Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:49:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
Vandaag om 20:47:36
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 20:46:38
Märklin 2025 door barry1972
Vandaag om 20:24:34
extra terugmeld module viessmann 5217 door Kolho005
Vandaag om 20:09:10
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht door Rob Ellerman
Vandaag om 19:36:28
C12c rijtuig door Eelco Storm
Vandaag om 19:35:38
Roco wagon openen door Herb73
Vandaag om 19:33:02
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 19:22:04
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
Vandaag om 19:19:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:09:01
waterwagens door j.ossebaar
Vandaag om 18:34:55
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Marc tramt
Vandaag om 17:55:39
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:10:31
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 16:49:12
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 16:47:15
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 16:31:03
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:23:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Pauldg
Vandaag om 15:33:53
Fleischmann rijtuig 5896 door ArjanB
Vandaag om 15:15:17
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:55:36
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:44:42
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen. door hervé
Vandaag om 13:33:31
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:34:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:04:05
Au bord de la Cèze door Basmans
Vandaag om 11:56:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:09:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 10:01:43
Acme nieuwe ICNG door arnaud-ns/htm
Vandaag om 09:33:30
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1965469 keer)

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3095
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #2070 Gepost op: 07 November 2010, 19:08:23 »
Dank u meester Frank ;D

gr Ed.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #2071 Gepost op: 08 November 2010, 23:02:58 »
Eén dag te laat voor 25 jaar geleden, 3 oude neuzen te Es:



377 (tr. naar Gvc), 146 (tr. naar Zl) en 137 (tr. naar Zp)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: 19 Toen
« Reactie #2072 Gepost op: 08 November 2010, 23:05:35 »
Frank,

welke types zijn dit?
Meest rechtste is een mat54?

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Wilfried

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: 19 Toen
« Reactie #2073 Gepost op: 08 November 2010, 23:19:37 »
De meest rechtse is inderdaad een mat '54, de andere twee zijn Plan U (DE3), dit zijn 3-delige dieselelektrische treinstellen.
Van de Plan U zie je toevallig de kop van de motorwagen(voor) en van de stuurstand (achter)
Groetjes, Wilfried

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: 19 Toen
« Reactie #2074 Gepost op: 09 November 2010, 00:24:41 »
Geweldige plaat Frank!
De 377, was dat de stopper tot Deventer? In mijn herinnering vertrok die meestal van 3 en de intercities van 4 (die waren tot volgens mij 1995 nog deels getrokken)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: 19 Toen
« Reactie #2075 Gepost op: 09 November 2010, 10:56:06 »
Uit de tijd dat in Utrecht nog aan beide zijden van het station blokkendozen te zien waren.





En soms ook wat ander leuk spul.



Alle foto's uit 1983.

Huub

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12501
    • sleutelspoor
Re: 19 Toen
« Reactie #2076 Gepost op: 09 November 2010, 16:42:35 »
Als je poes mis, hier is hij ook niet ;D


 ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 09 November 2010, 17:58:17 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #2077 Gepost op: 09 November 2010, 21:01:09 »
De 377, was dat de stopper tot Deventer? In mijn herinnering vertrok die meestal van 3 en de intercities van 4 (die waren tot volgens mij 1995 nog deels getrokken)

Klopt, de 377 reed een kwartier eerder weg dan de 1700 (Hondekopvier in IC-uitvoering) van spoor 4, nam vervolgens alle stopplaatsen mee en een paar minuten nadat de 377 in Dvt was gearriveerd kwam de 1700 ook al Dvt binnen, gezamenlijk naar Ut, splitsen, 377 naar Gvc en de 1700 naar Rtd. Twee uur later troffen ze elkaar weer in Ut, gezamenlijk naar Dvt. De 1700 snelt naar Es, de 377 neemt alle stopplaatsen weer mee en komt halverwege Hgl-Es zijn collega Hondekoptwee tegen die in tegenstelde richting gaat en onderweg naar Dvt alle stopplaatsen weer meeneemt en zal combineren met de 1700 waar de 377 zojuist een duo meer vormde. Tien minuten zullen de 377 en de 1700 naast elkaar staan, dan vertrekt de 1700 weer om over drie kwartier met de nieuwe 300 uit Dvt te vertrekken richting Ut...

Nauwelijks nog voor te stellen: 2+4 bakken mat.'54 boden 25 jaar geleden voldoende capaciteit buiten de spits voor deze dienst. Op Amsterdam reed inderdaad getrokken materieel: plan E/ICR op de oneven halve uren, DB-rijtuigen op de even halve uren.   
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: 19 Toen
« Reactie #2078 Gepost op: 09 November 2010, 21:28:15 »
Frank,

bedankt voor de aanvullende info!

Citaat
(Hondekopvier in IC-uitvoering)

Die kan ik me wel herinneren!

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5614
Re: 19 Toen
« Reactie #2079 Gepost op: 11 November 2010, 16:09:00 »
Als contrast met het p*****weer buiten een 's zomers plaatje van een 'nieuwe' 1100 (1116) op proefrit te Boxtel.



In Barendrecht komen twee Beneluxstellen met een hondekopvier door het in een boog gelegen, vorige station.



Ook in Barendrecht de 2458 en een onbekende zusterloc met goederentrein tegen de avond op weg naar Kijfhoek.


Groet, Frank

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re: 19 Toen
« Reactie #2080 Gepost op: 11 November 2010, 16:39:06 »
Wat glimt 'ie (1116) lekker in de zon, je ruikt bij wijze van spreken de verf van de foto.
Dank voor de foto's.
Wordt het toch nog gezellig!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #2081 Gepost op: 13 November 2010, 00:17:09 »
In de nieuwste RailMagazine las ik dat Benelux Bs 101 bestemd is voor het Spoorwegmuseum.

De "Nieuwe" Benelux nu al uitgefaseerd... Toen ik hem eind 1986 tegenkwam was ie nog niet eens in dienst... De op de achtergrond staande '46-ers (291+231) waren daarentegen al weer een tijdje buiten dienst...


Bs 101 te Roosendaal, 15 oktober 1986
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1065
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re: 19 Toen
« Reactie #2082 Gepost op: 14 November 2010, 18:17:52 »



Bestaat hier eigenlijk een model van?  :-[
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: 19 Toen
« Reactie #2083 Gepost op: 14 November 2010, 18:27:59 »
Jazeker. Weliswaar een zelfbouwpakket van Jules. Deze kwam uit het assorti van de fabrikant Kleinspoor.
Artikelnummer: 808
Zie bijv link:

http://www.henhmodelbouw.nl/Treinen/Kleinspoor/kleinspoor_808b.htm
Misschien hier en daar nog verkrijgbaar op de beurs in Houten.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 14 November 2010, 18:30:03 door Thowra »
We're all riders on this train.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3870
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: 19 Toen
« Reactie #2084 Gepost op: 14 November 2010, 19:18:14 »
nu we 't toch over Jules hebben...

voorzien van een dieseltje voor en achter werd in de nacht de ATB op het emplacement Leeuwarden en de aansluitende stukjes spoor van Deinum en Mantgum getest.
wel wat overpowerd allemaal, maar misschien zat de NS toen ook al royaal in de 6400'en



op woensdag 27 maart 1991 was Jules er weer, nu reed 'ie tussen de 6408 en 6422 enkele slagen Telerailmetingen tussen Meppel en Leeuwarden en Leeuwarden-Harlingen.

Overdag stond 'ie opgesteld in Leeuwarden, opmerkelijk genoeg daarachter een 2200, de 2219, omdat die al sinds december 1990 niet meer waren gespot in Lw. (in mei 1989 waren ze afgelost door de 6400'en in de BZ-omloop vanaf Onnen. Daarna kwam er incidenteel nog eens eentje langs met werkmaterieel).


Tijd om te werken voor de oude Blokkendoos:










grtz,
Wim


Na einde treindienst ging het donderdagnacht 28 maart om 0:20 uur naar Stavoren.
Toen het driespan om 02.30 uur weer terug was werd koersgezet naar Groningen.

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie