Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
Mijn-bouw Indonesie door spoorijzer
Vandaag om 16:22:41
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:13:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:49:18
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Welke winkel voert deze merken? door Rondje_HO
Vandaag om 12:37:22
Modelspoorbaan van Einte door defender
Vandaag om 12:15:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 08:29:11
44 Roco vs 44 Brawa door FransW
Vandaag om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:17:46
  

Auteur Topic: Roco H0 2009  (gelezen 167714 keer)

Remie_märklín

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
    • Scale engineering 3D printing
Re:Roco
« Reactie #615 Gepost op: 15 October 2009, 19:17:09 »
Wat dacht je van ongeveer hetzelfde als de nu bestaande Duitse set?

mvg,
Gert
Laat dan maar zitten...
Hoe kan het dat 4 deurtjes per wagon, dus 12 deurtjes zo duur zijn?
mijn nieuwe marklin treintafel

groetjes,
Remie_Märklín

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco
« Reactie #616 Gepost op: 15 October 2009, 20:52:36 »
Het grootste verschil met de Fleischmann plan-V is, dat de Roco plan-V de stroomafnemers op het dak van de rijtuigbak met de bagage deuren krijgt. Daardoor heeft de tweede rijtuigbak van de plan-V met alleen passagiers gedeelte geen stroom afnemers en die is daardoor precies gelijk aan de stuurstanden van plan-T. Dus nu hoeven ze alleen nog maar twee extra mallen te maken voor de tussen wagons van plan-T.
Slim, toch?

groetjes
Wil


Nou dat is niet echt waar.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco
« Reactie #617 Gepost op: 15 October 2009, 20:53:13 »
Laat dan maar zitten...
Hoe kan het dat 4 deurtjes per wagon, dus 12 deurtjes zo duur zijn?

Omdat NL een kleiner land is, en dus minder sets en dus kostprijs hoger.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Roco
« Reactie #618 Gepost op: 15 October 2009, 20:58:25 »
En omdat er ook nog wat electronica in elk rijtuig zit.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re:Roco
« Reactie #619 Gepost op: 15 October 2009, 21:05:06 »
Omdat NL een kleiner land is, en dus minder sets en dus kostprijs hoger.
De Duitse (=groot land) rijtuigen zijn ook harstikke duur...Met de grote van het land heeft het denk ik tot dusverre niet veel te maken. Het is vooral duur doordat er zoals Jos al zegt veel elektronica bij komt kijken en het een hele nieuwe ontwikkeling is, en dat is in het begin meestal erg duur. DVD spelers waren jaren geleden ook rond de €400 en nu kun je ze voor minder dan de helft krijgen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco
« Reactie #620 Gepost op: 15 October 2009, 21:14:22 »
Die electronica in de Duitse rijtuigen is dadelijk exact hetzelfde als in een eventuele ICk startset met beweegbare deuren.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4557
Re:Roco
« Reactie #621 Gepost op: 15 October 2009, 21:25:45 »
De Duitse (=groot land) 
Nooit wat van gemerkt ???

Chris,

Niet dat ik Chiel zijn mening ondersteun, maar hij zegt:
De Duitse (=groot land) rijtuigen zijn ook harstikke duur

In dat geval gaat de stelling dat er dezelfde elektronica in zit dus op en is de prijs dus hetzelfde.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco
« Reactie #622 Gepost op: 15 October 2009, 21:31:02 »
Voor Duitsland kunnen ze bv 1000 sets produceren (fictief)

Voor NL slechts 400 (fictief)

Dus kostprijs hoger.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re:Roco
« Reactie #623 Gepost op: 15 October 2009, 21:35:17 »
Grappig gesprek. Het begon dus met de suggestie van Gert.

Wat dacht je van ongeveer hetzelfde als de nu bestaande Duitse set?

mvg,
Gert

En dat vond Remie dus al duur. Ben ik met hem eens. Als het nog duurder wordt, dan zal het niet meevallen er 400 kwijt te raken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4557
Re:Roco
« Reactie #624 Gepost op: 15 October 2009, 21:35:59 »
Logisch.

Chiel zegt dat de rijtuigen dan wel even duur zijn. Zijn er meer mensen die dit ondersteunen. Bij mijn weten zijn de Duiters op houten bijvoorbeeld altijd goedkoper. Vaak wel met matrix, maar toch.
De theorie van Chris klinkt dan aannemelijk.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re:Roco
« Reactie #625 Gepost op: 15 October 2009, 21:37:50 »
Ik denk het he, dus voor mij ook natte vinger werk.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4557
Re:Roco
« Reactie #626 Gepost op: 15 October 2009, 21:39:12 »
waarschijnlijk een combinatie van beide ;)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:Roco
« Reactie #627 Gepost op: 15 October 2009, 21:41:21 »
Alleen jammer dat het een verkeerde wagen is. Een wagen met klapvouwdeurtjes is nog een stap te ver denk ik  ;).

Hebben ze nu een Gruppe 53 in NS-kleuren gespoten?  ???
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Patrick Boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2629
Re:Roco
« Reactie #628 Gepost op: 15 October 2009, 21:56:42 »
Hebben ze nu een Gruppe 53 in NS-kleuren gespoten?  ??? 

 ;D

Patrick is op 22 mei 2017 overleden.

A man's got to know his limitations!!!

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Roco
« Reactie #629 Gepost op: 15 October 2009, 21:58:28 »
Voor Duitsland kunnen ze bv 1000 sets produceren (fictief)
Voor NL slechts 400 (fictief)
Dus kostprijs hoger.
't Is maar hoe je het bekijkt  ;)
Voor die 1000 sets vond men het blijkbaar de moeite waard, dus de ontwikkeling van electronica / mechaniek moet men er al uit hebben.
Productie (als in "lopende band") wordt volgens mij helemaal niet goedkoper met een grotere oplage (eerder duurder wegens slijtage) - het gaat (m.i.) om het omslaan van ontwikkelkosten over de afzet.
Het in NL-uitvoering van de rijtuigen opnemen moet van een heel andere orde dan die ontwikkeling zijn, dus zo "dus" vind ik het niet (per definitie).
Volgens dezelfde redenering zou een simpele LGV-kleurvariant (extra ontwikkelkosten in verhouding tot de initiele kosten verwaarloosbaar) van de 2400 voor Frankrijk duurder moeten zijn (kleinere afzet dan NL)...  ::)