Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 22:17:08
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:15:28
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:09:52
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:41:35
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
  

Auteur Topic: Loconet : De kern, het principe.  (gelezen 30314 keer)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26660
    • Pagina van klaas
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #75 Gepost op: 23 November 2015, 13:29:57 »
Timo, wat is je probleem? Die website ziet er bij mij in FireFox precies hetzelfde uit als in IE.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Geert2

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #76 Gepost op: 23 November 2015, 14:59:29 »
Deze opmerking heb ik al meer gekregen bij mensen die met firefox werken. De website is nog steeds opgesteld met Frontpage, de macht van gewoonte zeker. (ik ga deze wel is aanpassen.)

De software is assembler, moeilijk te lezen, weet ik. Maar ik gebruik heel veel aanwezige hardware. Wil je die gebruiken, dan gaat dat het snelst in assembler.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #77 Gepost op: 23 November 2015, 15:49:32 »
@Klaas, dat ik dus geen plaatjes zie  ;D En ben dus niet de enige...

Mja, front page heeft naar mijn mening zijn tijd wel gehad. FrontPage was overigens nooit zo goed met het efficiënt/netjes maken van code. Soort van tegenovergestelde van ASM dus :D Als je op je hosting PHP en MySQL tot je beschikking hebt zou je ook kunnen denken aan WordPress. Na het opzetten is het makkelijk om nieuwe dingen toe te voegen enzo.

Ben het met je eens dat ASM (weet dat het assambler is maar is korter 8) ) sneller is dan een hogere programmeertaal. Maar met de huidige compilers valt het vaak allemaal wel mee. Snel genoeg voor de taak lijkt me in ieder geval. Des te noemenswaardig dat je toch in ASM schrijft  ;D ;) Helaas kan ik dan niet zo makkelijk delen van de code lenen voor mezelf :p

Vooral de s88 L-net master spreekt me aan. Zelf ook al eens zitten denken om een interface voor S88 te maken naar een makkelijkere/stabielere bus. Zelf zat ik toen vooral te denken aan de RS-bus wegens de simpelheid en het gebruik van RS-bus op de club (Lenz centrale). Helaas nog nooit van gekomen :p


Timo
« Laatst bewerkt op: 23 November 2015, 15:52:38 door Timo »
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Geert2

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #78 Gepost op: 23 November 2015, 16:27:24 »
Het probleem met hogere programmeertalen is, dat er zo veel zijn, zeker op basis van C. Microchip  ,die de PIC µC ontwikkeld ,veranderd zelf dan ook af en tot nog eens van C-taal in hun programmeeromgeving. Assembler blijft voor een PIC µC gelukkig hetzelfde.

Ik ben nog van de generatie die heeft leren programmeren in assembler (Z80, Commodore (6502), 8086 enz…) Ik heb gestructureerd leren programmeren in Turbo Pascal, en dat herken je nog steeds in mijn asm code.

Maar laten we terug op het onderwerp komen.  Een S88 LocoNet Master kan wel eens voor velen een  betrouwbare terug meldsysteem zijn voor modelbaan aansturingen.  Eigenlijk is dit project al afgerond, maar als die problemen met FireFox blijven aanslepen, overweeg ik eerst alles om te zetten naar een stabieler webpagina systeem.

We zien wel,
Geert
« Laatst bewerkt op: 23 November 2015, 16:33:11 door Geert2 »
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Karst Drenth

  • Online Online
  • Berichten: 10476
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Loconet : De kern, het principe.
« Reactie #79 Gepost op: 23 November 2015, 16:56:30 »
Citaat van: Geert2
...Assembler blijft voor een PIC µC gelukkig hetzelfde...

bijna eens (er zijn wel kleine, maar belangrijke verschillen tussen de diverse type PICs), maar wel 100% dat voor (vooral de kleinere) PIC-Assembler wel de sterkste en compactste keuze is en blijft. Heeft onder andere met de 'stack-loze' architectuur van die dingen te maken.

Citaat van: Geert2
Ik ben nog van de generatie die heeft leren programmeren in assembler (Z80, Commodore (6502), 8086 enz…) Ik heb gestructureerd leren programmeren in Turbo Pascal, en dat herken je nog steeds in mijn asm code.

Ben iets ouder, maar de weg Assembler, Algol, Pascal, C, C++, Java en C# is wat mij betreft nog steeds de beste ;) :P

Ik ben altijd van mening, dat je het juiste gereedschap voor elke klus moet uitzoeken. Zo gebruik ik voor de Atmel XMega familie lekker C++... Snel, onderhoudbaar en krachtig ;)


Grtzz,

Karst