Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Eric B
Vandaag om 10:32:40
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door RikM
Vandaag om 10:27:43
Ontraxs 2026 door Marc tramt
Vandaag om 10:23:52
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 09:57:05
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 09:52:57
Station Steenwijk poging 2 door Sikko
Vandaag om 09:40:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:36:42
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
Vandaag om 08:55:15
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Modelwensen 2026 door Harander
Vandaag om 00:07:39
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
Rondom Charlois door Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
Yamorc 7001 dood door Reinout van Rees
25 December 2025, 21:16:47
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
25 December 2025, 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
25 December 2025, 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
25 December 2025, 14:14:55
  

Auteur Topic: Topservice van Faller  (gelezen 5575 keer)

hoefhaan

  • Gast
Topservice van Faller
« Gepost op: 22 January 2009, 17:57:22 »
Gisteren een mail gestuurd naar Faller met daarin de vraag voor vervanging van twee onderdelen van een stationsoverkapping: de twee perrons. Door een kleine meetfout de verkeerde plaatsen gekozen voor de staanders van een in breedte variabele overkapping. (faller 120280) bleef ik met wat onnodige gaatjes in het perron zitten :-[

De stoute schoenen aangetrokken en:
Vandaag(!) geheel kosteloos twee nieuwe perrondelen ontvangen.  :D

Het is een bedrijf wat goed loopt en veel verdient, dus sommigen zouden niet ander verwachten maar ik vind het een dikke pluim waard!!! ;D

(we moeten toch ook wel eens iets positiefs kunnen schrijven, dus dit wilde ik even kwijt!)

Bert Roefs

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Topservice van Faller
« Reactie #1 Gepost op: 22 January 2009, 20:45:57 »
Warme douche van Tros Radar?

 ;)

Bust3R ÖBB

  • ÖBB in N
  • Offline Offline
  • Berichten: 1140
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
Re: Topservice van Faller
« Reactie #2 Gepost op: 24 January 2009, 17:26:49 »
Hee, ik moet ook nog een mailtje aan Faller sturen dan :P
Heb nog een H0 brug liggen die niet helemaal goed gegaan is  ;D
1 van de platen die je moet buigen om in de bogen te doen is gesmolten  :-X

Waar heb je je mailtje aan verstuurt?
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

hoefhaan

  • Gast
Re: Topservice van Faller
« Reactie #3 Gepost op: 24 January 2009, 18:42:18 »
Via de faller website, www.faller.de en dan even op het nederlandse vlaggetje klikken. Dan via Service naar Ondersteuning Direct. Daar kun je je vraag stellen.

Succes!

Bust3R ÖBB

  • ÖBB in N
  • Offline Offline
  • Berichten: 1140
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
Re: Topservice van Faller
« Reactie #4 Gepost op: 24 January 2009, 20:42:41 »
Oke bedankt.  :D
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

wvdm

  • Gast
Re: Topservice van Faller
« Reactie #5 Gepost op: 10 February 2009, 11:20:38 »
Ik had van die schuur met paarden stallen een voorwand, die niet goed gegoten was. Een briefje met foto naar Faller en binnen enkele dagen had ik een nieuwe voorwand.
Later kocht ik het motortje om de deuren electrisch te openen en sluiten en toen kreeg ik een koper tandwieltje niet op het bijgeleverde asje.
Weer gemaild en binnen een paar dagen een nieuw tandwieltje en asje gratis gekregen.
Dit is toch niet zo bijzonder. Gewoon service.

Van de draaibrug van Walthers was van het grote tandwieltje het pennetje afgebroken.
Na een emailtje ontving ik weken later een nieuw tandwiel goed verpakt met een heel pennetje. Het kwam helemaal uit Amerika, dus dan duurt het wat langer.
Het pennetje bedient een micro schakelaar, waardoor de brug in de open stand stopt, dus wel een belangrijk pennetje.
Gewoon service.

Wat ik wel raar vind van Faller is dat ze de oude mallen van POLA gebruiken en dan die modellen onder de naam FALLER verkopen. Die modellen hebben nog steeds dezelfde slechte passing als onder de naam POLA.

Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Groetjes
Wil

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: Topservice van Faller
« Reactie #6 Gepost op: 10 February 2009, 12:08:15 »
Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Ze moeten het maar willen doen. Gewoon netjes van Faller. Als je soms kijkt wat winkeliers/fabrikanten van b.v. electronica aan waardeloze service bakken ... ook al zijn ze het verplicht.

Gr, Marc

Henk H.

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Topservice van Faller
« Reactie #7 Gepost op: 10 February 2009, 12:20:56 »
Hoefhaan...

Bovenal... het is fijn om te lezen dat er (nog) mensen dankbaar kunnen zijn en de kleine dingen in't leven waarderen. Ook al zijn sommige dingen nog zo logisch, ze zijn nooit vanzelfsprekend...

Cheers Henk
« Laatst bewerkt op: 10 February 2009, 14:16:24 door Henk H. »
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Topservice van Faller
« Reactie #8 Gepost op: 10 February 2009, 12:28:57 »
Henk

Hele wijze woorden, dat zouden idd meer mensen moeten waarderen.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Topservice van Faller
« Reactie #9 Gepost op: 14 February 2009, 21:00:57 »
Warme douche van Tros Radar?

 ;)
Met recht.Ze zijn keurig netjes met hun klanten , Ik heb hun nog een foto van de watermolen die in Kinderdijk staat op gestuurd (waar ik nieuwe wieken en wieklijsten voor moest hebben) Spontaan kreeg ik een pakket met de wieken en lijsten en een kerstkaart van hun.
Echt top van Faller.
mvrg,
Jan van den Berg
« Laatst bewerkt op: 14 February 2009, 21:04:20 door Jan van den Berg »
J.v.d.Berg

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: Topservice van Faller
« Reactie #10 Gepost op: 14 February 2009, 21:14:51 »
Nog een voorbeeldje:

Half jaartje terug een mailtje richting faller gedaan met de vraag of ik een aantal losse perronoverkappingen kon bestellen en nog wat los grut. Weekje later lag e.a. in de bus incl factuur (welke me erg hard meeviel), maar...... 1 dag later kreeg ik een zelfde doosje nog een keer met dezelfde onderdelen!

Ik een mailtje gedaan of ik het 2e doosje terug kon sturen, dag later een reactie. Terug sturen niet nodig, we zullen de 2e factuur vernietigen!  ;D ;D

Erg netjes!  ;) :)
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re:Topservice van Faller
« Reactie #11 Gepost op: 09 May 2009, 17:31:09 »
Er waren wat hekjes gesneuveld van mij Kermis attracties, zijn toch zeker al een aantal jaren oud.
Dus afgelopen woensdag een berichtje gestuurd of ik deze Spritzlinge kon na bestellen.
Vanmorgen ging de deurbel, een pakketje van Faller met de gevraagde delen werd bezorgd.
Ik vindt dit gewoon service van een fabrikant die zijn klanten waardeert.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Spiky

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
    • Spoorh0
Re:Topservice van Faller
« Reactie #12 Gepost op: 08 September 2009, 17:40:02 »
dan ga ik ook maar eens een mailtje richting duitsland sturen! :)
Heb het een en ander via MP gekocht, en er bleek nog een extra tankstationnetje bij te zitten die niet meer compleet is.
Even de onderdelen inventariseren, en kijken wat het gaat kosten...

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 734
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re:Topservice van Faller
« Reactie #13 Gepost op: 09 September 2009, 17:23:20 »
Citaat
Het is een bedrijf wat goed loopt en veel verdient,

Ondertussen loopt hier ook een ander draadje....

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Jefftrack

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
Re: Topservice van Faller
« Reactie #14 Gepost op: 09 September 2009, 19:50:29 »
Dus niks topservice, gewoon service en de fabrikanten zijn het verplicht om te doen.

Als je zelf een fout maakt en het bouwpakket verkeerd in elkaar zet MOET Faller helemaal niets en is het de service van de fabrikant. Zeker als er van een oude kermis atractie iets breekt en dit netjes word vervangen. Voor mij betekend dit juist dat Faller qua klantvriendelijkheid er boven uit komt.

Jeffrey