Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Werps Soldeerworkshop door gdh
Vandaag om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1786110 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #525 Gepost op: 26 mei 2009, 23:07:02 »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: 19 Toen
« Reactie #526 Gepost op: 26 mei 2009, 23:55:35 »
ontegenzeggelijk de 21, die als eerste van de serie (evenals de 61 bij de DE2) de koersbordhaken links onder het eerste i.p.v. tweede raam had.
Daarom zit het NS-vignet een raampje verder... ;)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
  • Mat'54 766
Re: 19 Toen
« Reactie #527 Gepost op: 27 mei 2009, 00:02:06 »
Prachtig die foto's, vooral die van Zwolle-Emmen, en dan vooral de ombouw vind ik zeer interessant  (y)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3731
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #528 Gepost op: 27 mei 2009, 08:15:56 »
mispoes dank je wel voor het geven van het nummer, mijn kennis gaat niet zo ver. even verder met plaatjes van de ombouw van Emmen-Zwolle, ik heb nog geprobeerd om de seinen en materieel vast te leggen tijdens de ombouw.

een grote puinhoop te Mariënberg.

dit is richting Hardenberg hier is men bezig met de verdubbeling van het spoor.

nog een plaatje richting Hardenberg.

probeer de vogende ronde wat plaatjes uit gramsbergen.

mvgr Evert Masselink.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1596
Re: 19 Toen
« Reactie #529 Gepost op: 27 mei 2009, 12:52:56 »
en het vervolg van Maastricht in 1979:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4283031

[We kunnen Martin Welzel uit Essen dankbaar zijn,  (y)]

Erich
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2009, 12:54:35 door Deetrein »
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re: 19 Toen
« Reactie #530 Gepost op: 27 mei 2009, 19:28:59 »
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4272708

Deze (eerste) bijdrage uit Maastricht van onze Duitse vriend was hier nog niet vermeld. Opnieuw zeer de moeite waard. Wat toen allemaal zo gewoon was is nu heel bijzonder.
Wordt het toch nog gezellig!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10555
Re: 19 Toen
« Reactie #531 Gepost op: 27 mei 2009, 21:25:51 »
Even niet opletten en ik mis mijn kansen in het "25 jaar draadje"  :-\, dan maar hier:


20-05-1984. Ze lijken nog zo nieuw maar zijn dus al ruim 25 jaar oud; de rotterdamse 700'en. Hier de 733 die na aflevering enige tijd als proef met een BSI-koppeling voor en een Scharfenberg-koppeling achter reed. (De 732 had dat precies andersom). Rotterdam CS is inmiddels verleden tijd.


26-05-1984. Ook al historie; de eindpuntlus bij Station Blaak en de Duewags bij de RET. Hier de 301 op lijn 8 en de 1306 op lijn 3.


26-05-1984. NS1207+NMBS903+902 in Dordrecht naar Brussel.


26-05-1984. Toen Dordrecht-Geldermalsen nog niet elektrisch was. De 126 staat op een ongebruikelijk spoor vanwege de viering van 112 jaar spoor in Dordrecht.


1 juni weer in het 'echte' draadje met TEE-fotos in Rotterdam....
No dress rehearsel, this is our life.

Kabouter

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
Re: 19 Toen
« Reactie #532 Gepost op: 28 mei 2009, 10:55:48 »
Blijven we nog even in Maastricht:



Je weet wel wat mooi is !  ;)

Groeten

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: 19 Toen
« Reactie #533 Gepost op: 28 mei 2009, 14:07:30 »
Ach, je kent me toch...
Was ik trouwens deze nog vergeten [ach, je kent me toch...]:


En een tikkie ten zuiden van Maastrcht:


mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3731
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #534 Gepost op: 29 mei 2009, 08:38:10 »
zoals beloofd foto uit Gramsbergen tijdens de ombouw van de spoorlijn Emmen-Zwolle.






ik moet nog dia's hebben van het inrijsein vanaf de coevorder kant,aangezien ik 10.000 dia's heb is het zoeken soms een beetje lastig.

mvgr Evert Masselink.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 19 Toen
« Reactie #535 Gepost op: 29 mei 2009, 12:07:05 »
Er staat weer een topic over Zuid Limburg op HiFo, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: 19 Toen
« Reactie #536 Gepost op: 29 mei 2009, 12:40:28 »
Echt super gave foto's!!

... een echte intercity van 5 bakken (enkeldeks) en in dit geval uitgevoerd in plan W en ICR.
Wie kan zich dat heden ten dagen nog indenken?

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: 19 Toen
« Reactie #537 Gepost op: 29 mei 2009, 12:59:21 »
Heee, bekende gezichten in Aken.
Zal hun toch eens vragen of zij toestemming hebben gegeven om hun tronie's te vertonen. ;D

Dolf.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3731
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #538 Gepost op: 29 mei 2009, 13:01:28 »
hier onder een plaatje van de laatste week met de klassieke beveiliging te Emmen

DE3 06-05-1987 emmen

dit wat er overbleef van de oude beveiling 10-05-1987 Emmen.

mvgr Evert Masselink

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #539 Gepost op: 29 mei 2009, 15:31:22 »
Echt super gave foto's!!

... een echte intercity van 5 bakken (enkeldeks) en in dit geval uitgevoerd in plan W en ICR.
Het zijn 5 ICR's. ;)
De foto's zijn wel erg gaaf ja.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.