Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 01:04:45
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
01 August 2025, 15:52:23
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1926198 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #525 Gepost op: 26 May 2009, 23:07:02 »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: 19 Toen
« Reactie #526 Gepost op: 26 May 2009, 23:55:35 »
ontegenzeggelijk de 21, die als eerste van de serie (evenals de 61 bij de DE2) de koersbordhaken links onder het eerste i.p.v. tweede raam had.
Daarom zit het NS-vignet een raampje verder... ;)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re: 19 Toen
« Reactie #527 Gepost op: 27 May 2009, 00:02:06 »
Prachtig die foto's, vooral die van Zwolle-Emmen, en dan vooral de ombouw vind ik zeer interessant  (y)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #528 Gepost op: 27 May 2009, 08:15:56 »
mispoes dank je wel voor het geven van het nummer, mijn kennis gaat niet zo ver. even verder met plaatjes van de ombouw van Emmen-Zwolle, ik heb nog geprobeerd om de seinen en materieel vast te leggen tijdens de ombouw.

een grote puinhoop te Mariënberg.

dit is richting Hardenberg hier is men bezig met de verdubbeling van het spoor.

nog een plaatje richting Hardenberg.

probeer de vogende ronde wat plaatjes uit gramsbergen.

mvgr Evert Masselink.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1656
Re: 19 Toen
« Reactie #529 Gepost op: 27 May 2009, 12:52:56 »
en het vervolg van Maastricht in 1979:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4283031

[We kunnen Martin Welzel uit Essen dankbaar zijn,  (y)]

Erich
« Laatst bewerkt op: 27 May 2009, 12:54:35 door Deetrein »
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re: 19 Toen
« Reactie #530 Gepost op: 27 May 2009, 19:28:59 »
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4272708

Deze (eerste) bijdrage uit Maastricht van onze Duitse vriend was hier nog niet vermeld. Opnieuw zeer de moeite waard. Wat toen allemaal zo gewoon was is nu heel bijzonder.
Wordt het toch nog gezellig!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10766
Re: 19 Toen
« Reactie #531 Gepost op: 27 May 2009, 21:25:51 »
Even niet opletten en ik mis mijn kansen in het "25 jaar draadje"  :-\, dan maar hier:


20-05-1984. Ze lijken nog zo nieuw maar zijn dus al ruim 25 jaar oud; de rotterdamse 700'en. Hier de 733 die na aflevering enige tijd als proef met een BSI-koppeling voor en een Scharfenberg-koppeling achter reed. (De 732 had dat precies andersom). Rotterdam CS is inmiddels verleden tijd.


26-05-1984. Ook al historie; de eindpuntlus bij Station Blaak en de Duewags bij de RET. Hier de 301 op lijn 8 en de 1306 op lijn 3.


26-05-1984. NS1207+NMBS903+902 in Dordrecht naar Brussel.


26-05-1984. Toen Dordrecht-Geldermalsen nog niet elektrisch was. De 126 staat op een ongebruikelijk spoor vanwege de viering van 112 jaar spoor in Dordrecht.


1 juni weer in het 'echte' draadje met TEE-fotos in Rotterdam....
No dress rehearsel, this is our life.

Kabouter

  • Online Online
  • Berichten: 167
Re: 19 Toen
« Reactie #532 Gepost op: 28 May 2009, 10:55:48 »
Blijven we nog even in Maastricht:



Je weet wel wat mooi is !  ;)

Groeten

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 569
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: 19 Toen
« Reactie #533 Gepost op: 28 May 2009, 14:07:30 »
Ach, je kent me toch...
Was ik trouwens deze nog vergeten [ach, je kent me toch...]:


En een tikkie ten zuiden van Maastrcht:


mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #534 Gepost op: 29 May 2009, 08:38:10 »
zoals beloofd foto uit Gramsbergen tijdens de ombouw van de spoorlijn Emmen-Zwolle.






ik moet nog dia's hebben van het inrijsein vanaf de coevorder kant,aangezien ik 10.000 dia's heb is het zoeken soms een beetje lastig.

mvgr Evert Masselink.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 19 Toen
« Reactie #535 Gepost op: 29 May 2009, 12:07:05 »
Er staat weer een topic over Zuid Limburg op HiFo, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: 19 Toen
« Reactie #536 Gepost op: 29 May 2009, 12:40:28 »
Echt super gave foto's!!

... een echte intercity van 5 bakken (enkeldeks) en in dit geval uitgevoerd in plan W en ICR.
Wie kan zich dat heden ten dagen nog indenken?

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: 19 Toen
« Reactie #537 Gepost op: 29 May 2009, 12:59:21 »
Heee, bekende gezichten in Aken.
Zal hun toch eens vragen of zij toestemming hebben gegeven om hun tronie's te vertonen. ;D

Dolf.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3983
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #538 Gepost op: 29 May 2009, 13:01:28 »
hier onder een plaatje van de laatste week met de klassieke beveiliging te Emmen

DE3 06-05-1987 emmen

dit wat er overbleef van de oude beveiling 10-05-1987 Emmen.

mvgr Evert Masselink

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #539 Gepost op: 29 May 2009, 15:31:22 »
Echt super gave foto's!!

... een echte intercity van 5 bakken (enkeldeks) en in dit geval uitgevoerd in plan W en ICR.
Het zijn 5 ICR's. ;)
De foto's zijn wel erg gaaf ja.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.