In juli 1996 vonden meerdere slooptransporten plaats van materieel '54. Deze werden gereden met andere mat'54 stellen, maar ook eens met historisch materieel combinaties, bv met mat '36, mat'46, pec, mat '54 bloedneus 2tje. En een van speciale proefsnor voorziene 4wagen treinstel mat '54. Deze was als ik mij goed herinner speciaal voor de slooptranporten van deze snor voorzien, maar kan dat ook zomaar mis hebben. Het was in ieder geval een bijzonder gezicht zo'n geel-blauwe snor. Let ook op de zwarte proefsnor op 1 van de andere hondekoppen (foto 2) Ergens heb ik nog een betere foto van de speciale snor, want op de foto die ik nu plaats is 'ie praktisch niet te zien dit betreft de 3de foto.
Leuke foto met de Pec, mat '36 en mat '46 maar dat was geen slooptransport. Op Railwiki is vermeld dat deze stellen naar een open dag in Leidschendam gingen, sowieso was de mat '36 op dat moment niet rijvaardig en de Pec heeft ook weinig nut bij een transport. De blauwe snor was op de 766 aangebracht om deze te onderscheiden van de andere stellen met het oog op de museale bestemming: https://www.flickr.com/photos/spoorwegarchief/8204874913Top, bedankt voor de aanvulling! ik haal de info ook uit m'n vaders verzameling en uit m'n geheugen, maar tis al ff terug