Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:00:28
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 20:14:32
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3963750 keer)

Daniel24

  • Offline Offline
  • Berichten: 848
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7605 Gepost op: 28 December 2012, 13:26:55 »
ik ben het met Bas eens. Ik vind het natuurlijker ogen wanneer het hoofdgebouw het meest links staat.
Dus dat wordt nog even peinzen en piekeren! (y)

Gr Daan

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7606 Gepost op: 28 December 2012, 13:59:47 »
ruud
hoofdgebouw links
bijgebouw in de rechtse hoek
en de mijnschacht 1/4 slag draaien
met de loods naar rechts

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7607 Gepost op: 28 December 2012, 14:52:31 »
Jerry, de mijnschacht kan ik niet draaien. Die heeft een min of meer vaste positie.

Met het kantoor links blijft er net genoeg ruimte over voor passerend verkeer tussen het kantoor en het opstelspoor. Parkeren kan dan links en rechts van het kantoor.





Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

mijnspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 765
    • Station "Kolenmijn" ho
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7608 Gepost op: 28 December 2012, 14:56:34 »
Ook mooi. (y)

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7609 Gepost op: 28 December 2012, 15:08:17 »
Ruud,
Zo zonder die grote kraan oogt het beter, maar vind het wel jammer dat de loods nu niet echt in het zicht staat.. is het niet mooier deze te wisselen met de opslagschuur?
groeten,
Auke

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7610 Gepost op: 28 December 2012, 15:42:02 »
Je bedoelt de loods achter de mijnschachttoren? Die kan ik niet omwisselen, want er loopt een aandrijfdraad van de toren naar de loods, waarin een motortje zit. Die moeten dus recht achter elkaar staan. De hele boel draaien kan niet, want de stortkoker in de toren moet boven rails uitkomen.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

racer

  • Offline Offline
  • Berichten: 545
  • www.hondavriendenclub.nl
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7611 Gepost op: 28 December 2012, 16:08:29 »
Ik vindt het nu wel mooi ogen met het kantoorgebouw het verste van de schacht af. Als die naast elkaar stonden viel de schacht erg in het niet maar zo is het fraai (y)
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf

mijnspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 765
    • Station "Kolenmijn" ho
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7612 Gepost op: 28 December 2012, 16:08:40 »
Als de schacht 90gr gedraaid wordt,is er dan niet eventueel een constructie met loopband bruikbaar voor de verlading?

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7613 Gepost op: 28 December 2012, 16:09:43 »
 want de stortkoker in de toren moet boven rails uitkomen.

Groet,
Ruud
jje kan ook een berg kolen of  een bunker maken (van je kolen bunker die op neufen stond)
daar de kolen in storten
anders zou de mijn stil komen als er geen wagon onderstaat
dus draaien
een glijbaan met bunker eronder boven de rails
of een glijbaan onder de uitstort en dan boven de rails uitkomen
je bent toch aan t slopen ;D
en dan is bij jou opbouwen een feestje om te volgen

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7614 Gepost op: 28 December 2012, 16:27:13 »
Ruud,

Vollmer heeft zo'n transportband nummer 4601

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7615 Gepost op: 29 December 2012, 12:05:17 »
Het draaien van de mijnschacht vind ik toch niet zo'n goed idee. Het bijplaatsen van een kolenbunkertje met transportbandjes weer wel.
Dat zou zo kunnen, helemaal rechts bij het laadspoor:





Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 29 December 2012, 12:09:13 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7616 Gepost op: 29 December 2012, 12:33:58 »
zou het toch eens proberen
en dan je stort aan de re kant waar je transport bandjes staan

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7617 Gepost op: 29 December 2012, 13:03:23 »
Als ik dat zou doen, komt de schoorsteen die vastzit aan het machinehuis, midden op het terrein te staan. Niet verkieslijk. Draai ik de schacht de andere kant op, dan komen machinehuis met schoorsteen direct langs het laadspoor te staan. Ook niet logisch. Met andere woorden: de plaatsing van de mijnschachttoren en het machinehuis met schoorsteen liggen wel zo goed als vast.

Zoals eerder is geschreven: het leven van een baanbaas is verre van eenvoudig ;D.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 29 December 2012, 13:05:55 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7618 Gepost op: 29 December 2012, 18:05:43 »
Zo, de bestrating bij Bergwerk Neuffen is in orde gebracht:



Nu nog even de rotspartij erachter een beetje groenen.

Groet,
Ruud

DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #7619 Gepost op: 29 December 2012, 18:38:00 »
Inplaats van "groenen" zou ik het een beetje grijsig, zwart maken. Lekker stoffig van de mijnactiviteiten.