Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
  

Auteur Topic: Märklin hoe staat het ervoor ?  (gelezen 166744 keer)

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
    • AnyRail
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #585 Gepost op: 17 February 2009, 20:49:16 »
Marklin is trouwens lang niet het enige 3-rail systeem.

Kijk maar eens naar het in de USA waanzinnig populaire Lionel, en Atlas schaal O.

Alleen passen de Marklin lokjes er niet op, die zijn te klein.

David.

rorail

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • Dieselpower
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #586 Gepost op: 17 February 2009, 21:21:30 »
Ik heb een tip voor de 3 railers die hun merk willen behouden!!

Jullie moeten nog meer kopen, geen gebruikte spullen maar nieuwe. Alleen jullie kunnen Märklin redden!!! of heb ik ik dit nu mis?

Succes
Ik ben een 3 railer (al sinds 1975) en ik ben het er geheel mee eens! Moet de spaarpot het nog wel even toelaten natuurlijk. ;D

Groet,
Ronald
Na 30 jaar nieuwe baan in ontwikkeling
ECos/k-rail/NS-Railion-Internationaal

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #587 Gepost op: 17 February 2009, 21:25:07 »
Dat gaat misschien werken na een reorganisatie.
Voorlopig legt Märklin op ieder verkocht item geld toe. Hoe meer ze verkopen, hoe ....
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Lokpaint

  • Gast
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #588 Gepost op: 17 February 2009, 21:57:49 »
Hier iets meer inzicht in het financiele gebeuren (boekjaar 2007!)

klik
« Laatst bewerkt op: 17 February 2009, 22:05:59 door Matthijs van Heijningen. Reden: link verbeterd »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #589 Gepost op: 18 February 2009, 06:31:52 »
Ik heb een tip voor de 3 railers die hun merk willen behouden!!

Jullie moeten nog meer kopen, geen gebruikte spullen maar nieuwe. Alleen jullie kunnen Märklin redden!!! of heb ik ik dit nu mis?

Succes

Rare gedachtegang. Omdat marklin er een potje van maakt moeten 3-railers meer kopen :-|. Misschien moet niet de klant maar marklin er wat aan doen, wat overigens nu gebeurd.

wvdm

  • Gast
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #590 Gepost op: 18 February 2009, 10:00:42 »
Ze hebben het volkomen aan zichzelf te danken, dat ze failliet zijn.
De Duitse modellen blijven gewoon in de catalogus staan, waarvan de eerste 20 bladzijden met die Duitse modellen al sinds 1950 er in  staan.
Terwijl alle niet Duitse modellen als eenmalig, gelimiteerd en exclusief model worden aangeboden.
Dus behalve als je een Duitse trein of wagon wil, moet je voor niet Duitse modellen rennen naar de winkel anders grijp je mis.
Kijk maar naar de motorpost. De verf van het eerste model was nog maar net droog of de volgende versie werd alweer aan geboden. En dan vraag je om een bijbehorende wagon, krijg je als antwoord, ROCO maakt die al, dus die gaat Marklin niet maken. Aan dubbele modellen maken doen ze niet. O, nee? 1200, 1600, TEE????
En hoezo eenmalig? 1139 en 1144
1631, 1607, 1720, 1657 telkens hetzelfde model met een ander nummertje.
Drie digitale systemen kort na elkaar op de markt brengen?
Heel lang doorgaan met verouderd materiaal. Fluistersleper, wel bij de concurrent verkrijgbaar, maar niet bij Marklin.
Of Duitse modellen van wagons met de logos en opschriften van andere spoorweg maatschappijen verkopen.
En vooral niet luisteren naar hun klanten.
Kortkoppel mechaniek? Niet bij marklin verkrijgbaar.
Stroomvoerende koppelende kortkoppeling? Niet bij Marklin verkrijgbaar.
Overloopwissel combinatie? Nein! Haakse kruising? Nein!

Maar we kunnen hier gaan mopperen en filesoferen, dat heeft geen zin.
Ik heb al drie emails naar ze gestuurd, met bovenstaande klachten.

Ze maken alleen wat de klanten willen, is ook zo'n typische Marklin uitspraak. Wie, o wie heeft om een krokodil van platina gevraagd?

Groetjes
Wil

jakop

  • Gast
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #591 Gepost op: 18 February 2009, 10:18:37 »
Niet persoonlijk bedoeld.....maar wat een vreselijk zinnige, nuttige en interessante discussie is dit.... :'(

Hier gaan fabrikanten van luisteren!!!!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10768
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #592 Gepost op: 18 February 2009, 10:20:54 »
Hé, een verstandige opmerking!  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Reggy

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #593 Gepost op: 18 February 2009, 10:37:57 »
Ik ben geen marklin rijder maar zou het zonde vinden wanneer dit merk niet meer zou bestaan. Trouwens ik heb dit weekend gehoord dat Porche
geld in marklin wil gaan steken dus wanneer je marklin wil helpen koop in de toekomst een nieuwe Porche.

Hans

Gert1

  • Gast
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #594 Gepost op: 18 February 2009, 10:45:15 »
Het Porsche-gerucht is kennelijk hardnekkig. Terwijl in dit draadje te lezen is dat het niet waar is...

Zie de eerder door Henk geplaatste link: http://www.swp.de/Nachrichten/Maerklin/Das+Maerchen+von+Porsche+und+Maerklin;art4136039

waar toch vrij duidelijk staat: "Doch dieser Wunschtraum wird für die 1300 Märklin-Mitarbeiter nicht in Erfüllung gehen. „Weder Porsche noch Herr Wiedeking kommen als Investor in Frage”, betonte ein Konzernsprecher. „Es gab und gibt keine Kontakte.” "

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 18 February 2009, 11:01:48 door Gert van den Heuvel »

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #595 Gepost op: 18 February 2009, 11:13:49 »
De Duitse modellen blijven gewoon in de catalogus staan, waarvan de eerste 20 bladzijden met die Duitse modellen al sinds 1950 er in  staan.
Terwijl alle niet Duitse modellen als eenmalig, gelimiteerd en exclusief model worden aangeboden.

Kijk maar naar de motorpost. De verf van het eerste model was nog maar net droog of de volgende versie werd alweer aan geboden. En dan vraag je om een bijbehorende wagon, krijg je als antwoord, ROCO maakt die al, dus die gaat Marklin niet maken. Aan dubbele modellen maken doen ze niet. O, nee? 1200, 1600, TEE????
En hoezo eenmalig? 1139 en 1144
1631, 1607, 1720, 1657 telkens hetzelfde model met een ander nummertje.
Heel lang doorgaan met verouderd materiaal. Fluistersleper, wel bij de concurrent verkrijgbaar, maar niet bij Marklin.
En vooral niet luisteren naar hun klanten.
Kortkoppel mechaniek? Niet bij marklin verkrijgbaar.
Stroomvoerende koppelende kortkoppeling? Niet bij Marklin verkrijgbaar.
Overloopwissel combinatie? Nein! Haakse kruising? Nein!

Ze maken alleen wat de klanten willen, is ook zo'n typische Marklin uitspraak. Wie, o wie heeft om een krokodil van platina gevraagd?
Hier ben ik het geheel niet mee eens.
-Die modellen zijn hun standaard modellen, daar is altijd vraag naar.
-Buitenlandse markt is stukken kleiner dan de eigen markt.
-Waarom mogen er niet kort op elkaar verschillende motorposten worden uitgebracht? Ik vind dat JUIST een goed idee, is er zsm voor ieder wat wat hij wil. Enne, roco maakt ook geen mP's maar wel de wagons.
-soms is een model al een tijd niet meer geleverd, waaruit vraag naar het model volgt (1200, TEE). als het model dan met nieuwe technieken wordt gemaakt verkoopt het beter (1600)
-Verschillende nummers van één lok is soms vraag naar, ik heb ook vijf verschillende rode re 460, twee 1600, twee 1100, drie 1200, vier Ae 6/6, vier re 6/6, negen re 4/4
-hun materiaal is niet vaak verouderd, vernieuwing blijft er constant inzitten.
-Fluistersleper? Herriesleper! die hoef ik niet, na een tijdje ratelen ze als de pest. ik heb die roco-herrieslepers inmiddels allemaal vervangen.
-ik heb nooit problemen gehad met het niet luisteren, de CH-liefhebbers vragen, Märklin en HAG draaien (helaas vaak allebei tegelijk).
-kortkoppelingen (en stroomvoerende) zitten gewoon in het assortiment.
-Overloopwissel hebben ze inderdaad niet, maar roco en zo ook niet meer.
-Klopt inderdaad, ze maken alleen waar vraag naar is, enne ik heb om die platina krok gevraagd.

Gert1

  • Gast
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #596 Gepost op: 18 February 2009, 11:23:30 »
Een TV-tip van Drehscheibe online:

Schauen Sie sich doch morgen, Donnerstag, 19.02.2009, 22:00 Uhr, in der ARD einmal MONITOR zum Thema Märklin an.

mvg,
Gert

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #597 Gepost op: 18 February 2009, 11:26:14 »
Conclusie: het is niet eenvoudig om een modeltreinenfabrikant te leiden: Er bestaan allerlei tegenstrijdige wensen van de klanten en het is niet een eenvoudig om in een krimpende markt voldoende winstmarge te halen. Een modelspoorhobbyïst aan de top van het bedrijf zal zijn eigen wensen aan de kant moeten kunnen zetten om oog te kunnen blijven houden voor het bedrijfsresultaat. Dat is een tamelijk groot offer dat niet iedereen op kan brengen.

Groet,

Marco

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Online Online
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #598 Gepost op: 18 February 2009, 11:27:40 »
@ IC 2000

Waar zit die technische verbetering in de 1600 en de 1200 dan.
het enige wat een beetje bij de tijd is bij die loc's is de printplaat en decoder.
Bij de 1200 is alleen het locomotiefhuis en de led's er onder wat vernieuwd.

Maar nog steeds die vervelende motor er in.

Ze kunnen het wel met een fatsoenlijke motor, kijk maar eens naar de 6400 en de nieuwe TEE.

En juist bij de 1200 en de 1600 laten ze dit soort steken vallen.
Het zelfde geld voor de NMBS 25.5

Over de afwerking hoor je mij geen kwaad woord zeggen.


Jos.

De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Märklin hoe staat het ervoor ?
« Reactie #599 Gepost op: 18 February 2009, 11:40:34 »
Het is compleet onduidelijk wat er met Marklin aan de hand is.
Vorige week op de beurs uit monde van Marklin nog mogen horen dat Porsche er met geld en managers in zou duiken.
Die info blijkt niet juist.
Dus ook bij Marklin is het maar 1 persoon die weet hoe het nu allemaal zit, en dat is de deurwaarder.

40 pagina's paniekgeroep en ondertussen ook geneuzel roept om een tijdelijk slotje.
Als er duidelijkheid is, gaan we deze weer open gooien.
Hier heeft niemand iets aan.

De volgende zet is aan Marklin. Dat die zijn achterban en klanten op de hoogte gaat brengen hoe het bedrijf er nu werkelijk voor staat en wat de toekomst is van het bedrijf.