Zeker, Hans.Ik heb het locje zojuist met poeders een vervuilingsbeurt gegeven om de glans weg te krijgen en een realistisch uiterlijk te creëren. Bij de wielstellen ga ik waarschijnlijk iets van de poeders weghalen; het is net iets te heavy:Groet,Ruud
Ik zag vandaag dat Tillig een aparte PwG (Packwagen für Güterzuge) heeft uitgebracht, een PwG 09, voor het eerst gebouwd in 1943 en in gebruik geweest tot ongeveer 1970. Deze wagen wijkt af van alle andere PwG's van de DB. Niet verwonderlijk, want deze is gebouwd op het onderstel van een wagen van de USATC (United States Army Transportation Corps). Merkwaardig genoeg levert een speurtocht op internet tot nu toe geen enkele afbeelding op van deze wagen in werkelijkheid. Maar die moet er toch wel zijn. Er zijn zo'n 350 van deze PwG's in gebruik geweest.Tot in de jaren zeventig werden goederentreinen van de DB regelmatig begeleid door personeel. In zo'n PwG zat de treinleider (Zugführer) en vaak ook de laadmeester en een rangeerder (voor rangeerwerk onderweg).Zo ziet het wagentje van Tillig er uit:Het is wel een apart modelletje dat past op m'n baan. Ik heb hem dus besteld.Groet,Ruud