HConcreet :Ik heb problemen met de sound-decoder (v2.0) in de Mehano-G2000.Ik wil de decoder vervangen door een v3.5 en daarin de sound uploaden, die op de ESU site wordt aangeboden in het deel dat sounds voor fabrikanten zoals Mehano, Roco etc. weergeeft.Volgens mij is dat eveneens een v2.0-file.Het lukt mij echter niet, om deze file in de v3.5 decoder te uploaden.
Hoe kan het dat ik door een fout wel een sound van een decoder kan wissen en deze daarna niet meer opnieuw kan ingelezen.
Ik vermoed dat men de van de fabriek uit ingelezen/geprogrammeerde decoders tegen ongewenste kopieeractiviteiten beschemt.
Dat komt ook tot uiting bij de garantie-regeling.Een decoder uit een Mehano-loc wordt bij evt. defect NIET rechtstreeks door ESU vervangen, maar MOET via Mehano worden vervangen, als dat al mogelijk is.
Sterker nog...zo'n decoder wordt in speciaal opdracht voor bijv. Mehano gemaakt. Die informatie heb van de ESU-importeur zelf.
Ik stuur nu de decoder maar op naar ESU. Ik vermoed dat wanneer ik een "normale" blanco sound decoder aanschaf de problemen zouden zijn opgelost!!!