Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:24:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL  (gelezen 1581 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL
« Gepost op: 30 January 2009, 20:41:46 »
vr 30 jan 2009, 20:09 - Bron : De Telegraaf
     
Toch onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL

DEN HAAG -  Minister Camiel Eurlings (Verkeer) laat alsnog onderzoeken of er een alternatief beveiligingssysteem op de HSL moet komen in plaats van het ERTMS-systeem. Dat schrijft hij vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer.

Het zou gaan om een tijdelijk alternatief dat „binnen een of twee jaar toepasbaar zou moeten zijn”. Eurlings verwacht in mei de uitkomsten van het onderzoek. Er wordt gekeken naar een systeem dat zich al bewezen heeft.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL
« Reactie #1 Gepost op: 30 January 2009, 21:24:56 »
Binnen 2 jaar nog wel? Je zou denken dat tegen die tijd ERMTS wel werkt, maar nee.

De Franse (of Duitse) beveiliging dan maar, die werkt in ieder geval wel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL
« Reactie #2 Gepost op: 30 January 2009, 22:33:46 »
Ik zou gaan voor de Franse beveiliging.
dan hoeven de Thalys stellen ook niet te worden aangepast.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL
« Reactie #3 Gepost op: 30 January 2009, 22:49:00 »
Het zou gaan om een tijdelijk alternatief dat „binnen een of twee jaar toepasbaar zou moeten zijn”. Eurlings verwacht in mei de uitkomsten van het onderzoek. Er wordt gekeken naar een systeem dat zich al bewezen heeft.

Gezien de huidige storingen bij Lage Zwaluwe (op ernaast liggende sporen!) lijkt de combinatie met ATB niet erg geschikt. Met alle testen die nodig zijn voor nieuw systeem, samenwerken met het bestaande ERMTS, nieuwe extra inbouw en certificering van loks en treinstellen, en binnen 2 jaar klaar? Droom verder.
Zijn de problemen dan zo groot dat het door de fabrikanten niet binnen die 2 jaar kan worden opgelost? Exit Europees beveiligingssysteem lijkt me dan. Terug naar "ieder voor zich".
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL
« Reactie #4 Gepost op: 31 January 2009, 01:43:14 »
Gewoon de ATB versie voor 160 km/h invoeren, dan kunnen de treinenbij storingen op eigen kracht een andere route nemen.

Is denk ik goedkoper, en 300 km/h is niet echt zinvol met de relatief korte afstanden in Nederland.

Groeten, Alexander

Michiel2

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re: Onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL
« Reactie #5 Gepost op: 31 January 2009, 08:55:19 »
 Je kunt toch ook nog steeds "op zicht" rijden met modern materieel? Dat beveiligingssyteem is direct inzetbaar en een goedkope oplossing.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Onderzoek naar ander beveiligingssysteem HSL
« Reactie #6 Gepost op: 31 January 2009, 13:42:30 »
Met alle testen die nodig zijn voor nieuw systeem, samenwerken met het bestaande ERMTS, nieuwe extra inbouw en certificering van loks en treinstellen, en binnen 2 jaar klaar? Droom verder.
Laatste zin: "bestaand systeem dat zich al bewezen heeft. Zal dus wel de Franse of misschien de Duitse beveiliging worden.

@Alexander: ATB zit al in de Thalys, dat is juist het punt niet (nee, ATB op de HSL kan niet want ATB werkt niet met de wisselspanning van de HSL samen).

@Michiel: Ja, laten we dan ook maar meteen alle beveiliging in de rest van Nederland weghalen. Dat is nog goedkoper. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.