Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Esu 51820 SwitchPilot v2 door Ben
Vandaag om 19:52:14
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 19:25:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Debvd
Vandaag om 19:23:33
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 17:33:41
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: korstluiting  (gelezen 5664 keer)

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re: korstluiting
« Reactie #30 Gepost op: 11 February 2009, 19:03:24 »
Menno,

Als hij sluiting maakt kan die wel die 10 Amp trekken, als je pech moet je 112 belluhhh

Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

dito

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: korstluiting
« Reactie #31 Gepost op: 11 February 2009, 20:13:27 »
Hallo
Heeft er iemand aan gedacht of dennis soms geen loc geschikt voor drie rail plaatst op een twee rail systeem?Dan heeft hij zo wie zo kortsluiting.
Dito

Evert M

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: korstluiting
« Reactie #32 Gepost op: 11 February 2009, 20:21:07 »
Als dit lok nr 2 dan zijn vraagtekens wel op zijn plaats. Tenmeer omdat lok nr 1 te heet werd en nr 2 kortsluiting geeft, wat er op wijst dat er intern het een en ander niet goed is gegaan.

In zo'n geval zal er naar de basis gegaan moeten worden. Zoals er al vermeld werd is dit een roco systeem, maar zou je exact kunnen aangeven wat je hebt staan aan apperatuur om de baan te voeden, denk aan trafo's, boosters ed..

Een gevallen trafo kan intern bijvoorbeeld kortsluiting maken in een winding en dan krijg je een beetje meer spanning op de baan....

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3353
Re: korstluiting
« Reactie #33 Gepost op: 11 February 2009, 20:26:44 »
Heeft er iemand aan gedacht of dennis soms geen loc geschikt voor drie rail plaatst op een twee rail systeem?Dan heeft hij zo wie zo kortsluiting.

Het gaat hier over H0e...

« Laatst bewerkt op: 11 February 2009, 23:07:31 door René Huibers »
Reinier

René Huibers

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re: korstluiting
« Reactie #34 Gepost op: 11 February 2009, 23:03:42 »
Draad is opgeschoond en weer open.

Verder is het toch niet teveel gevraagd om elkaar met respect te behandelen. Dit geldt voor meerdere personen hier.

Indien dit weer ontspoort gaat ie definitief dicht.
« Laatst bewerkt op: 11 February 2009, 23:17:18 door René Huibers »

alexboom

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: korstluiting
« Reactie #35 Gepost op: 12 February 2009, 08:23:17 »
Beste dennis,
ik heb sins kordt  de HOe  E loc maar  hij  geeft  nu kortsluiting aan   dus hij rijd niet  waar kan dat aan  liggen  eerst  reed hij mooie rond en in eens gaf hij  kortsluiting aan 

Dus deze loc heeft goed gereden op je baan.

Citaat
zo  gauw er 2 wielen  de baan anraken dan geeft  hij meteen kortsluiting aan  ook als ik de loc om draai
Citaat
of  ik heb de baan  niet  goe aan gelegt  heb
Is er iets aan je configuratie veranderd in de periode van aanschaf van deze loc en het tijdstip van het ontstaan van het probleem? Denk aan recente baan wijzigingen e.d.

Je andere 3 locs rijden toch nog steeds goed?
Mvg Alex

alexboom

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: korstluiting
« Reactie #36 Gepost op: 12 February 2009, 11:35:37 »
Ik zie net in het baanplan forum dat dennis met baan veranderingen bezig is ten tijde van de storing.
hier

Kan het zijn dat hij ergens een aansluit fout heeft gemaakt en dat de ene loc er gevoeliger voor is als de andere maar dat ze op den duur allemaal doorbranden?
Mvg Alex

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27004
    • Pagina van klaas
Re: korstluiting
« Reactie #37 Gepost op: 12 February 2009, 13:26:40 »
Alex, je zoekt het te diep. Een loc kan niet stukgaan door een aansluitfout in de baan. De fout zit in de loc. Maar waar, dat is op een afstand niet te zien.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Evert M

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: korstluiting
« Reactie #38 Gepost op: 12 February 2009, 14:15:49 »
Alex, je zoekt het te diep. Een loc kan niet stukgaan door een aansluitfout in de baan. De fout zit in de loc. Maar waar, dat is op een afstand niet te zien.

Zoals ik een paar post hierboven melde is er wel een mogelijk dat een lok stuk gaat door andere omstandigheden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27004
    • Pagina van klaas
Re: korstluiting
« Reactie #39 Gepost op: 12 February 2009, 14:21:47 »
Evert, heb je dat dan wel eens meegemaakt? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
In dit geval geldt dan ook: meten is weten, maar dan moet je wel weten hoe je moet meten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

alexboom

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: korstluiting
« Reactie #40 Gepost op: 12 February 2009, 15:20:08 »
Waarschijnlijk heb je gelijk Klaas, ik vind het alleen zo frappant dat dit zijn tweede loc is die in vrij korte tijd het loodje legt.
Mvg Alex

Evert M

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: korstluiting
« Reactie #41 Gepost op: 12 February 2009, 15:44:49 »
Een trafo die kapot was door vallen heb ik idd wel eens meegemaakt ja. Het gebeurt zelden en als het gebeurt meestal zo drastisch dat de stop in je kast eruit vliegt, maar het kan wel en meten is weten idd.

Ik vind gewoon frapant dat die nr 2 is. In the early days waren er wel verhalen over decoders die het wat warmpjes kregen in bepaalde loc's maar dat is tegenwoordig ook beter geworden.

Dus ja het is idd intressant allicht om wat meer van de basis te weten.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re: korstluiting
« Reactie #42 Gepost op: 12 February 2009, 18:04:35 »
Even iets rechtzetten:

Vanmiddag heeft dennis hier geplaatst dat ik hem bedreigd heb. Dit is absoluut niet waar. Ik heb hem gisteren onderstaand bericht gestuurt per PB en per email.

Citaat
Dennis,
 
in het draadje over kortsluiting heb ik meerdere malen in moeten grijpen vandaag. Ook nu weer staan er reacties die niet kunnen. Waren het voorheen andere gebruikers die zich schuldig maakten, dit keer ben jij het.
Je kan niet eisen dat mensen hun mond dicht houden op een forum. Iedereen doet zijn best om je te helpen. Met een dergelijke kreet schrik je die mensen af en zal je probleem niet verholpen worden.
 
Wees bereid om informatie te geven en de vragen van de medegebruikers te beantwoorden, alleen dan is je probleem op te lossen.
 
Succes!
 
Met vriendelijke groet,
 Sander
namens Stichting Beneluxspoor.net

Verder zijn er binnen het bestuur maatregelen genomen wat kortweg neerkwam op een ban van 48 uur.
Deze is na bedreigingen aan mijn PB en emailadres omgezet in een definitieve ban.

Daar nu alles duidelijk en afgehandeld is voor iedereen heb ik deze draad gesloten.

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander