Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 21:51:06
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:48:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1929270 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2883
  • Twentelijn 1968-1980
Re: 19 Toen
« Reactie #4800 Gepost op: 15 January 2024, 13:51:11 »
Ik vind die Hondekop wel een beetje amateuristisch verouderd :angel:

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: 19 Toen
« Reactie #4801 Gepost op: 15 January 2024, 19:00:56 »
Toffe foto. De laatste tijd zie ik steeds meer foto's van die railhoppers voorbijkomen, ergens jammer dat dit geen grotere serie is geworden - vond dit altijd een leuk treinstel om te zien.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: 19 Toen
« Reactie #4802 Gepost op: 15 January 2024, 21:23:52 »

Treinstellen NS 2104 en NS 2103 als trein 8054 onderweg naar Zwolle.


De 2104 heeft het spoorwegmuseum nog gehaald ;)

Martijn

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 19 Toen
« Reactie #4803 Gepost op: 22 January 2024, 12:22:33 »

Reklametram voor eerste editie van Film International Rotterdam.
Eindpunt lijn 3, Van Aersenlaan Rotterdam, 25 februari 1973.
Zoutwagentrekker 2518
.
Nota bene: reklamebord links .... gladde weg ... pompend remmen.
Melkunie Spijkstaal op achtergrond.
Eigenfoto.
Groet,
      Ronald

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #4804 Gepost op: 22 January 2024, 13:01:32 »
Ronald, staat die mevrouw nu pogingen te doen in te stappen? Je hebt altijd van die slimbo's, bijvoorbeeld bij de Hoftrammm gebeurt dat ook.
Groet, Frank

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 19 Toen
« Reactie #4805 Gepost op: 22 January 2024, 13:10:41 »
Frank,
Ik denk dat ze de priegelletters probeert te ontcijferen.
Maar je weet maar nooit....
Groet,
      Ronald

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4731
    • Filmpjes op YouTube
Re: 19 Toen
« Reactie #4806 Gepost op: 22 January 2024, 13:12:27 »
Jij was er bij toch, dus redelijkerwijs heb je gezien wat ze van plan was  ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 19 Toen
« Reactie #4807 Gepost op: 22 January 2024, 14:06:20 »
Helaas Arjan,

Het maakte duidelijk geen indruk op me, ze was in elk geval niet door mij ingehuurd ter verlevendiging van het plaatje.
Groet,
      Ronald

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1760
Re: 19 Toen
« Reactie #4808 Gepost op: 22 January 2024, 17:59:52 »
Maar hoort wel thuis in de serie: 'vrouwen voor de tram'.

Gr. Frank

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3285
Re: 19 Toen
« Reactie #4809 Gepost op: 22 January 2024, 22:25:53 »
Ze staat duidelijk de info te lezen. Het plakkaat waar zij naar kijkt is anders dan de promotie uitingen op de rest van de tram
Groeten,
Richard

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 19 Toen
« Reactie #4810 Gepost op: 23 January 2024, 19:39:11 »





Resp. onderweg op Noordzeekanaal naar Zweden, Hembrug, Gotenburg, Gotenburg en Örebro. 8 en 9 augustus 1979.
« Laatst bewerkt op: 23 January 2024, 19:45:23 door hrp »
Groet,
      Ronald

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: 19 Toen
« Reactie #4811 Gepost op: 02 February 2024, 17:12:25 »


Tijdens een interrail-reis in 1989 met de Orient Express meegereden, maar luxe was het zeker niet. De toiletten van het Roemeense rijtuig waarin ik zat was ook niet te schoon.
Ik heb indertijd niet goed genoteerd op welk station deze foto gemaakt is, maar volgens mij moet dit Wien Westbahnhof zijn.

Martijn

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
Re: 19 Toen
« Reactie #4812 Gepost op: 02 February 2024, 17:20:18 »

SHM lok 18
Zwaag 27 augustus 1976
Vrindelijke groet.

R.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8857
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: 19 Toen
« Reactie #4813 Gepost op: 02 February 2024, 17:29:04 »
@Martijn: Wien Westbahnhof zou kunnen. Enige tijd later (2017) was ik daar ook en er is niet zoveel veranderd:



Al heb ik mijn twijfels bij de perronkap die lijkt toch meer Wien südbahnhof:


Groet,
michel

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: 19 Toen
« Reactie #4814 Gepost op: 02 February 2024, 17:35:33 »


Bovenstaande foto heb ik gemaakt op 22 juli 1975. Ik zat net in dienst (lichting 75-3, opkomst 12 mei 1975) en ik had daar kennisgemaakt met een mede-hobbyist die een grote foto van een BR 44 op zijn PSU-kast had geplakt. Nu, anno 2024, zijn we nog steeds bevriend en delen nog steeds dezelfde passie voor het spoor. Onze directe legerleiding had besloten dat wij verplicht een vakantieweek moesten opnemen in juli en wij hadden het plan opgevat die week naar Duitsland te rijden en met de camera op 'stoomlocjacht' te gaan. Via Bw Emden kwamen wij aan het einde van de eerste dag in Saarbrücken terecht; op zoek naar de BR 23, die daar nog in depot was. Vanaf het perron van Saarbrücken Hbf maakte ik bovenstaande foto, waarop drie locs BR 023 te zien zijn, die tot onze teleurstelling duidelijk niet waren opgestookt. Links staat de 023 071-4, waarvan wij toen echt nog niet konden vermoeden dat zij langer bij de VSM zou gaan rijden dan bij de DB. Rechts staat nog een loc BR 023 en daar is iets mee aan de hand. Ik ben bezig mijn dia's en foto's over te dragen aan de NVBS, gezien mijn leeftijd (70) leek mij dat niet onverstandig. De dia's zijn al weg, nu ben ik met de fotonegatieven bezig. Dat is nog niet eenvoudig, want ik blonk niet uit in nauwkeurige aantekeningen maken. Mede dankzij foto's die mijn spoorvriend maakte, kan ik toch veel reconstrueren. Hij maakte vanaf het perron een tele-opname van de rechter loc. Met enige moeite valt daarop het nummer 023 057-3 te ontwaren. Alleen doet zich dan een probleem voor: die loc is al vroeg, in mei 1968, terzijde gesteld in AW Trier, als onderdelenleverancier gebruikt en vervolgens gesloopt. Die kan dus onmogelijk in juli 1975 in Bw Saarbrücken Hbf staan. Enig puzzelwerk brengt echter de oplossing. Men blijkt de tender van de 023 057-3 te hebben gekoppeld achter de 023 077-1, anno 1975 een loc van Bw Saarbrücken Hbf. Wellicht omdat men nog niet direct wist achter welke loc de tender zou terechtkomen, heeft men heel netjes het nummer 023 057-3 op de tender geschilderd om de oorsprong goed vast te leggen. In 1969 deed men dat duidelijk nog anders dan aan het einde van het stoomtijdperk. Later (in 1969 of 1970) heeft men daar een nummerplaat met 023 077-1 overheen gezet (dat is op de afdruk van de telefoto duidelijk te zien). Toen wij deze foto's maakten, had men blijkbaar die plaat - vooruitlopend op de terzijdestelling van de locs BR 023 hier later in 1975 - al verkocht aan een bezoekende enthousiasteling en is het oude nummer tevoorschijn gekomen. Dit alles heb ik helaas nu pas ontdekt en dus zijn wij bij het bezoek, de volgende dag, aan het Bw niet naar deze loc gelopen om detailfoto's te maken. Wel stond daar nog een bekende: de 023 076-3, die - zoals bekend - ook al jaren bij de VSM rijdt en die volgende dag wel op de foto is gezet. Van de loc BR 23 die voor de 023 077-1 stond, hebben wij noch een foto gemaakt, noch het nummer genoteerd...


Groet, Frank