Nou het is allemaal ook al geschreven maar goed ik zal wat puntjes opnoemen. Of die lelijk is ofniet dat moet iedereen voor zichzelf uit maken. Maar feit is dat hij van een fabriek komt die niet heel betrouwbaar is. De stellen worden veel te laat geleverd en in het begin reden ze helemaal niet. Ik weet niet of dat is opgelost. Verder zijn dit de enige stellen dus zal er weinig reserve zijn want het is geen standaart product. Verder is er bijna elke week een bericht dat de fabriek failliet zou gaan. Dus een beetje het zelfde als de Protos bij Connexion.
Hoi Eric,Dank voor je antwoord!,Wat ik ondermeer bedoelde: ( de " draadjes" heb ik merendeels gelezen) is: weet iemand(bv een betrokken NS'er) wat er nu werkelijk aan de hand is: ik zie voornamelijk veel gespeculeer,geraad, meningen op basis van gespeculeer, " is ie mooi of lelijk", etc.etc..Kortom: zijn we als forum een soort " Prive", of gaat het over feiten??Dan heb ik het nog niet eens over de vertraging, want dat is bij weet ik hoeveel technische projecten aan de orde, maar over concrete feiten waaruit blijkt dat er weer miljoenen gemeenschapsgeld over de balk zijn gegooid ( dreigen te worden gegooid).Wanneer dat laatste aan de hand zo zijn, lijkt me het belang van e.e.a. te groot om dit alleen maar " onder ons" in een forum te bespreken...
Je hebt het nu tegelijk over de V250 en de Deens stellen denk ik. De V250 rijdt nog helemaal niet (behalve rondjes op de testbaan in Velim maar dat stel staat nu op de Watergraafsmeer). Hoe je erbij komt dat er geen reserve is weet ik niet, de aflevering moet nog beginnen. Daarna zijn er 17 (of 19, even vergeten), waarvan er dus wel een of twee reserve zullen zijn. Dat heeft verder niets met standaardproduct te maken (Dat is een IRM of Koploper eigenlijk ook niet).
Genoeg vooral op de vele flickr site's van de BS (Bekkende Spotters) zoals Floris de Leeuw en Daniel Friederichs. Van de eerste overbrenging. De tweede zal vanavond wel masaal online komen.
Ja ik had het een beetje krom geformuleerd. Maar ik bedoelde dus dat je geen standaart product kiest. Stel de fabriek gaat dalijk failliet en dat gebeurt bijna elke week bij Ansaldo maar de week erna bestaan ze weer heel appart dan kun je niet meer aan onderdelen komen als er iets kapot gaat. Terwijl bijvoorbeeld voor ICE's genoeg onderdelen zijn omdat die in grote getale gemaakt zijn en de fabrieken nog steeds bestaan.