Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 21:46:09
Dat overkomt mij niet.
door
MOVisser
Vandaag
om 21:43:59
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:37:27
Göhrener Viaduct
door
Duikeend
Vandaag
om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
bask185
Vandaag
om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 21:12:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
timtrein
Vandaag
om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI
door
wob
Vandaag
om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
wob
Vandaag
om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
Vandaag
om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 20:08:03
NS 1700 transfers
door
Olaf
Vandaag
om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg
door
Eric v C
Vandaag
om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
RobVille
Vandaag
om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
VAM65
Vandaag
om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan
door
Stieven76
Vandaag
om 17:24:50
Roco Plan T
door
008200
Vandaag
om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
saskia
Vandaag
om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
Vandaag
om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing
door
Joz
Vandaag
om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Chiel
Vandaag
om 11:49:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
De kap verwijderen van een Lima Koploper
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: De kap verwijderen van een Lima Koploper (gelezen 2033 keer)
Robert B.
Offline
Berichten: 297
De kap verwijderen van een Lima Koploper
«
Gepost op:
12 February 2009, 12:48:44 »
Als projectje tussendoor wil ik mijn Lima Koplopers voorzien van front en sluitverlichting. Eén setje heb ik al reeds in huis. Eventueel wil ik ook nog rijtuigverlichting in de bakken plaatsen maar als eerste is er het grote lipjes probleem. De kappen van de Koploper wil ik graag verwijderen van het onderstel zonder enig risico dat er lipjes afbreken. Nu weet ik dat er eentje bij de kop zit en aan de zijkanten. Met name die van de kop wil makkelijk afbreken waardoor je Koploper snel veranderd in een Kophapper.
Met het openen en aanpassen van treinen heb ik (nog) niet veel ervaring en ben dus nogal huiverig dat ik iets over het hoofd zie vandaar dus ook het vragen naar advies.
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met het openen en kan mij middels dit topic een hele goede tip geven? Eventueel tekst en uitleg met foto's erbij?
«
Laatst bewerkt op: 12 February 2009, 12:51:36 door Robert B.
»
Gelogd
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."
henk
Offline
Berichten: 22503
Re: De kap verwijderen van een Lima Koploper
«
Reactie #1 Gepost op:
12 February 2009, 13:51:01 »
Vermoedelijk ten overvloede: eerst de schroeven losdraaien.
De voorste lip haakt in een zwart afschermkapje. Daar kun je van buitenaf niks mee en dat moet je ook niet proberen. Maar aan de achterkant zit ook een lip en die haakt gewoon in een gat in het achterwandje. Die lip kun je voorzichtig een stukje naar binnen duwen, zodat de kap aan de achterzijde los komt. Daarna is het gemakkelijk om de voorkant te lossen.
Terugplaatsen in omgekeerde volgorde trouwens. Dus eerst de kop over de voorste lip schuiven.
«
Laatst bewerkt op: 12 February 2009, 15:26:33 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
bartbeijer
Offline
Berichten: 21
Re: De kap verwijderen van een Lima Koploper
«
Reactie #2 Gepost op:
12 February 2009, 19:23:47 »
ik denk ook wat Henk zegt, dat er nog ergens een schroef moet zitten.
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22503
Re: De kap verwijderen van een Lima Koploper
«
Reactie #3 Gepost op:
12 February 2009, 22:20:14 »
Twee zelfs.
Aan de onderkant, zoals toen gebruikelijk bij Lima.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Robert B.
Offline
Berichten: 297
Re: De kap verwijderen van een Lima Koploper
«
Reactie #4 Gepost op:
13 February 2009, 01:04:13 »
De schroeven zijn al enige tijd geleden verwijderd omdat deze erg roestig zijn. Dat zijn overigens niet de enige onderdelen die onder de roest zitten. De vorige eigenaar is er niet al te zuinig mee omgesprongen.
Gelogd
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Modeltreinproblemen en -vragen
|
De kap verwijderen van een Lima Koploper