Ik heb een tip voor de 3 railers die hun merk willen behouden!!Jullie moeten nog meer kopen, geen gebruikte spullen maar nieuwe. Alleen jullie kunnen Märklin redden!!! of heb ik ik dit nu mis?Succes
De Duitse modellen blijven gewoon in de catalogus staan, waarvan de eerste 20 bladzijden met die Duitse modellen al sinds 1950 er in staan.Terwijl alle niet Duitse modellen als eenmalig, gelimiteerd en exclusief model worden aangeboden.Kijk maar naar de motorpost. De verf van het eerste model was nog maar net droog of de volgende versie werd alweer aan geboden. En dan vraag je om een bijbehorende wagon, krijg je als antwoord, ROCO maakt die al, dus die gaat Marklin niet maken. Aan dubbele modellen maken doen ze niet. O, nee? 1200, 1600, TEE?En hoezo eenmalig? 1139 en 11441631, 1607, 1720, 1657 telkens hetzelfde model met een ander nummertje.Heel lang doorgaan met verouderd materiaal. Fluistersleper, wel bij de concurrent verkrijgbaar, maar niet bij Marklin.En vooral niet luisteren naar hun klanten.Kortkoppel mechaniek? Niet bij marklin verkrijgbaar.Stroomvoerende koppelende kortkoppeling? Niet bij Marklin verkrijgbaar.Overloopwissel combinatie? Nein! Haakse kruising? Nein!Ze maken alleen wat de klanten willen, is ook zo'n typische Marklin uitspraak. Wie, o wie heeft om een krokodil van platina gevraagd?