Oostenrijk (serie 4700).


Overigens zijn de TGV-PSE's (ook wel "Sud-Est" genoemd inderdaad) in bi- en tricourante versie beschikbaar, zijn de post-TGV's in feite TGV-PSE's, zijn er ook bi- en tricourante versies van de TGV Réseau (serie 500 is bicourant, serie 4500 tricourant, waarbij de 4501-4506 geschikt zijn - een soort van ;D - voor Italië en de 4507-4540 voor België en Nederland: de 4531-4540 zijn in Thalyskleurstelling gestoken als Thalys PBA). De 4530 is, zoals boven vermeld, niet meer voor de commerciële dienst beschikbaar.

Bovendien zijn er enkele TGV's eigendom van andere spoorwegmaatschappijen dan de SNCF (SBB, NMBS, DB, Hispeed - tegenwoordig niet meer geloof ik? - en Eurostar UK Ltd.).

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: 19 Toen
« Reactie #2171 Gepost op: 03 April 2011, 14:29:10 »
Ik denk dat een duplex makkelijk past in La Pays-Bas, het omgrenzingsprofiel (in vaktermen Profiel van Vrije Ruimte, afgekort PVR) in Nederland is (iets) groter dan in in Frankrijk.
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Anoniem

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #2172 Gepost op: 03 April 2011, 14:35:47 »
het omgrenzingsprofiel (in vaktermen Profiel van Vrije Ruimte, afgekort PVR)

Even terzijde: ik dacht dat dat twee verschillende dingen waren. Zoals ik het begrepen heb, is het omgrenzingsprofiel het profiel waarbinnen de trein moet "passen" (dus: de maximale breedte op een bepaalde hoogte enzo) en het PVR het profiel waarbinnen zich geen objecten mogen bevinden. Het PVR loopt daarmee "om" het omgrenzingsprofiel heen, de bedoeling is natuurlijk om een veiligheidsmarge te hebben tussen omgrenzingsprofiel (trein) en PVR (omgeving). Zo had ik het althans begrepen...

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: 19 Toen
« Reactie #2173 Gepost op: 03 April 2011, 14:53:48 »
Ja, je hebt gelijk. Het Omgrenzingsprofiel is trouwens wel een Europeese standaard (sinds 1914!), vandaar dat een TGV-duplex ook in Nederland zou moeten kunnen rijden.

'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Martijn_

  • Offline Offline
  • Berichten: 362
Re: 19 Toen
« Reactie #2174 Gepost op: 03 April 2011, 15:12:46 »
Het omgrenzingsprofiel is er wel europees gezien, maar er zijn tal van uitzonderingen. In zwitserland heb je bijvoorbeeld een smallere pantograaf nodig. En een ICE 1 kan niet naar nederland komen omdat deze te breed is.

Martijn