Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
Vandaag om 20:44:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 20:38:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:34:37
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 20:31:28
LS Models 2025 door Rick
Vandaag om 20:16:25
Modeltreinen Pierre Dominique door bekie
Vandaag om 20:05:48
Het Boemeltje - Electronica door bask185
Vandaag om 20:03:01
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door 008200
Vandaag om 19:43:57
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
Vandaag om 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3791815 keer)

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9135 Gepost op: 27 February 2014, 19:53:28 »
De Behälterwagentjes van Liliput zal ik maar gauw vergeten. Eind van dit jaar komt Brawa met een hele reeks van deze wagentjes, zoals te lezen is op pag. 56-59 van de Neuheitencatalogus. Ze spreken met wel aan. Ik heb zo het idee dat die rond de dertig euro gaan kosten en dat is een stuk realistischer.

http://mc.adpaper.de/mc/epaper?guid=143b45b84e2f7a69

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Basilicum

• Prae-adviseur
  • Offline Offline
    • Dönsdorfer Bauberichte
« Reactie #9136 Gepost op: 27 February 2014, 19:54:05 »
in prijs verhoogd van 32,21 naar 71,34.

Hmm...
Als je 71,34 deelt door 32,21 kom je akelig dicht bij een beroemdberucht qoutiënt van twaalf jaar geleden. Je weet wel: 2,20371.
Voor de jeugdigen onder ons: daarmee werd – en ik weet zeker door velen onder ons nog steeds! – een bedrag in euro omgerekend naar die in gulden.

Deze prijsverhogingen van Liliput en LS-models zullen de dames en heren fabrikanten nog duur komen te staan, want veel mensen zullen deze producten hierdoor niet aanschaffen. En dat is prima, want alleen met een kopersstaking zijn fabrikanten met zulke abominabele, buiten elke proportie zijnde, niet-bindende prijsaanbevelingen aan te pakken.

Groet,
Bas
« Laatst bewerkt op: 27 February 2014, 20:18:27 door Basilicum »

Ric

• Offline Offline
« Reactie #9137 Gepost op: 27 February 2014, 21:54:53 »
Juist Bas,
Toen is de Gulden verkwanselt. Waar eerst het verschil tussen de DM en De gulden 10-12% was werd dat ineens 20% met de intrede van de Euro. terwijl de 1 DM tegen 1 € werd gewaardeerd. De gulden was toen minstens net zo sterk als de DM. En wie was daar ook alweer verantwoordelijk voor?

Groet,
Ric

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #9138 Gepost op: 27 February 2014, 22:20:15 »
Ik denk niet dat het terecht is dat er nu naar LSM/Liliput gewezen wordt mbt de prijsverhoging. Ik denk echt dat die in China wordt doorgevoerd (ingevoerd?) en dat LSM/Liliput dit ook maar te slikken heeft. Ik denk dat LSM/Liliput genoeg gezond verstand hebben om in de gaten te hebben dat dit niet een juiste strategie is en dat dit klanten afschrikt. Geen idee hoe een en ander contractueel vastligt en dus ook geen idee of ze nog een andere fabrikant kunnen strikken om een "normale" prijs in de winkel te kunnen garanderen.

Just my 2 cts.

Overigens, Ruud, die Brawa's zijn ook mooi, zo niet mooier. Ben benieuwd.

Gr.

Edsko

jerrytrein

• Offline Offline
« Reactie #9139 Gepost op: 27 February 2014, 23:09:32 »
Weet niet wie
Maar er is eens gezegd dat china een groeiende markt voor ons is
En dat is nu een markt aan het worden die tegen ons is
Tot daar een (gemaakte)crisis uitbreekt net als nu hier
20 miljoen werklozen ??? of meer
Komen ze ook in de EU met soep zie zie

ddv

• Offline Offline
« Reactie #9140 Gepost op: 28 February 2014, 00:01:35 »
Hallo;

Mooi dat China een stuk duurder wordt, want ; Hogere produktiekosten = lagere winst !!
Goedkopere producent is ; Matige kwaliteit = minder omzet = lagere winst !!

= Goed voor ons !

Produktie binnen EU = Weinig meer produktiekosten en minder logistieke kosten en geen invoerrechten = gelijke of meer winst !!
Produktie in EU = Goed voor ons !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als ik dan tóch meer moet betalen dan liever voor modellen made in EU !!!!!!!!!!!!!!! [mijn persoonlijke mening].

en:

China is géén groeiënde markt voor ons, WIJ zijn [nog] een groeiënde markt voor China en voor graaiërs die daar een slaatje uit slaan [goed ondernemerschap ??] we halen er nog steeds meer dan we erheen brengen !

Groet Dieter
« Laatst bewerkt op: 28 February 2014, 00:06:47 door ddv »

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #9141 Gepost op: 28 February 2014, 00:19:24 »
Wat is je bron van die laatste opmerking?

Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #9142 Gepost op: 28 February 2014, 00:35:20 »
Uberhaupt een beetje vreemd dat je iets besteld voor een bepaalde prijs en door diverse dingen lang moet wachten op je bestelde spullen en dan de intussen opgelopen prijs nog moet betalen.
Was netter geweest om de prijs te rekenen die het spul had toen je het bestelde,maar ja netjes/eerlijk wordt een steeds moeilijker begrip blijkbaar  :-\
In elk eval positief dat je er nog vanaf kon zien,dat zijn geen prijzen meer :-\

Ben ik wel met je eens en was hier ook van uitgegaan.

Bij mij ging het om twee ACME rijtuigen waarvan de prijs ook was gestegen, deze ook geannuleerd. Dat dit kon was ook door de desbetreffende winkel aangeven in een/de mail die ik ook heb ontvangen.
Had de voorwaarde doorgelezen en daar stond in dat de bestelde prijs telde echter iets verder stond het gedeelte over de prijs verhoging.
Ik persoonlijk vind het niet geheel kloppen maar het staat in de voorwaarde en je mocht annuleren.

Verder kan ik de winkelier wel begrijpen over dit verhaal. Als je eigen prijs(door de fabrikant zelf verhoogt en in rekening gebracht) met zeg maar 25%
ophoog gaat dan bereken je dat door. Geld erbij leggen is geen optie, een winkel/bedrijf moet ook zijn boterham verdienen.

Denk dat beide partijen(koper/verkoper) hier niet op zitten te wachten.
groetjes Dion

ddv

• Offline Offline
« Reactie #9143 Gepost op: 28 February 2014, 02:29:53 »
Hallo Hendrik-Jan;

Kijk maar eens in de winkels !! en dan heb ik het niet over treintjes.

Groet Dieter

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #9144 Gepost op: 28 February 2014, 09:05:45 »
Hmm... bij aankondiging een prijs noemen die bij uitlevering meer dan verdubbeld is... Ik maak me sterk dat er bij de prijs, genoemd bij aankondiging, niet zoiets heeft gestaan als "voorbehoud". Als adspirantkoper kun je dan rekening houden met een iets afwijkende prijs bij aflevering. Daar heb ik ook geen moeite mee. Maar een verdubbeling.... tja... Stel dat het een, pak 'm beet, Brekina-autootje is, aangekondigd voor € 9,95, bij uitlevering is de prijs ineens € 21,95, wat doe je dan?

Nog afgezien van het bovenstaande verhaal, hoe realistisch is een prijs van meer dan zeven tientjes voor een dergelijke wagon? Eerlijk gezegd zijn er in mijn bestand zijn wel wagons van een dergelijke prijs te vinden, maar er zijn er ook genoeg die ik vanwege de prijs heb laten staan, een rongenwagen en een zelflosser van Piko staan me nog vers in het geheugen. Ik denk dat ik deze BT55 ook voorbij zal laten gaan... zeven tientjes is me toch echt te gek.

Groet,
Jan

Basilicum

• Prae-adviseur
  • Offline Offline
    • Dönsdorfer Bauberichte
« Reactie #9145 Gepost op: 28 February 2014, 11:09:28 »
Ik denk niet dat het terecht is dat er nu naar LSM/Liliput gewezen wordt mbt de prijsverhoging. Ik denk echt dat die in China wordt doorgevoerd (ingevoerd?) en dat LSM/Liliput dit ook maar te slikken heeft.

Waarom zou ik bij een onderaannemer gaan klagen? De hoofdaannemer is verantwoordelijk. Alleen zijn naam staat op de doos. Hij is akkoord gegaan met deze absurde prijsverhoging en probeert dat aan zijn klanten door te berekenen. Dat de clientèle vervolgens de producten niet afneemt, is het risico van de hoofdaannemer.

Ik denk dat LSM/Liliput genoeg gezond verstand hebben om in de gaten te hebben dat dit niet een juiste strategie is en dat dit klanten afschrikt.

Als dat zo is, zijn ze daarin te prijzen. Toch zet ik hier mijn vraagtekens bij, want wat is de strategie om de prijsverhogingen toch door te zetten? Onmacht? Overmacht? Een poging om rode cijfers te ontlopen?

Groet,
Bas

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #9146 Gepost op: 28 February 2014, 11:30:37 »
Oh, maar je hoeft ook niet bij de onderaannemer te gaan klagen hierover lijkt me. Ik ben het met je eens dat uiteindelijk de hoofdaannemer aansprakelijk/verantwoordelijk is voor het geleverde product en de bijbehorende prijs. Ik vraag me alleen wel af of de hoofdaannemer wel een keuze heeft gehad hierin, maar dat dat wel afhankelijk is van het afgesloten contract. En daar hebben maar weinigen zicht op verwacht ik.
Wat de strategie is om deze prijsverhoging toch door te zetten, tsja, vraag de hoofdaannemer zou ik zeggen. Ik vermoed geen keus, maar dat is puur giswerk.

We zullen zien wat de toekomst brengt, zowel qua kwaliteit, prijsstelling, onderaannemer als afnames van de producten.

Ruud K

• Offline Offline
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9147 Gepost op: 28 February 2014, 13:44:34 »
Ik zag trouwens, een beetje speurend op internet naar Behälterwagens, dat Roco voor zo'n wagen met 5 mini-containers erop in plaats van 4 bij Liliput, nu ook al 63,90 vraagt.

http://www.roco.cc/de/product/160042-0-0-2-1-0-0-003001/products.html

Vorig jaar heb ik van Roco nog een driedelige gekocht - artnr 66267, inmiddels niet meer leverbaar - voor 31,40.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 28 February 2014, 13:49:53 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

ex44

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #9148 Gepost op: 28 February 2014, 13:55:47 »
Een dubbele drie-eenheid kost dan ook het dubbele:

€ 65,90

Reken je voor het gemak een tientje per container, dan is die met 5 Behälter een tientje te duur, en betaal je voor die van Liliput drie tientjes te veel.

Groet,
Jan ;)

jerrytrein

• Offline Offline
« Reactie #9149 Gepost op: 28 February 2014, 14:16:47 »
Houten vorig jaar
4 fleischman over 3 bezoekjes
gebruikt oude uitvoering nog met haak koppelingen
€2,50 en 1 voor €5 :)  ;)
Gaat toch de veroudering toeslaan ;D