Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:37:40
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen door Karben
Vandaag om 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
Vandaag om 19:52:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:49:52
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
Vandaag om 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk door ruben derks
Vandaag om 19:00:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:41:20
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door NS264
Vandaag om 18:15:26
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door prutser
Vandaag om 18:12:21
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 18:09:34
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 17:59:56
Fleischmann Anna ombouw. door jerrytrein
Vandaag om 17:32:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door MOVisser
Vandaag om 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door BartvD
Vandaag om 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Forever Rocofan
Vandaag om 16:03:46
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
  

Auteur Topic: Fantastische service Digirails  (gelezen 4538 keer)

Marc!

  • Offline Offline
  • Berichten: 379
    • Station Lisdorp
Fantastische service Digirails
« Gepost op: 02 February 2009, 19:01:01 »
Hallo allemaal,

Ik heb een Digirails setje gekocht voor mijn Roco 2275 (bruin) om daar en juist seinbeeld mee te maken, nl een omgekeerd L-sein. Setje ingebouwd in de 2200 en aangesloten op de decoder. Op de testbaan en omschakelen. Helaas de voorzijde van de 2200 gaf wel een omgekeerd L-sein maar de achterkant niet. Doorverbinding 1 had ik goed gemaakt. Toch maar proberen om een A-sein te maken. Dat werkt wel. Tja wat nu. Ik heb een mail aan Digiraisl gestuurd en het probleem uitgelegd. Keurig een mail terug gekregen dat ik de defecte print mocht opsturen en dat ik een nieuw exemplaar retour kreeg. Vandaag bij de post zat een nieuw print met lichtbalk want die had ik al vast gelijmd. Aangelsoten en nu werkt het omgekeerd L-sein aan de achterkant ook.

Ik wilde jullie laten weten wat een fantastische service Digirails levert! echt TOP!

Digirails, bedankt voor de fantastisch service!!!

Mvg,

Marc
MrDirect, Koploper, Marklinbaan

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #1 Gepost op: 09 December 2009, 20:34:38 »
Spoorgenoten,
Vorige week een functiedecoder DR1015 ingebouwd. Helaas gaf mijn TC vervolgens een kortsluit-meldig aan, terwijl het inbouwen/solderen toch niet zo moeilijk is. Hierna was er weinig functie meer over van de decoder.
Vervolgens een e-mail gestuurd naar Digirails waarop ik te horen kreeg dat ik de decoder maar op moest sturen.
Men zou dan kijken of repareren zinvol was of dat de schoothoop de enige optie was.
Vandaag (vier werkdagen later) lag er een nieuwe decoder in de brievenbus met een briefje erbij. Men had nog geen tijd gehad om te kijken, maar stuurde maar een nieuw exemplaar.

Dit is Service met een hoofletter S.

spoorse groet,
Hans

Northlander1983

  • Gast
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #2 Gepost op: 09 December 2009, 20:38:21 »
 (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)

Volledig mee eens, TOP.

 (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)

Edwin van den Bergh

  • Offline Offline
  • Berichten: 96
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #3 Gepost op: 09 December 2009, 23:16:57 »
Ik kan me hier ook bij aansluiten! Bij het inbouwen van een printje voor de Roco 2400 is bij het terugplaatsen van de kap een ledje losgekomen van de printplaat. Het defecte printje werd 1-op-1 vervangen door een ander exemplaar plus wat tips om de kap makkelijker terug te kunnen plaatsen. Dit is echt topservice  (y)

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 887
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #4 Gepost op: 11 December 2009, 17:28:10 »
Jongens,

Ik wil de pret niet drukken hoor, maar is het niet normaal wat ik lees. Zo hoort het toch te zijn? Ik ben ook in andere winkels deze service gewend.

Groet, Enrico
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

hoefhaan

  • Gast
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #5 Gepost op: 11 December 2009, 18:03:23 »
Noem het normaal of niet, tegenwoordig is niet elk bedrijf meer zo actief met ondersteuning etc.
Tegenwoordig lijkt het bij sommige bedrijven alsof je een misdadiger bent wanneer je reclameert dat een onderdeel defect is.
Ze starten dan eerst uitgebreide onderzoeken om toch wel zeker te weten dat je niets fout hebt gedaan. En dat gaat niet altijd even vriendelijk, ondervind ik nu weer aan den lijve...

En een ander voorbeeld: Dell (sorry, even off-topic) heeft alle nederlandse ondersteuning gestopt... Kortom, als je geen talen machtig bent dan sta je met de rug tegen de muur.

en zo zijn er vele bedrijven die klanten in de kou laten staan.

Dit is een beetje een zelfde soort topic als deze:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17112.0.html

Daar werd ook geschreven dat service normaal is.

Johan

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 887
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #6 Gepost op: 12 December 2009, 00:47:04 »
Wat ik bedoel te zeggen:
Als we allemaal een topic gaan schrijven wanneer we ergens goed behandeld zijn is dat de omgekeerde wereld. Dat acht ik namelijk normaal en niet interessant. Ik wil weten waar het fout gaat en waar je niet goed behandeld wordt. Dat levert (optimistisch als ik ben) minder maar meer bruikbare topics op.

Groet, Enrico
 
Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  iTrain Plus

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #7 Gepost op: 12 December 2009, 00:48:16 »
Niet geheel mee eens.
Digirails levert ook prima service als jezelf het printje om zeep helpt of bv een led afbreekt.

Dat blijven ze niet tot in den treure doen, maar ze doen het wel. En dat doen niet veel bedrijven.

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #8 Gepost op: 12 December 2009, 08:22:06 »
Dat is geen service, dat is een relatiegeschenk.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #9 Gepost op: 12 December 2009, 10:15:34 »
Dat is onzin, want voor mij is dat niet nodig, ik lees de handleiding en breek geen ledjes.
Dus voor mij hebben ze nooit iets hoeven omruilen.

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #10 Gepost op: 12 December 2009, 10:19:16 »
Als iemand de boel sloopt en de fabrikant is zo aardig om t om te wisselen dan spreek je niet over service maar over een geschenk. Heeft niet meer met service te maken want dat overstijgt het fenomeen service enorm!

vandaar een relatiegeschenk bij vervanging!

Heeft dus weinig met onzin te maken!

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #11 Gepost op: 12 December 2009, 10:19:57 »
ok, zo kun je het ook opvatten.

rvp

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #12 Gepost op: 12 December 2009, 11:19:37 »
Dat is onzin, want voor mij is dat niet nodig, ik lees de handleiding en breek geen ledjes.
Dus voor mij hebben ze nooit iets hoeven omruilen.

Dat komt nog wel, jij wordt ook (ooit eens) ouder en minder vast van hand  ;D

Max

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #13 Gepost op: 12 December 2009, 12:07:06 »
ooit  ;D

Edwin van den Bergh

  • Offline Offline
  • Berichten: 96
Re:Fantastische service Digirails
« Reactie #14 Gepost op: 12 December 2009, 12:39:56 »
Dat is onzin, want voor mij is dat niet nodig, ik lees de handleiding en breek geen ledjes.

Ik lees de handleiding ook. Volgens digirails verschillen de afmetingen van de lichtgeleider in de loc van Roco per produktierun. Je kunt dus mazzel hebben, of pech. Evengoed, de service is top.