Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door ES44C4
Vandaag om 07:02:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Maartenw
Vandaag om 07:00:36
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Resin kits best met of zonder grondlaag door Svenn
Vandaag om 04:25:57
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
17 December 2025, 22:43:55
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren door B2
17 December 2025, 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
17 December 2025, 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
17 December 2025, 19:18:38
LS Models 2025 door Corné81
17 December 2025, 18:47:38
  

Auteur Topic: Stroomloze stukken  (gelezen 3736 keer)

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #15 Gepost op: 08 January 2009, 21:15:45 »
Ik heb dezelfde afbeelding zoals bovenaan gebruikt om de aansluitpunten aan te geven.

Is dit helemaal correct?


Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #16 Gepost op: 08 January 2009, 21:19:53 »
dat ziet er goed uit. Het maakt volgens mij geen kortsluiting. Als je aan de gang gaat, maak nog iets meer aansluitingen, bijvoorbeeld direct achter de wisselstraten in de poot aan de linkerzijde van het baanplan
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #17 Gepost op: 08 January 2009, 21:21:12 »
Kun je me ook een voorbeeld geven? Afbeelding bewerken of zo

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #18 Gepost op: 08 January 2009, 21:26:36 »
poeh... daar ben ik niet zo goed in... :) ik bedoel de wisselstraat met de engelse wissel en dan met een bocht naar de rechterzijde gaat. In principe is het gewoon zo hoe meer aansluitpunten op de baan hoe beter. Wissels en kruisingen geven een mindere electrische verbinding dan gewone rails, daarom daarna c.q. daarvoor een stroompunt.

groeten ronald.

PS als je ze een beetje goed indeeld kan je ze ook gebruiken om later stroomdetectie toe te passen als je ooit je baan wil besturen met de computer.... maar dat is voor later...
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Wim Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #19 Gepost op: 08 January 2009, 22:05:44 »
PS als je ze een beetje goed indeeld kan je ze ook gebruiken om later stroomdetectie toe te passen als je ooit je baan wil besturen met de computer.... maar dat is voor later...

Dan moet je natuurlijk wel geisoleerde raillassen opnemen anders gaat je detectie niet werken.


Wim D.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #20 Gepost op: 08 January 2009, 22:11:38 »
je kan de rails ook terzijnertijd door slijpen met een dremeltje.... en zo de verschillende secties maken....
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Wim Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #21 Gepost op: 08 January 2009, 23:03:59 »
Daar heb jij weer gelijk in...

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #22 Gepost op: 09 January 2009, 08:25:08 »
Maar hoef ik nu dan geen rails te isoleren of door te slijpen?
Gewoon aan de rails solderen?

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8827
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #23 Gepost op: 09 January 2009, 09:05:48 »
nee, inderdaad. je kan ze gewoon aan de rails solderen. je hoeft nog niets te door te slijpen.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8095
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #24 Gepost op: 09 January 2009, 09:33:15 »
Bart.

Uit je baanplan draadje begrijp ik dat je (in de toekomst) met koploper wilt gaan werken. Dan is het aan te bevelen om nu al gelijk de blokindeling te maken. dat scheelt je later een hoop aanpassingen met doorslijpen en de kans adt je ergens een isolatie vergeet. En probeer dan maar eens uit te zoeken waar het fout zit.
Ik zou zeggen, maak nu alvast je blokken en secties en sluit ze voorlopig aan op de ringleiding. Hoe je alter alleen maar stroomdetectie en betzetmelders aan te sluiten.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re: Stroomloze stukken
« Reactie #25 Gepost op: 09 January 2009, 10:50:14 »
 Bart en Eric,
 Goed idee, nu moet je de meldsecties al  erin bouwen.
 Sluit  dan de  geisoleerde sectie met een opvallend gekleurde tijdelijke verbinding weer aan op de ringleiding, want dan kan je hem later zo weghalen en niet per ongeluk vergeten.  8)
 Suc6, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen