Dit werkt verder prima, alleen dat de wagons ook worden gedetecteerd als ze een overbrugging maken met een stuk rails waar normaal spanning op staat en het detectie punt.
de isolaties iets groter maken en opvullen met styreen oid
Waarom? Als de spanningen gelijk zijn gebeurt dat volgens mij niet, want dan gaat er geen stroom lopen.Anders zou bijna iedereen daar last van hebben.
Een oplossing is misschien, de isolaties iets groter maken en opvullen met styreen oid ? Dan kan een wagon hem niet overbruggen. Een lok heeft vaak op alle assen stroomafname dus komt er wel overheen.Gr. Remco.
In 1 draaistel wordt vaak stroom afgenomen van beide assen. Dan moet je de isolatie zo lang maken als het langste draaistel of elektrisch gekoppelde stel, anders heeft dat nog geen zin. En dan heb ik het nog niet over treinen die op alle assen stroomafname hebben zoals veel Kato of Tomix modellen.Gr. Rik
Eén mogelijkheid heb ik al aan de hand gedaan (en verworpen): alle assen vervangen door plastic assen.
Heb je in dat niet gedecteerde stuk wel diodes? Zo niet, dan kan het spanningsverschil tussen gedetecteerd en niet gedetecteerd mogelijk de oorzaak zijn.Gr. Wim
Hebben ze styreen wel zo klein voor spoor N rail lasjes? (ben niet zo thuis in het styreen gebeuren)
Ik zie dit meer als een probleem in de ECoS. Die gaat niet goed om met meerdere pulsen, zit er wel zoiets als een rijweg vergrendeling in?MvgWim