Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door roadster36
Vandaag om 01:53:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 01:11:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Syb030
Vandaag om 00:01:32
Klompentrein door grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein door Frits C
04 October 2025, 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
04 October 2025, 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
04 October 2025, 13:31:41
  

Auteur Topic: Loconet : De kern, het principe.  (gelezen 31039 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26817
    • Pagina van klaas
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #75 Gepost op: 23 November 2015, 13:29:57 »
Timo, wat is je probleem? Die website ziet er bij mij in FireFox precies hetzelfde uit als in IE.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Geert2

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #76 Gepost op: 23 November 2015, 14:59:29 »
Deze opmerking heb ik al meer gekregen bij mensen die met firefox werken. De website is nog steeds opgesteld met Frontpage, de macht van gewoonte zeker. (ik ga deze wel is aanpassen.)

De software is assembler, moeilijk te lezen, weet ik. Maar ik gebruik heel veel aanwezige hardware. Wil je die gebruiken, dan gaat dat het snelst in assembler.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #77 Gepost op: 23 November 2015, 15:49:32 »
@Klaas, dat ik dus geen plaatjes zie  ;D En ben dus niet de enige...

Mja, front page heeft naar mijn mening zijn tijd wel gehad. FrontPage was overigens nooit zo goed met het efficiënt/netjes maken van code. Soort van tegenovergestelde van ASM dus :D Als je op je hosting PHP en MySQL tot je beschikking hebt zou je ook kunnen denken aan WordPress. Na het opzetten is het makkelijk om nieuwe dingen toe te voegen enzo.

Ben het met je eens dat ASM (weet dat het assambler is maar is korter 8) ) sneller is dan een hogere programmeertaal. Maar met de huidige compilers valt het vaak allemaal wel mee. Snel genoeg voor de taak lijkt me in ieder geval. Des te noemenswaardig dat je toch in ASM schrijft  ;D ;) Helaas kan ik dan niet zo makkelijk delen van de code lenen voor mezelf :p

Vooral de s88 L-net master spreekt me aan. Zelf ook al eens zitten denken om een interface voor S88 te maken naar een makkelijkere/stabielere bus. Zelf zat ik toen vooral te denken aan de RS-bus wegens de simpelheid en het gebruik van RS-bus op de club (Lenz centrale). Helaas nog nooit van gekomen :p


Timo
« Laatst bewerkt op: 23 November 2015, 15:52:38 door Timo »
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Geert2

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #78 Gepost op: 23 November 2015, 16:27:24 »
Het probleem met hogere programmeertalen is, dat er zo veel zijn, zeker op basis van C. Microchip  ,die de PIC µC ontwikkeld ,veranderd zelf dan ook af en tot nog eens van C-taal in hun programmeeromgeving. Assembler blijft voor een PIC µC gelukkig hetzelfde.

Ik ben nog van de generatie die heeft leren programmeren in assembler (Z80, Commodore (6502), 8086 enz…) Ik heb gestructureerd leren programmeren in Turbo Pascal, en dat herken je nog steeds in mijn asm code.

Maar laten we terug op het onderwerp komen.  Een S88 LocoNet Master kan wel eens voor velen een  betrouwbare terug meldsysteem zijn voor modelbaan aansturingen.  Eigenlijk is dit project al afgerond, maar als die problemen met FireFox blijven aanslepen, overweeg ik eerst alles om te zetten naar een stabieler webpagina systeem.

We zien wel,
Geert
« Laatst bewerkt op: 23 November 2015, 16:33:11 door Geert2 »
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #79 Gepost op: 23 November 2015, 16:56:30 »
Citaat van: Geert2
...Assembler blijft voor een PIC µC gelukkig hetzelfde...

bijna eens (er zijn wel kleine, maar belangrijke verschillen tussen de diverse type PICs), maar wel 100% dat voor (vooral de kleinere) PIC-Assembler wel de sterkste en compactste keuze is en blijft. Heeft onder andere met de 'stack-loze' architectuur van die dingen te maken.

Citaat van: Geert2
Ik ben nog van de generatie die heeft leren programmeren in assembler (Z80, Commodore (6502), 8086 enz…) Ik heb gestructureerd leren programmeren in Turbo Pascal, en dat herken je nog steeds in mijn asm code.

Ben iets ouder, maar de weg Assembler, Algol, Pascal, C, C++, Java en C# is wat mij betreft nog steeds de beste ;) :P

Ik ben altijd van mening, dat je het juiste gereedschap voor elke klus moet uitzoeken. Zo gebruik ik voor de Atmel XMega familie lekker C++... Snel, onderhoudbaar en krachtig ;)


Grtzz,

Karst