Klopt, die (=de twee seinen aan hetzelfde portaal) zijn al eerder gesneuveld. De eerste waarvan ik weet dat die verdwenen is, was een bloksein tussen De Klomp en Ede, richting Ede, net ten oosten van de overweg in de Kade. Het portaal is overigens nog steeds te herkennen aan de zwartwitte verf.
Daarna zijn de seinen aan het portaal bij de Emminkhuizerberg verdwenen, maar daarvan moet ik ook nog ergens een fotoserie hebben (die ik trouwens wilde gebruiken voor mijn volgende raadplaatje, moet nu dus wat anders verzinnen ). Dan stonden er ook nog twee ten westen van Ede, bij het viaduct over de Kastelenlaan. Het sein aan het rechterspoor was het laatste bloksein voor Ede, deze had een cijferbak met het cijfer 12, welke brandde als het inrijsein veilig was, maar het uitrijsein van Ede richting Arnhem onveilig was.
Dit kwam door de wat korte blokafstand daar. Het sein op het linkerspoor was een voorsein zoals op de foto met de kalktrein, dus groot scherm maar slechts één lamp. Dat sein heb ik trouwens nooit een andere kleur dan geel zien tonen, en ik ben er van 1998 tot einde sein (ergens voor 2004) schooldagelijks langs gefietst. In theorie zou dat sein ook groen moeten kunnen tonen, maar misschien ook niet.
Het sein op de foto van Ilya hierboven was volgens mij het eerste bloksein van Ede richting De Klomp, net ten westen van de overweg in de Hakselseweg. Deze was ik een beetje vergeten. Deze is volgens mij nog wat langer blijven staan dan de seinen bij het viaduct over de Kastelenlaan, maar is eerder verdwenen dan (een aantal van) de seinen tussen Ede en Wolfheze, welke er na 2004 ook nog stonden. Die zijn volgens mij rond 2007 pas vervangen.
Emmerich denk ik,toch?