Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:16:54
HO wisselnietjes gezocht..... door astrantia
Vandaag om 23:06:29
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 22:59:08
Achtergrond met AI door Ronald Halma
Vandaag om 22:40:15
Spoor- en tramweg parafernalia door Menno
Vandaag om 22:33:26
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 22:24:19
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 22:21:20
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 22:19:10
Bauarbeiten im gange door Sikko
Vandaag om 22:05:53
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 21:50:03
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 21:43:11
Goede wensen voor 2026 door cor_b
Vandaag om 21:18:01
Roco 10836 wissel schakelaar door TvdZ
Vandaag om 20:57:28
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Daan!
Vandaag om 20:51:29
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
Vandaag om 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:05:43
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:17:17
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3997402 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10860 Gepost op: 22 July 2015, 22:37:00 »
En ik in houten onder de tafels 2 van de ronde en 3 van de vierkante bakken voor €5 perstuk
wel de metalen uitvoering
De prijzen zijn belaggelijk tegenwoordig
en dan een topic op 3 rail forum
meneer marklin zet wissel om van bejaarde naar jeugdige trein liefhebbers  ???
moeten ze 1rst een bank beroven of pa en ma een extra baan zoeken om dat op te brengen

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10861 Gepost op: 22 July 2015, 22:41:39 »
Bizar?  Ach, de hobbyist blijft ze wel kopen ::) Ook al roepen we dat het wel zo het laatste modelletje zal zijn.  :-X
De andere merken doen hetzelfde..... Of brengen op al uitgemolken modellen nieuwe fantasie bedrukkingen uit.
En gebruikt kopen lukt natuurlijk alleen als iemand je nieuw is voorgegaan.....
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10862 Gepost op: 22 July 2015, 22:46:52 »
Toch geloof ik dat nu Liliput haar/zijn hand heeft overspeeld. Ik sprak deze week Chris bij MTE die zich ook al afvroeg waar deze fabrikant mee bezig is. Hij vreesde dat sommige klanten bij het horen van de prijs van hun wagonnetje een hartinfarct zouden krijgen.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3884
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10863 Gepost op: 22 July 2015, 22:54:51 »
Inderdaad, Brawa 47083.

En ook: lang niet alle ketelwagensopdrukken zijn fantasie. Het nieuwste boek van Stefan Karstens over tweeassige ketelwagens levert een scala aan voorbeelden van opdrukken op, die ik ook in model terugzie. Het meest opvallende aan dit boek vind ik de constatering dat heel veel ketelwagens voorzien waren van borden met opgedrukte merknamen. Zowel vierkante als rechthoekige en ovale. In model bestaan die ook wel, maar ze komen niet vaak voor. Dus werk aan de winkel voor de fabrikanten.

Groet,
Ruud

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,62959.msg3221538348.html#msg3221538348 kleinseriefabrikanten doen hun best met de   ;) ketelwagenborden
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10864 Gepost op: 23 July 2015, 08:33:52 »
Toch geloof ik dat nu Liliput haar/zijn hand heeft overspeeld. Ik sprak deze week Chris bij MTE die zich ook al afvroeg waar deze fabrikant mee bezig is. Hij vreesde dat sommige klanten bij het horen van de prijs van hun wagonnetje een hartinfarct zouden krijgen.

Groet,
Ruud

Inderdaad Ruud.
Ook van deze kant (Apeldoorn e.o.) dezelfde geluiden. Winkeliers sturen de bestelde artikelen van Liliput terug omdat de klanten deze niet meer willen afnemen ivm de flinke prijsverhogingen en bestellingen worden geannuleerd.
Het merk was goed op weg, maar de koers van de dollar (?) of de winstmarges vanaf fabrikant en importeur (?) maken de producten veel te duur.

Met spoorse groet,
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10865 Gepost op: 23 July 2015, 12:59:13 »
Een prachtige 2 assige ketelwagen van de BASF.
ik heb zo'n zelfde model wagon welke bij DR reed en verhuurd was aan Leuna of Buna
bij de DR waren de ketelwagons DR wagons en werden verhuurd aan bedrijven,met opschriften aan welke firma precies
bij de DB waren het vaak VTG wagons met een P nummer en DB beschrifting die vast in huur waren bij de ontvangers
een schakel extra dus.

een heleboel ketelwagons van de DR werden eind jaren 70 op de leipziger messe besteld
meestal werden de wagons in frankrijk besteld,men kan dus een SNCF ketelwagon opnieuw beschriften als DR wagon
en diepladers werden in serie besteld in belgie
in de jaren 80 kocht men overtollige E en G wagons bij bijna alle spoorwegmaatschappijen,ook NS
ook hiervan kan men eenvoudig een DR model maken

heb foto's gezien van de DR waar een Baureihe 44 aan komt stampen met het ketelweagentje van ruud als
wagon 1 of 2 in de trein,daarna een grote vierasser,was leuk gezicht

groetjes
willem
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10866 Gepost op: 23 July 2015, 13:07:47 »
ruud

ik weet bijna zeker dat in het tijdperk wat jij op je baan hebt,jaren 60 en 70 er geen DB
ketelwagens meer waren met remmershuis,bij de DR weer wel

die prijzen zijn echt helemaal uit de hand aan lopen
wagonnetjes in china laten produceren en als een goudstaaf hier verkopen
ze overspelen hun hand hiermee
ik koop alleen nog op marktplaats
daar kun je nog wel eens leuke wagons kopen voor relatief weinig
ook hier proberen sommigen modellen uit jaren 60 te verkopen voor de helft van de huidige prijs
terwijl toen een d treinwagon in N denk ik 20 gulden kostte
dan prijzen ze zo'n wagen gewoon voor 30 of 40 euro.tweede hands!
en dan krijg je na een bod naar waarde een mailtje verwijderd wegens belachelijke prijs
jaja

spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10867 Gepost op: 23 July 2015, 13:33:58 »

die V200 in rheingold kleur is grappig en staat de lok uitstekend
betwijfel echter of het ooit zo in de planning gestaan heeft
de trend is nu helemaal modellen uitbrengen die er nooit waren
de 103 en de 111 in staalblauw,net als de E10,bijvoorbeeld
staat de loks bijzonder goed maar of iemand het gaat kopen?
zou de V200 ook nog in TEE kleur uitkomen?
heeft de V200 ueberhaupt de rheingold wel eens gereden?
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10868 Gepost op: 23 July 2015, 15:37:54 »
soms vraag ik mij af
als nu de onderkant van de D treinwagons of Goederenwagons minder gedetailleerd zou worden.
dus geen remslangen die je toch niet ziet etc etc
dan kan men toch goedkoper produceren lijkt mij
leuk hoor die gedetailleerde onderkanten
maar heb je er iets aan? nou nee,eigenlijk niet,je ziet het toch niet
is hetzelfde als een werkende derde cilinder op een stoomlok in model
hoezo? als die gadzet 100 euro moet kosten,laat maar dan
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10869 Gepost op: 23 July 2015, 20:14:37 »
Er is een periode geweest dat de Rheingold tussen 'ergens Ruhrgebiet' en de Nederlandse grens door de V200 werd getrokken.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10870 Gepost op: 23 July 2015, 22:40:01 »
Willem, dat ketelwagentje met remmershuis is inderdaad 'Vorkriegsbauart' (vooroorlogse bouwwijze) met een 114 hl-ketel (een echt kleintje dus), maar na de oorlog duurde het nog wel een tijdje voordat alle remmershuisjes er af gesloopt waren.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat de V 200 met Rheingold-kleuren wel degelijk in de planning heeft gestaan, maar ik kan niet meer terugvinden waar ik dat las. Neemt niet weg dat dit een verzinselverhaal geweest kan zijn.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 23 July 2015, 22:42:10 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10871 Gepost op: 23 July 2015, 23:48:53 »
volgens mij op Wikipedia tee / rheingold

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10872 Gepost op: 24 July 2015, 09:49:18 »
waarschijnlijk werd er in Arnhem omgespannen op V200 - en daarna in het station waar de bovenleiding
bereikt werd,duisburg of duesseldorf denk ik,zevenaar nog niet?
de scandinavie express reed men ook vanaf hengelo met V200
was natuurlijk minder interessant als daarvoor,met de 01,03 en 41
wat was de maximum snelheid V200? 120 Km vermoedelijk?
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15446
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10873 Gepost op: 24 July 2015, 09:51:00 »
140 km/h

Citaat van: Rotterdam
waarschijnlijk werd er in Arnhem omgespannen op V200 - en daarna in het station waar de bovenleiding
bereikt werd,duisburg of duesseldorf denk ik

Dat is exact de reden, Willem. Nadat het traject tussen Duisburg en Arnhem was geëlektrificeerd, werd de V200 vervangen door E-loks. Dat was vanaf mei 1966.
« Laatst bewerkt op: 24 July 2015, 10:01:10 door 44 »

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10874 Gepost op: 24 July 2015, 09:58:07 »
die kleine keteltjes zijn prachtig
zijn voor chemicalien en niet voor olie producten
heb zelf ook een 2 asser voor kohlenstaub,de kleine ketel ernaast is dan nog kleiner.

zou de V200 wel eens in TEE kleuren willen zien
waarschijnlijk was de heerlijkheid V200 in de zware D treinen snel voorbij
ik denk dat de loks voor 12 D trein wagons toch onder gemotoriseerd waren
voor een E10 geen probleem,een V200 moet dan constant vol gas geven
vergelijkbare treinen werden later in de Allgau met 2 x 218 bespannen
en 2 x 218 is iets meer pk als 1 x V200
ik denk dat de V300 - zesasser-1 exemplaar beter was geweest voor dit soort treinen
werden geloof ik voor joegoslavie gebouwt en 1 bleef bij de DB
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko