Als (voorstel Mark) de readers in de loc zitten, communiceren ze via de rails. Zou je de readers onder de rails plaatsen, kunnen ze toch op dezelfde manier via de rails communiceren.
[...] ook ik geloof -op dit moment- nog niet dat Mark's plannen voorlopig enig concreet resultaat zullen opleveren. Maar wie weet merken onze kleinkinderen er ooit nog iets van.
En denk ook aan het vrijgeven van wisselstraten na het passeren van de laatste wagen - dat gaat nu op basis van het toucheren van een volgende bezetmelder. Grote variatie's in treinlengte worden genegeerd.Sander
Nog niet eens zo'n gekke vraag ! Ik heb zelf ooit eens, alweer wat jaartjes geleden ondertussen, overwogen om het met videocamera's (video-imaging/recognition) te doen en toen ik eens ging kijken wat er nu al uitgevonden was en/of het haalbaar zou zijn kwam ik het volgende tegen :United States Patent 7394051 : Image-based tracking system for model train control...Dus zo gek was de vraag nog niet, er is meer dan alleen maar draadjes, sensoren, s88, loconet, railcom etc.Theo.