Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 03:07:28
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 02:57:06
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
17 June 2025, 23:26:51
Rails roestig verven door Ferdinand Bogman
17 June 2025, 23:21:16
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0 door wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Aachenau West door wob
17 June 2025, 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
17 June 2025, 20:42:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
17 June 2025, 20:15:59
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
17 June 2025, 18:02:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
17 June 2025, 09:27:54
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1916758 keer)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: 19 Toen
« Reactie #1515 Gepost op: 18 March 2010, 20:07:18 »
Maar 's even wat anders dan die eeuwige Blauwe Engelen  8)

NS 1639 komt binnen in Almelo met (vermoedelijk) de vertraagde trein 524656 Bot-Sb, bestaande uit 19 lege VTG oliewagens (serie 33 80 787 6 ...-.), 27 augustus 1985.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: 19 Toen
« Reactie #1516 Gepost op: 18 March 2010, 20:11:00 »
Gaaf Illya (y)

( Deze ketelwagens bestaan niet in model geloof ik toch ? )

Gr. Remco.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: 19 Toen
« Reactie #1517 Gepost op: 18 March 2010, 20:52:19 »
Gaaf Illya (y)
( Deze ketelwagens bestaan niet in model geloof ik toch ? )
Dank (geen idee).
Nog maar eens een herinnering dat je de gekste combinaties kunt maken in model (eigenlijk heb ik dus ook geen smoes om geen BNL-versie van Plan W kopen, maar je moet toch wat om niet failliet te gaan).

NS 1123 met trein 833 Zandvoort - Maastricht (in de trein Benelux Plan W 21 473) bij binnenkomst op het "oude" Utrecht CS op 9 mei 1987 (vr).

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: 19 Toen
« Reactie #1518 Gepost op: 18 March 2010, 21:50:48 »
Gaaf Illya (y)

( Deze ketelwagens bestaan niet in model geloof ik toch ? )

Gr. Remco.

Nee, nog niet nee  ;D
Ze missen eigenlijk wel heel erg in diverse verzamelingen he ?

hint hint aan importeurs en fabrikanten.   8)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: 19 Toen
« Reactie #1519 Gepost op: 18 March 2010, 21:51:49 »
Nee, nog niet nee  ;D

Das goed he ;D

Doe maar 2012 ;D

Gr. Remco.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: 19 Toen
« Reactie #1520 Gepost op: 19 March 2010, 22:34:01 »
Speciaal voor Mark (en Frank) een plaatje van een fluitketel op Hgl-Odz  8)

MBS 4 met KNHS 76105/2/1/7 als officiële feesttrein 1S Hengelo - OldenzaalBad Bentheim t.g.v. het 125-jarig jubileum van de spoorlijn, 14 september 1990 (vr).
« Laatst bewerkt op: 19 March 2010, 22:36:18 door Illya Vaes »

Pelikaan

  • Mark Peters
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
  • Patat
Re: 19 Toen
« Reactie #1521 Gepost op: 19 March 2010, 23:15:21 »
Wat een eer!  (y)

De zomerse temperaturen springen in ieder geval van het beeldscherm!  8)

Hoewel ik niet veel met stoom heb, heb ik wel degelijk iets met dit traject. En dan met name de zomers van 1997 en 1998. Twee fantastische zomers met hoge temperaturen en de nodige oudgedienden (1100-1200-1300). En niet te vergeten de grote verscheidenheid aan materieeltypen die de nodige interregio's vervingen (plan U, plan V/T en ICM)

Ik ben blij dat ik deze periode zo intens heb mogen meemaken. (Er ging bijna geen week voorbij of ik was van de partij)

@ Illya: Dank voor het plaatsen van deze sfeervolle zomerse plaat!

Ik hoop dat ik echt op korte termijn eens wat van deze platen plaatsen kan. Ik ga mijn best doen!  ;)

Groetjes, Mark
Winterswijk jaren '80

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5545
Re: 19 Toen
« Reactie #1522 Gepost op: 19 March 2010, 23:30:01 »
Ook van mij weer wat 19toen (begin tachtiger jaren).
Beginnen we eveneens op de lijn Hengelo - Oldenzaal - Bad Bentheim:

De Poppe - een onbekende 1100, nog met omgekeerd L-sein


Alkmaar: 2203 en 2274 met buurtsuper (Den Helder, Hoorn, Alkmaar) richting Amsterdam gereed voor vertrek.


Almelo: gehuurde 216 157-8, 2226 en 529


Alphen aan den Rijn: prototype ICm

Groet, Frank

Pelikaan

  • Mark Peters
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
  • Patat
Re: 19 Toen
« Reactie #1523 Gepost op: 19 March 2010, 23:35:54 »
Mooie plaatjes spoorzeven!  (y)

Leuk die 1100 bij de Poppe met oud duits voorsein en oude AKI. En dan die "buurtsupers"... Heerlijk!

Dit is genieten..

Nou, wie nog meer met de achterhoek of Hengelo-Oldenzaal-Bad Bentheim?  ???

Winterswijk jaren '80

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: 19 Toen
« Reactie #1524 Gepost op: 20 March 2010, 00:01:21 »
Pak 'em beet in 1984 passeren 2 2400'en de Kleine Spoorbomen in Hilversum, waarschijnlijk om in Naarden-Bussum wagens van Bensdorp op te halen. Plaatje van niks, maar na 25 jaar valt het me ineens op dat het baanwachtershuisje rechts ineens weg was zonder dat ik het gemerkt heb. De rangeerder die het hele stuk uit Amersfoort lekker voorop meerijdt is ook niet meer van deze tijd. Het muurtje op de voorgrond is deel van een reeds lang volgestort tunneltje onder het spoor. Door de [voorspelde!] toegenomen verkeersdrukte nadat de Grote Spoorbomen bij het station zijn vervangen door een fietstunnel, en de eveneens toegenomen hoeveelheid treinen in het Gooise, wordt het eens tijd dat iemand zich herinnert dat daar nog een zeer bruikbaar tunneltje ligt.


sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: 19 Toen
« Reactie #1525 Gepost op: 20 March 2010, 00:04:31 »
een herinnering aan de tijd van de  'grote overwegen'

Apeldoorn, 1986.

Nog echte bomen, met hangwerk en houten bomen. Weliswaar elektrisch bediend, maar net als de grote bomen in Hilversum, Bussum en Zutphen enorm veilig.
Op de achtergrond een buurlandentrein richting Bad Bentheim, getrokken door een nog vers in de huisstijl zittende 1135.



gtrz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #1526 Gepost op: 20 March 2010, 10:53:05 »

Ik hield nooit geen administratie bij dus datum niet bekent. Dit is ergens eind jaren '80 (wss voorjaar '88) tussen Assel en Apeldoorn. De Aki is het verlengde van de Asselsestraat vanuit Apeldoorn.
1144 met lege olietrein richting Hengelo.

Dick van Aggelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: 19 Toen
« Reactie #1527 Gepost op: 20 March 2010, 11:48:19 »
Na een kort geding moest de NS tijdens de koude en natte Paasdagen van 1986 met deze treinen rijden tussen Haarlem en Zandvoort.
De oude bovenleidingsmasten werden toen vervangen.
Ik mocht een ritje mee.




Dick van Aggelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: 19 Toen
« Reactie #1528 Gepost op: 20 March 2010, 11:51:47 »
Afscheidsrit NS 1500 in 1988 bracht ons bij de firma Koek:


Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1914
    • Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #1529 Gepost op: 20 March 2010, 13:52:21 »
Maar het afscheid was in 1986, op 30/4 was deze rit!