Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door Wim Janse
Vandaag om 08:27:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Marc tramt
Vandaag om 08:08:29
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1928724 keer)

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #2070 Gepost op: 07 November 2010, 19:08:23 »
Dank u meester Frank ;D

gr Ed.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #2071 Gepost op: 08 November 2010, 23:02:58 »
Eén dag te laat voor 25 jaar geleden, 3 oude neuzen te Es:



377 (tr. naar Gvc), 146 (tr. naar Zl) en 137 (tr. naar Zp)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: 19 Toen
« Reactie #2072 Gepost op: 08 November 2010, 23:05:35 »
Frank,

welke types zijn dit?
Meest rechtste is een mat54?

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Wilfried

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: 19 Toen
« Reactie #2073 Gepost op: 08 November 2010, 23:19:37 »
De meest rechtse is inderdaad een mat '54, de andere twee zijn Plan U (DE3), dit zijn 3-delige dieselelektrische treinstellen.
Van de Plan U zie je toevallig de kop van de motorwagen(voor) en van de stuurstand (achter)
Groetjes, Wilfried

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: 19 Toen
« Reactie #2074 Gepost op: 09 November 2010, 00:24:41 »
Geweldige plaat Frank!
De 377, was dat de stopper tot Deventer? In mijn herinnering vertrok die meestal van 3 en de intercities van 4 (die waren tot volgens mij 1995 nog deels getrokken)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: 19 Toen
« Reactie #2075 Gepost op: 09 November 2010, 10:56:06 »
Uit de tijd dat in Utrecht nog aan beide zijden van het station blokkendozen te zien waren.





En soms ook wat ander leuk spul.



Alle foto's uit 1983.

Huub

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: 19 Toen
« Reactie #2076 Gepost op: 09 November 2010, 16:42:35 »
Als je poes mis, hier is hij ook niet ;D


 ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 09 November 2010, 17:58:17 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #2077 Gepost op: 09 November 2010, 21:01:09 »
De 377, was dat de stopper tot Deventer? In mijn herinnering vertrok die meestal van 3 en de intercities van 4 (die waren tot volgens mij 1995 nog deels getrokken)

Klopt, de 377 reed een kwartier eerder weg dan de 1700 (Hondekopvier in IC-uitvoering) van spoor 4, nam vervolgens alle stopplaatsen mee en een paar minuten nadat de 377 in Dvt was gearriveerd kwam de 1700 ook al Dvt binnen, gezamenlijk naar Ut, splitsen, 377 naar Gvc en de 1700 naar Rtd. Twee uur later troffen ze elkaar weer in Ut, gezamenlijk naar Dvt. De 1700 snelt naar Es, de 377 neemt alle stopplaatsen weer mee en komt halverwege Hgl-Es zijn collega Hondekoptwee tegen die in tegenstelde richting gaat en onderweg naar Dvt alle stopplaatsen weer meeneemt en zal combineren met de 1700 waar de 377 zojuist een duo meer vormde. Tien minuten zullen de 377 en de 1700 naast elkaar staan, dan vertrekt de 1700 weer om over drie kwartier met de nieuwe 300 uit Dvt te vertrekken richting Ut...

Nauwelijks nog voor te stellen: 2+4 bakken mat.'54 boden 25 jaar geleden voldoende capaciteit buiten de spits voor deze dienst. Op Amsterdam reed inderdaad getrokken materieel: plan E/ICR op de oneven halve uren, DB-rijtuigen op de even halve uren.   
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: 19 Toen
« Reactie #2078 Gepost op: 09 November 2010, 21:28:15 »
Frank,

bedankt voor de aanvullende info!

Citaat
(Hondekopvier in IC-uitvoering)

Die kan ik me wel herinneren!

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: 19 Toen
« Reactie #2079 Gepost op: 11 November 2010, 16:09:00 »
Als contrast met het p*****weer buiten een 's zomers plaatje van een 'nieuwe' 1100 (1116) op proefrit te Boxtel.



In Barendrecht komen twee Beneluxstellen met een hondekopvier door het in een boog gelegen, vorige station.



Ook in Barendrecht de 2458 en een onbekende zusterloc met goederentrein tegen de avond op weg naar Kijfhoek.


Groet, Frank

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re: 19 Toen
« Reactie #2080 Gepost op: 11 November 2010, 16:39:06 »
Wat glimt 'ie (1116) lekker in de zon, je ruikt bij wijze van spreken de verf van de foto.
Dank voor de foto's.
Wordt het toch nog gezellig!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #2081 Gepost op: 13 November 2010, 00:17:09 »
In de nieuwste RailMagazine las ik dat Benelux Bs 101 bestemd is voor het Spoorwegmuseum.

De "Nieuwe" Benelux nu al uitgefaseerd... Toen ik hem eind 1986 tegenkwam was ie nog niet eens in dienst... De op de achtergrond staande '46-ers (291+231) waren daarentegen al weer een tijdje buiten dienst...


Bs 101 te Roosendaal, 15 oktober 1986
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Automatic-rock

  • Offline Offline
  • Berichten: 1064
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
Re: 19 Toen
« Reactie #2082 Gepost op: 14 November 2010, 18:17:52 »



Bestaat hier eigenlijk een model van?  :-[
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: 19 Toen
« Reactie #2083 Gepost op: 14 November 2010, 18:27:59 »
Jazeker. Weliswaar een zelfbouwpakket van Jules. Deze kwam uit het assorti van de fabrikant Kleinspoor.
Artikelnummer: 808
Zie bijv link:

http://www.henhmodelbouw.nl/Treinen/Kleinspoor/kleinspoor_808b.htm
Misschien hier en daar nog verkrijgbaar op de beurs in Houten.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 14 November 2010, 18:30:03 door Thowra »
We're all riders on this train.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: 19 Toen
« Reactie #2084 Gepost op: 14 November 2010, 19:18:14 »
nu we 't toch over Jules hebben...

voorzien van een dieseltje voor en achter werd in de nacht de ATB op het emplacement Leeuwarden en de aansluitende stukjes spoor van Deinum en Mantgum getest.
wel wat overpowerd allemaal, maar misschien zat de NS toen ook al royaal in de 6400'en



op woensdag 27 maart 1991 was Jules er weer, nu reed 'ie tussen de 6408 en 6422 enkele slagen Telerailmetingen tussen Meppel en Leeuwarden en Leeuwarden-Harlingen.

Overdag stond 'ie opgesteld in Leeuwarden, opmerkelijk genoeg daarachter een 2200, de 2219, omdat die al sinds december 1990 niet meer waren gespot in Lw. (in mei 1989 waren ze afgelost door de 6400'en in de BZ-omloop vanaf Onnen. Daarna kwam er incidenteel nog eens eentje langs met werkmaterieel).


Tijd om te werken voor de oude Blokkendoos:










grtz,
Wim


Na einde treindienst ging het donderdagnacht 28 maart om 0:20 uur naar Stavoren.
Toen het driespan om 02.30 uur weer terug was werd koersgezet naar Groningen.

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie