Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door gdh
Vandaag om 12:37:07
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1928924 keer)

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2882
  • Twentelijn 1968-1980
Re: 19 Toen
« Reactie #4800 Gepost op: 15 January 2024, 13:51:11 »
Ik vind die Hondekop wel een beetje amateuristisch verouderd :angel:

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: 19 Toen
« Reactie #4801 Gepost op: 15 January 2024, 19:00:56 »
Toffe foto. De laatste tijd zie ik steeds meer foto's van die railhoppers voorbijkomen, ergens jammer dat dit geen grotere serie is geworden - vond dit altijd een leuk treinstel om te zien.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

martijnhaman

  • Online Online
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: 19 Toen
« Reactie #4802 Gepost op: 15 January 2024, 21:23:52 »

Treinstellen NS 2104 en NS 2103 als trein 8054 onderweg naar Zwolle.


De 2104 heeft het spoorwegmuseum nog gehaald ;)

Martijn

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 19 Toen
« Reactie #4803 Gepost op: 22 January 2024, 12:22:33 »

Reklametram voor eerste editie van Film International Rotterdam.
Eindpunt lijn 3, Van Aersenlaan Rotterdam, 25 februari 1973.
Zoutwagentrekker 2518
.
Nota bene: reklamebord links .... gladde weg ... pompend remmen.
Melkunie Spijkstaal op achtergrond.
Eigenfoto.
Groet,
      Ronald

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: 19 Toen
« Reactie #4804 Gepost op: 22 January 2024, 13:01:32 »
Ronald, staat die mevrouw nu pogingen te doen in te stappen? Je hebt altijd van die slimbo's, bijvoorbeeld bij de Hoftrammm gebeurt dat ook.
Groet, Frank

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 19 Toen
« Reactie #4805 Gepost op: 22 January 2024, 13:10:41 »
Frank,
Ik denk dat ze de priegelletters probeert te ontcijferen.
Maar je weet maar nooit....
Groet,
      Ronald

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4731
    • Filmpjes op YouTube
Re: 19 Toen
« Reactie #4806 Gepost op: 22 January 2024, 13:12:27 »
Jij was er bij toch, dus redelijkerwijs heb je gezien wat ze van plan was  ;)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 19 Toen
« Reactie #4807 Gepost op: 22 January 2024, 14:06:20 »
Helaas Arjan,

Het maakte duidelijk geen indruk op me, ze was in elk geval niet door mij ingehuurd ter verlevendiging van het plaatje.
Groet,
      Ronald

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1760
Re: 19 Toen
« Reactie #4808 Gepost op: 22 January 2024, 17:59:52 »
Maar hoort wel thuis in de serie: 'vrouwen voor de tram'.

Gr. Frank

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3285
Re: 19 Toen
« Reactie #4809 Gepost op: 22 January 2024, 22:25:53 »
Ze staat duidelijk de info te lezen. Het plakkaat waar zij naar kijkt is anders dan de promotie uitingen op de rest van de tram
Groeten,
Richard

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: 19 Toen
« Reactie #4810 Gepost op: 23 January 2024, 19:39:11 »





Resp. onderweg op Noordzeekanaal naar Zweden, Hembrug, Gotenburg, Gotenburg en Örebro. 8 en 9 augustus 1979.
« Laatst bewerkt op: 23 January 2024, 19:45:23 door hrp »
Groet,
      Ronald

martijnhaman

  • Online Online
  • Berichten: 1804
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: 19 Toen
« Reactie #4811 Gepost op: 02 February 2024, 17:12:25 »


Tijdens een interrail-reis in 1989 met de Orient Express meegereden, maar luxe was het zeker niet. De toiletten van het Roemeense rijtuig waarin ik zat was ook niet te schoon.
Ik heb indertijd niet goed genoteerd op welk station deze foto gemaakt is, maar volgens mij moet dit Wien Westbahnhof zijn.

Martijn

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
Re: 19 Toen
« Reactie #4812 Gepost op: 02 February 2024, 17:20:18 »

SHM lok 18
Zwaag 27 augustus 1976
Vrindelijke groet.

R.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8859
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: 19 Toen
« Reactie #4813 Gepost op: 02 February 2024, 17:29:04 »
@Martijn: Wien Westbahnhof zou kunnen. Enige tijd later (2017) was ik daar ook en er is niet zoveel veranderd:



Al heb ik mijn twijfels bij de perronkap die lijkt toch meer Wien südbahnhof:


Groet,
michel

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: 19 Toen
« Reactie #4814 Gepost op: 02 February 2024, 17:35:33 »


Bovenstaande foto heb ik gemaakt op 22 juli 1975. Ik zat net in dienst (lichting 75-3, opkomst 12 mei 1975) en ik had daar kennisgemaakt met een mede-hobbyist die een grote foto van een BR 44 op zijn PSU-kast had geplakt. Nu, anno 2024, zijn we nog steeds bevriend en delen nog steeds dezelfde passie voor het spoor. Onze directe legerleiding had besloten dat wij verplicht een vakantieweek moesten opnemen in juli en wij hadden het plan opgevat die week naar Duitsland te rijden en met de camera op 'stoomlocjacht' te gaan. Via Bw Emden kwamen wij aan het einde van de eerste dag in Saarbrücken terecht; op zoek naar de BR 23, die daar nog in depot was. Vanaf het perron van Saarbrücken Hbf maakte ik bovenstaande foto, waarop drie locs BR 023 te zien zijn, die tot onze teleurstelling duidelijk niet waren opgestookt. Links staat de 023 071-4, waarvan wij toen echt nog niet konden vermoeden dat zij langer bij de VSM zou gaan rijden dan bij de DB. Rechts staat nog een loc BR 023 en daar is iets mee aan de hand. Ik ben bezig mijn dia's en foto's over te dragen aan de NVBS, gezien mijn leeftijd (70) leek mij dat niet onverstandig. De dia's zijn al weg, nu ben ik met de fotonegatieven bezig. Dat is nog niet eenvoudig, want ik blonk niet uit in nauwkeurige aantekeningen maken. Mede dankzij foto's die mijn spoorvriend maakte, kan ik toch veel reconstrueren. Hij maakte vanaf het perron een tele-opname van de rechter loc. Met enige moeite valt daarop het nummer 023 057-3 te ontwaren. Alleen doet zich dan een probleem voor: die loc is al vroeg, in mei 1968, terzijde gesteld in AW Trier, als onderdelenleverancier gebruikt en vervolgens gesloopt. Die kan dus onmogelijk in juli 1975 in Bw Saarbrücken Hbf staan. Enig puzzelwerk brengt echter de oplossing. Men blijkt de tender van de 023 057-3 te hebben gekoppeld achter de 023 077-1, anno 1975 een loc van Bw Saarbrücken Hbf. Wellicht omdat men nog niet direct wist achter welke loc de tender zou terechtkomen, heeft men heel netjes het nummer 023 057-3 op de tender geschilderd om de oorsprong goed vast te leggen. In 1969 deed men dat duidelijk nog anders dan aan het einde van het stoomtijdperk. Later (in 1969 of 1970) heeft men daar een nummerplaat met 023 077-1 overheen gezet (dat is op de afdruk van de telefoto duidelijk te zien). Toen wij deze foto's maakten, had men blijkbaar die plaat - vooruitlopend op de terzijdestelling van de locs BR 023 hier later in 1975 - al verkocht aan een bezoekende enthousiasteling en is het oude nummer tevoorschijn gekomen. Dit alles heb ik helaas nu pas ontdekt en dus zijn wij bij het bezoek, de volgende dag, aan het Bw niet naar deze loc gelopen om detailfoto's te maken. Wel stond daar nog een bekende: de 023 076-3, die - zoals bekend - ook al jaren bij de VSM rijdt en die volgende dag wel op de foto is gezet. Van de loc BR 23 die voor de 023 077-1 stond, hebben wij noch een foto gemaakt, noch het nummer genoteerd...


Groet, Frank