Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:58
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Hendrik Jan
Vandaag om 19:34:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 19:34:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 19:30:42
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: LSM NS Plan W  (gelezen 158448 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #255 Gepost op: 12 June 2010, 11:48:52 »
maak maar nieuwe buisbalgen van krimpkous, dan rijdt je met een gesloten trein.

Ik heb het op dit forum al eens uitgelegd, wie het wil nalezen kijkt even op
http://www.friesemodelbaanclub.nl/index.php?page=Buisbalgen


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #256 Gepost op: 12 June 2010, 13:05:28 »
Puik idee Wim! (y)
Maar op de link is geen afbeelding te zien van de zijkant tegen een ander rijtuig aan.
Daar ben ik dan weer benieuwd naar.


Jeroen
We're all riders on this train.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #257 Gepost op: 12 June 2010, 14:51:23 »
Zelf houd ik het bij de Artitecs. De LSM rijtuigen zien er zeker netjes uit. Eerder kwam al ter sprake dat de rondingen van de ramen te groot zouden zijn. Nu blijkt dat niet het geval te zijn, maar ik denk doordat LSM de raamstijlen gedetailleerder heeft weergegeven, ze daardoor net iets te dik zijn. Kijk en vergelijk maar eens:


http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1970-1980/167723

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #258 Gepost op: 12 June 2010, 16:09:25 »
Ik heb geprobeerd de ramen in een plaatje te zetten. Het zijn wel verschillende hoeken, maar globaal is het aardig te vergelijken.



Ik vind de verschillende verhoudingen opvallender vergeleken met het echte model, maar ik heb het ook niet nagemeten dus het kan een beetje gezichtsbedrog zijn. Ik ben het met Overlast eens dat de LSModels meer detail heeft, daardoor wat dikker is.

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #259 Gepost op: 12 June 2010, 16:25:37 »
Maarten,

Jouw foto uit het Utrechts archief laat ook zien dat mijn vermoeden klopt dat de ramen in de deuren van de LS het te smal zijn. Toch vind ik het het LS model het meest geslaagd.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #260 Gepost op: 12 June 2010, 20:30:02 »
Nu blijkt dat niet het geval te zijn,

Ik denk van wel, aan de bovenzijde... maar het komt veel minder storend op mij over dan het zich eerst liet aanzien.

Puik idee Wim! (y)

Het spijt mij, ik vind het niet mooi.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #261 Gepost op: 12 June 2010, 23:21:29 »
Dat tweede is zeker waar, maar dat eerste valt echt te bediscusseren.
@LSM: de koppelingen zijn een mooi verbeterpuntje voor de IC. Voor de rest  (y)

De verhoudingen in de raampartijen bij Artitec komen mij natuurlijker over.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #262 Gepost op: 14 June 2010, 11:18:01 »
Ik heb zowel de Atritec als LSM. Voordeel van de LSM is dat je niet allemaal onderdeeltjes hoeft te monteren en natuurlijk de super treden.
Blijft één vraagje over. Ik heb de indruk dat de punten om water te laden beide aan 1 kant van het rijtuig zitten (afhankelijk van de kijkrichting beide links of beide rechts). Volgens mij zitten ze bij de Atritec goed, allebei aan de kop bij het toilet.
Heeft iemand daar meer info over?

Spoorfan

Northlander1983

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #263 Gepost op: 14 June 2010, 17:03:57 »
Omtrent ramen:

het totaalbeeld moet je aanspreken: bij de een is dat Artitec en bij de ander LS-Models.

Ieder zijn eigen keuze...
Iedere fabrikant zijn plus en minpunten...

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #264 Gepost op: 16 June 2010, 14:09:32 »
onderweg naar de winkels :

Plan W set 44120 en set 44122  (oa de beneluxen)

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #265 Gepost op: 16 June 2010, 17:13:42 »
Dus elke 2 weken ongeveer een paar nieuwe plan W's in de winkel? :)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #266 Gepost op: 19 June 2010, 16:54:36 »
De Amersfoortse vind ik echt een voltreffer... geweldig!

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #267 Gepost op: 20 June 2010, 21:02:00 »
Zit het NS logo nou toch nog te laag?

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #268 Gepost op: 20 June 2010, 21:05:08 »
Op welk model ?

Gr. Remco.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #269 Gepost op: 20 June 2010, 21:44:54 »
alle drie de varianten