Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Rob Ellerman
Vandaag om 13:20:08
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Besselspoor
Vandaag om 13:19:22
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:01:19
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:56:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:48:18
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door VAM65
Vandaag om 12:45:38
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:31:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 11:22:21
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:02:16
Acme nieuwe ICNG door spoorijzer
Vandaag om 10:47:37
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 10:33:45
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Miniature Holland
Vandaag om 09:37:03
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 09:29:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:10
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 08:49:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:23:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Eric B
Vandaag om 06:52:54
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 00:15:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Reinout van Rees
Vandaag om 00:00:29
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 November 2025, 21:42:37
Liliput schaal N door RodeDuivel
04 November 2025, 21:38:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
04 November 2025, 21:22:19
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
04 November 2025, 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Priegelman
04 November 2025, 21:19:50
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
04 November 2025, 21:03:34
LS Models 2025 door Corné81
04 November 2025, 20:43:12
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
04 November 2025, 20:29:31
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
04 November 2025, 20:00:47
Project X...... door Ivo tB
04 November 2025, 19:56:25
  

Auteur Topic: Aix-les-Bains  (gelezen 175384 keer)

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #30 Gepost op: 23 February 2009, 21:06:56 »
Nu het stationsgebouw bijna zijn voltooing nadert, begin ik weer langzaam het volgende project na te denken.



Dit is een beetje het plan voor de overkapping die ik bij het station ga maken.
Helaas heb ik deze week niet zoveel aan m'n baan kunnen doen, maar ik hoop volgende week weer meer tijd te hebben  :)

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 664
    • Foto Website
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #31 Gepost op: 24 February 2009, 16:16:20 »
Dennis,

Mooie foto, welk station is dat?

Gr Joost

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #32 Gepost op: 24 February 2009, 20:01:25 »
@Joost

Het is het station van Cahors, het ligt boven Toulouse, aan de spoorlijn richting Limoges.

Gr Dennis

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #33 Gepost op: 27 February 2009, 12:33:03 »
Alle sporen liggen nu in de ballast en de perrons hebben hun eerste kleur gekregen. Ik ben er nog niet echt over te spreken, want ze zijn nog veel te grijs. Dit weekend  eens met de verspuit aan de slag om daar wat aan te doen.


Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #34 Gepost op: 27 February 2009, 14:57:30 »
Ziet er al aardig goed uit Dennis! De flauwe boog in de sporen maakt het realistisch.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #35 Gepost op: 28 February 2009, 10:41:10 »
Op het forum van trains-en-voyage.com zwerven wat foto's rond van de originele kap van Aix-les-Bains-Le Revard, die eind jaren '70 is gesloopt tijdens een modernisering van het station (had vast te maken met de herelektrificatie van de Mauriennelijn). Te zien is dat de constructie iets eenvoudiger was dan de kap van Cahors (met name aan de kopzijde) en dat hij ook wat kleiner was (overspanning van slechts 2 sporen, in Cahors 3 sporen + perron).

15 augustus '77:







Uiteraard moet je gewoon doen wat je gaaf vindt, maar t is een overweging ;D.

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 664
    • Foto Website
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #36 Gepost op: 28 February 2009, 11:13:40 »
Dennis,

Het begint echt al ergens op te lijken!

Super mooi hoe het station in een flauwe bocht ligt.

Ik blijf je volgen en veel succses!

Gr Joost

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #37 Gepost op: 28 February 2009, 14:56:08 »
@Wesley

Bedankt voor de foto's het is zeker het overwegen waard, zeker omdat de overspanning bij mij ook maar twee sporen gaat worden. Ik ga ook nog eens op zoek of ik nog wat meer foto's van de oude overkapping kan vinden.

Gr Dennis

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #38 Gepost op: 28 February 2009, 15:43:21 »
Dat wordt heel lastig, omdat hij er dus al bijna 30 jaar niet meer is...  maar volgens mij zijn er nog wel kappen te vinden die er nog staan, ergens in Frankrijk. Ik zal eens broeden en proberen te bedenken welke voorbeelden min of meer gelijkend zijn aan deze. Vooral ook omdat de kap van Cahors door de PO is aangelegd, en Aix lag natuurlijk in PLM-gebied, dat heeft ongetwijfeld verschillen tot gevolg (al begint dat wel te lijken op het bedrijven der liefde met geleedpotigen  ;D).

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #39 Gepost op: 28 February 2009, 18:36:38 »
Evian is wel een aardige: Klik. Of anders het station van Rochefort, maar die is niet op vlaki.com te vinden en is bovendien van de ETAT geweest :).
« Laatst bewerkt op: 28 February 2009, 18:39:17 door Wesley »

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #40 Gepost op: 01 March 2009, 14:39:09 »
Super  ;D, hier gaan m'n handen van jeuken. Na zelf ook een tijd te hebben zitten speuren was ik Evian niet tegen gekomen, maar dit is echt perfect. Het stationsgebouw is ook echt mooi, zit er nu over te denken om dat misschien ook te gaan maken in plaats van het gebouw wat ik al had  :), dan zijn het gebouw en de overkapping een mooi geheel.
Morgen eens kijken of ik het een en ander op papier kan zetten.

Gr Dennis

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3051
    • Zwetdorf in model
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #41 Gepost op: 01 March 2009, 16:35:21 »
Hé Dennis,

ziet er goed uit. Het wordt maar weer eens tijd dat je ook het hobbieen op de vereniging gaat tonen, dan kunnen we daar waarschijnlijk nog veel leren van je bouwkunsten.

Groeten,

Christoph

PS. op de foto's zie ik verhuisdozen, ga je weer verhuizen of is dit overbodige meeverhuisde zooi.  ;D ;D

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #42 Gepost op: 01 March 2009, 17:02:04 »
Daar zitten allemaal kleinere doorsjes, met daarin weer treinen en aanverwante artikelen .. ;D

p.s. ben pas nog geweest op de vereniging, maar de rest liet het afweten.. ;)  Ik denk dat ik er dinsdag weer ben.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3051
    • Zwetdorf in model
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #43 Gepost op: 01 March 2009, 17:31:12 »
Dinsdag, afgesproken.

Groeten,

Christoph.

ps. ik ben bezig wat kruisingen aan het in te korten, zodat de rails weer op 5 cm van elkaar afliggen.

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #44 Gepost op: 02 March 2009, 19:32:02 »
Ik heb besloten mijn bestaande stationsgebouw wat aan te passen, zodat de overkapping die ik wil gaan bouwen straks beter aansluit. Er komt aan allebei de kanten van het bestaande gebouw een vleugel bij.

Eerst wordt de binnenkant op dik karton getekend.



Daarna worden de muren en de ramen uitgesneden.



Dan alles nog eenmaal uitsijden uit dun karton en de twee delen op elkaar plakken, zodat de boel straks niet krom trekt bij het schilderen.
En tenslotte de delen aan elkaar vastzetten.



Volgende stap is het schilderen van het gebouw en de ramen erin zetten.