Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 02:44:40
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 00:03:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
18 July 2025, 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Aix-les-Bains  (gelezen 169572 keer)

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #30 Gepost op: 23 February 2009, 21:06:56 »
Nu het stationsgebouw bijna zijn voltooing nadert, begin ik weer langzaam het volgende project na te denken.



Dit is een beetje het plan voor de overkapping die ik bij het station ga maken.
Helaas heb ik deze week niet zoveel aan m'n baan kunnen doen, maar ik hoop volgende week weer meer tijd te hebben  :)

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 665
    • Foto Website
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #31 Gepost op: 24 February 2009, 16:16:20 »
Dennis,

Mooie foto, welk station is dat?

Gr Joost

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #32 Gepost op: 24 February 2009, 20:01:25 »
@Joost

Het is het station van Cahors, het ligt boven Toulouse, aan de spoorlijn richting Limoges.

Gr Dennis

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #33 Gepost op: 27 February 2009, 12:33:03 »
Alle sporen liggen nu in de ballast en de perrons hebben hun eerste kleur gekregen. Ik ben er nog niet echt over te spreken, want ze zijn nog veel te grijs. Dit weekend  eens met de verspuit aan de slag om daar wat aan te doen.


Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #34 Gepost op: 27 February 2009, 14:57:30 »
Ziet er al aardig goed uit Dennis! De flauwe boog in de sporen maakt het realistisch.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #35 Gepost op: 28 February 2009, 10:41:10 »
Op het forum van trains-en-voyage.com zwerven wat foto's rond van de originele kap van Aix-les-Bains-Le Revard, die eind jaren '70 is gesloopt tijdens een modernisering van het station (had vast te maken met de herelektrificatie van de Mauriennelijn). Te zien is dat de constructie iets eenvoudiger was dan de kap van Cahors (met name aan de kopzijde) en dat hij ook wat kleiner was (overspanning van slechts 2 sporen, in Cahors 3 sporen + perron).

15 augustus '77:







Uiteraard moet je gewoon doen wat je gaaf vindt, maar t is een overweging ;D.

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 665
    • Foto Website
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #36 Gepost op: 28 February 2009, 11:13:40 »
Dennis,

Het begint echt al ergens op te lijken!

Super mooi hoe het station in een flauwe bocht ligt.

Ik blijf je volgen en veel succses!

Gr Joost

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #37 Gepost op: 28 February 2009, 14:56:08 »
@Wesley

Bedankt voor de foto's het is zeker het overwegen waard, zeker omdat de overspanning bij mij ook maar twee sporen gaat worden. Ik ga ook nog eens op zoek of ik nog wat meer foto's van de oude overkapping kan vinden.

Gr Dennis

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #38 Gepost op: 28 February 2009, 15:43:21 »
Dat wordt heel lastig, omdat hij er dus al bijna 30 jaar niet meer is...  maar volgens mij zijn er nog wel kappen te vinden die er nog staan, ergens in Frankrijk. Ik zal eens broeden en proberen te bedenken welke voorbeelden min of meer gelijkend zijn aan deze. Vooral ook omdat de kap van Cahors door de PO is aangelegd, en Aix lag natuurlijk in PLM-gebied, dat heeft ongetwijfeld verschillen tot gevolg (al begint dat wel te lijken op het bedrijven der liefde met geleedpotigen  ;D).

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #39 Gepost op: 28 February 2009, 18:36:38 »
Evian is wel een aardige: Klik. Of anders het station van Rochefort, maar die is niet op vlaki.com te vinden en is bovendien van de ETAT geweest :).
« Laatst bewerkt op: 28 February 2009, 18:39:17 door Wesley »

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #40 Gepost op: 01 March 2009, 14:39:09 »
Super  ;D, hier gaan m'n handen van jeuken. Na zelf ook een tijd te hebben zitten speuren was ik Evian niet tegen gekomen, maar dit is echt perfect. Het stationsgebouw is ook echt mooi, zit er nu over te denken om dat misschien ook te gaan maken in plaats van het gebouw wat ik al had  :), dan zijn het gebouw en de overkapping een mooi geheel.
Morgen eens kijken of ik het een en ander op papier kan zetten.

Gr Dennis

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #41 Gepost op: 01 March 2009, 16:35:21 »
Hé Dennis,

ziet er goed uit. Het wordt maar weer eens tijd dat je ook het hobbieen op de vereniging gaat tonen, dan kunnen we daar waarschijnlijk nog veel leren van je bouwkunsten.

Groeten,

Christoph

PS. op de foto's zie ik verhuisdozen, ga je weer verhuizen of is dit overbodige meeverhuisde zooi.  ;D ;D

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #42 Gepost op: 01 March 2009, 17:02:04 »
Daar zitten allemaal kleinere doorsjes, met daarin weer treinen en aanverwante artikelen .. ;D

p.s. ben pas nog geweest op de vereniging, maar de rest liet het afweten.. ;)  Ik denk dat ik er dinsdag weer ben.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #43 Gepost op: 01 March 2009, 17:31:12 »
Dinsdag, afgesproken.

Groeten,

Christoph.

ps. ik ben bezig wat kruisingen aan het in te korten, zodat de rails weer op 5 cm van elkaar afliggen.

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 979
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #44 Gepost op: 02 March 2009, 19:32:02 »
Ik heb besloten mijn bestaande stationsgebouw wat aan te passen, zodat de overkapping die ik wil gaan bouwen straks beter aansluit. Er komt aan allebei de kanten van het bestaande gebouw een vleugel bij.

Eerst wordt de binnenkant op dik karton getekend.



Daarna worden de muren en de ramen uitgesneden.



Dan alles nog eenmaal uitsijden uit dun karton en de twee delen op elkaar plakken, zodat de boel straks niet krom trekt bij het schilderen.
En tenslotte de delen aan elkaar vastzetten.



Volgende stap is het schilderen van het gebouw en de ramen erin zetten.