Wat dacht je van ongeveer hetzelfde als de nu bestaande Duitse set?mvg,Gert
Het grootste verschil met de Fleischmann plan-V is, dat de Roco plan-V de stroomafnemers op het dak van de rijtuigbak met de bagage deuren krijgt. Daardoor heeft de tweede rijtuigbak van de plan-V met alleen passagiers gedeelte geen stroom afnemers en die is daardoor precies gelijk aan de stuurstanden van plan-T. Dus nu hoeven ze alleen nog maar twee extra mallen te maken voor de tussen wagons van plan-T.Slim, toch?groetjesWil
Laat dan maar zitten...Hoe kan het dat 4 deurtjes per wagon, dus 12 deurtjes zo duur zijn?
Omdat NL een kleiner land is, en dus minder sets en dus kostprijs hoger.
De Duitse (=groot land)
De Duitse (=groot land) rijtuigen zijn ook harstikke duur
Alleen jammer dat het een verkeerde wagen is. Een wagen met klapvouwdeurtjes is nog een stap te ver denk ik .
Hebben ze nu een Gruppe 53 in NS-kleuren gespoten?
Voor Duitsland kunnen ze bv 1000 sets produceren (fictief)Voor NL slechts 400 (fictief)Dus kostprijs hoger.