Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 10:59:07
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
7 april De Karel on tour door Rick
Vandaag om 10:39:15
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 10:32:52
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 10:21:50
De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
  

Auteur Topic: Aix-les-Bains  (gelezen 162835 keer)

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 949
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #30 Gepost op: 23 februari 2009, 21:06:56 »
Nu het stationsgebouw bijna zijn voltooing nadert, begin ik weer langzaam het volgende project na te denken.



Dit is een beetje het plan voor de overkapping die ik bij het station ga maken.
Helaas heb ik deze week niet zoveel aan m'n baan kunnen doen, maar ik hoop volgende week weer meer tijd te hebben  :)

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 666
    • Foto Website
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #31 Gepost op: 24 februari 2009, 16:16:20 »
Dennis,

Mooie foto, welk station is dat?

Gr Joost

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 949
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #32 Gepost op: 24 februari 2009, 20:01:25 »
@Joost

Het is het station van Cahors, het ligt boven Toulouse, aan de spoorlijn richting Limoges.

Gr Dennis

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 949
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #33 Gepost op: 27 februari 2009, 12:33:03 »
Alle sporen liggen nu in de ballast en de perrons hebben hun eerste kleur gekregen. Ik ben er nog niet echt over te spreken, want ze zijn nog veel te grijs. Dit weekend  eens met de verspuit aan de slag om daar wat aan te doen.


Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #34 Gepost op: 27 februari 2009, 14:57:30 »
Ziet er al aardig goed uit Dennis! De flauwe boog in de sporen maakt het realistisch.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #35 Gepost op: 28 februari 2009, 10:41:10 »
Op het forum van trains-en-voyage.com zwerven wat foto's rond van de originele kap van Aix-les-Bains-Le Revard, die eind jaren '70 is gesloopt tijdens een modernisering van het station (had vast te maken met de herelektrificatie van de Mauriennelijn). Te zien is dat de constructie iets eenvoudiger was dan de kap van Cahors (met name aan de kopzijde) en dat hij ook wat kleiner was (overspanning van slechts 2 sporen, in Cahors 3 sporen + perron).

15 augustus '77:







Uiteraard moet je gewoon doen wat je gaaf vindt, maar t is een overweging ;D.

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 666
    • Foto Website
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #36 Gepost op: 28 februari 2009, 11:13:40 »
Dennis,

Het begint echt al ergens op te lijken!

Super mooi hoe het station in een flauwe bocht ligt.

Ik blijf je volgen en veel succses!

Gr Joost

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 949
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #37 Gepost op: 28 februari 2009, 14:56:08 »
@Wesley

Bedankt voor de foto's het is zeker het overwegen waard, zeker omdat de overspanning bij mij ook maar twee sporen gaat worden. Ik ga ook nog eens op zoek of ik nog wat meer foto's van de oude overkapping kan vinden.

Gr Dennis

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #38 Gepost op: 28 februari 2009, 15:43:21 »
Dat wordt heel lastig, omdat hij er dus al bijna 30 jaar niet meer is...  maar volgens mij zijn er nog wel kappen te vinden die er nog staan, ergens in Frankrijk. Ik zal eens broeden en proberen te bedenken welke voorbeelden min of meer gelijkend zijn aan deze. Vooral ook omdat de kap van Cahors door de PO is aangelegd, en Aix lag natuurlijk in PLM-gebied, dat heeft ongetwijfeld verschillen tot gevolg (al begint dat wel te lijken op het bedrijven der liefde met geleedpotigen  ;D).

Anoniem

  • Gast
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #39 Gepost op: 28 februari 2009, 18:36:38 »
Evian is wel een aardige: Klik. Of anders het station van Rochefort, maar die is niet op vlaki.com te vinden en is bovendien van de ETAT geweest :).
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2009, 18:39:17 door Wesley »

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 949
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #40 Gepost op: 01 maart 2009, 14:39:09 »
Super  ;D, hier gaan m'n handen van jeuken. Na zelf ook een tijd te hebben zitten speuren was ik Evian niet tegen gekomen, maar dit is echt perfect. Het stationsgebouw is ook echt mooi, zit er nu over te denken om dat misschien ook te gaan maken in plaats van het gebouw wat ik al had  :), dan zijn het gebouw en de overkapping een mooi geheel.
Morgen eens kijken of ik het een en ander op papier kan zetten.

Gr Dennis

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #41 Gepost op: 01 maart 2009, 16:35:21 »
Hé Dennis,

ziet er goed uit. Het wordt maar weer eens tijd dat je ook het hobbieen op de vereniging gaat tonen, dan kunnen we daar waarschijnlijk nog veel leren van je bouwkunsten.

Groeten,

Christoph

PS. op de foto's zie ik verhuisdozen, ga je weer verhuizen of is dit overbodige meeverhuisde zooi.  ;D ;D

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 949
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #42 Gepost op: 01 maart 2009, 17:02:04 »
Daar zitten allemaal kleinere doorsjes, met daarin weer treinen en aanverwante artikelen .. ;D

p.s. ben pas nog geweest op de vereniging, maar de rest liet het afweten.. ;)  Ik denk dat ik er dinsdag weer ben.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #43 Gepost op: 01 maart 2009, 17:31:12 »
Dinsdag, afgesproken.

Groeten,

Christoph.

ps. ik ben bezig wat kruisingen aan het in te korten, zodat de rails weer op 5 cm van elkaar afliggen.

Dennis.

  • Offline Offline
  • Berichten: 949
    • De Hoekselijn
Re: Aix-les-Bains
« Reactie #44 Gepost op: 02 maart 2009, 19:32:02 »
Ik heb besloten mijn bestaande stationsgebouw wat aan te passen, zodat de overkapping die ik wil gaan bouwen straks beter aansluit. Er komt aan allebei de kanten van het bestaande gebouw een vleugel bij.

Eerst wordt de binnenkant op dik karton getekend.



Daarna worden de muren en de ramen uitgesneden.



Dan alles nog eenmaal uitsijden uit dun karton en de twee delen op elkaar plakken, zodat de boel straks niet krom trekt bij het schilderen.
En tenslotte de delen aan elkaar vastzetten.



Volgende stap is het schilderen van het gebouw en de ramen erin zetten.