Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:33:03
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:03:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Conrat door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:02:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 15:46:35
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:55:41
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3860554 keer)

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10890 Gepost op: 27 July 2015, 11:16:54 »
het gekke is alleen dat er maar 4 prototypen waren van de 103
de 103 005 had dubbele rij ontluchtingsroosters
maar ach,het was toch fantasie toch?
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15432
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10891 Gepost op: 27 July 2015, 12:38:21 »
Citaat van: Rotterdam
zal ongetwijfeld geen eis van de ns geweest zijn

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, Willem. Ik schreef al, dat ik er niet zeker van was, ik meende dat ooit ergens gelezen te hebben, maar kan het zo 1,2,3 niet terugvinden.
Even heel snel door wat boekjes bladeren leverde wel het volgende op:

In der Hauptreisezeit verstärkte die Reichsbahn den Zug regulär um einen (am jeweils anderen Zugende) beigestellter Gepäckwagen badischer oder preußischer Bauart bzw einen solchen der Einheitsbauart, später auch um Windschnittige „Schürzengepäckwagen“. Im Übrigen war südlich von Mannheim zumindest bis August 1933 stets ein zweiter Gepäckwagen eingereiht. Bis dahin schrieb die Fahrdienstvorschrift nämlich vor, dass hinter der Lok ein nicht mit Reisenden bestzer „Schutzwagen“ laufen müsse. Nach dem Kopfmachen in Mannheim lief der Rheingold-Gepäckwagen aber am Schluss.Deshalb gab die Reichsbahn dem Rheingold zwischen Mannheim und Basel an der Spitze einem zweiten Schnellzuggepäckwagen mit (analog gilt das auch für die Gegenrichtung).

Daarmee is in elk geval je stelling dat de tweede Gepäckwagen door de DRG werd voorgeschreven bevestigd.

Citaat van: Rotterdam
de 103 005 had dubbele rij ontluchtingsroosters

Wie zal het zeggen? 103 005 noch E03 005 heeft ooit bestaan. Fantaseren mag natuurlijk, dat kan ook z'n charme hebben. Wat dat betreft biedt de volgende passage uit het EK-boek over de E03/103 meer dan voldoende gelegenheid:

Auch wenn es bei den Lokomotiven der Baureihe 103 nur die beiden Farbgebungen purpurrot-beige und orientrot sowie einige Sonderlackierungen gegeben hat....

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10892 Gepost op: 27 July 2015, 13:27:36 »
Hè, hè, eindelijk heeft Preiser de bemande stationskarretjes voor tijdperk III uitgeleverd (28146 en 28147):





Meteen besteld natuurlijk.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5414
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10893 Gepost op: 27 July 2015, 14:02:30 »
Ik botste onlangs op set 17120. Iets voor jou?


Afbeelding: link van www.preiser-figuren.de.

Groet,
Bas

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10894 Gepost op: 27 July 2015, 14:09:14 »
Dat is zeker iets voor mij, Bas. Deze heb ik helemaal gemist; ga ik meteen bestellen. Dank voor je tip.

Op Kalteneck is een kangoeroe-wagen gesignaleerd van de Franse spoorwegen. Zal wel op weg naar het thuisland zijn.



Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 27 July 2015, 14:16:32 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10895 Gepost op: 28 July 2015, 16:34:00 »
Een Triumph TR3 rijdt langs Kalteneck. Dit klassieke sportwagentje kennen we nog wel uit de jaren vijftig en zestig (bouwjaren 1955-1962). Modelletje is van Herpa.



Groet,
Ruud

 
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10896 Gepost op: 28 July 2015, 17:32:38 »
De 03 in blauw-crème of rood-crème? Voor iedere variant is wat te zeggen. Maar als je ze zo naast elkaar ziet, lijkt de rode variant iets stijlvoller.



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 585
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10897 Gepost op: 28 July 2015, 17:55:12 »
Hallo Ruud.

Klopt wel, alleen vindt ik persoonlijk dat het ontbreken van de voorschorten bij de creme/ rode iets afbreuk doet aan het uiterlijk

Gr. Ron
Gr. Ron

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10898 Gepost op: 28 July 2015, 22:14:58 »
Eén van m'n nieuwe bierwagentjes van Brawa:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5925
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10899 Gepost op: 28 July 2015, 22:19:22 »
mooi wagentje
vind m (bij anwiig) prijzig
maar zie nergens meer goedkope wagens
piko had een hobby serie
maar die prijzen zijn ook bijna voor millionairs

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5414
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10900 Gepost op: 29 July 2015, 08:15:23 »
Prachtig, die E03'en. De rode heeft mijn voorkeur. 03 004 van Roco stond twee jaar geleden te lonken in een winkel, maar de prijs was me te hoog. Er komt wel een nieuwe kans. :)



Groet,
Bas

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10901 Gepost op: 29 July 2015, 09:02:01 »
Prachtige beelden weer van mijn favoriete modelbaan
het is wel een interessante kleuren kombi
het blauw is corresponderend met het staalblauw van toen
en weer niet met creme/blauw wat later kwam in de D treinen
deze schakering is definitief mooier dan latere blauw/creme huisstijl
en de # schuerzen# aan de lok staan bij een 103 helemaal mooi
maar de mooiste is toch de TEE-IC uitvoering(helaas zonder schuerzen)
en met de dubbele rij ontluchtingsroosters is de 103 stoerer als de prototypen
de kracht straalt er af

groetkes
willem
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10902 Gepost op: 29 July 2015, 09:12:27 »
Op de andere modelspoorsite heeft een mede-hobbyist een leuk filmpje geplaatst over het vervoer met kangoeroe-wagens. Dat wil ik jullie niet onthouden. Het filmpje is in het Frans, maar de beelden spreken voor zich.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Simon BR39

  • Offline Offline
  • Berichten: 73
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10903 Gepost op: 29 July 2015, 09:41:04 »
Dank voor het delen Ruud!
Dit geeft een goed beeld van de manier van werken toentertijd  (y)

Rich M.

  • Offline Offline
  • Berichten: 143
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10904 Gepost op: 29 July 2015, 09:44:24 »
Gaaf die 2 loc's achter elkaar. Dubbeltractie
Rich