Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
Vandaag om 23:14:55
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 23:10:03
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 22:56:07
Roco model 63138 door Charles_
Vandaag om 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 22:20:45
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 21:42:10
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 21:32:14
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door Thom
Vandaag om 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
Vandaag om 21:03:20
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 21:01:32
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87 door NL-modelspoor
Vandaag om 20:50:12
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november door CKLX
Vandaag om 20:31:52
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door MOVisser
Vandaag om 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 18:53:01
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
Vandaag om 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:55:45
Acme nieuwe ICNG door Edgar
Vandaag om 17:46:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:39:52
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
Vandaag om 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Herb73
Vandaag om 13:46:25
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 11:22:21
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 09:29:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 08:49:23
  

Auteur Topic: LSM NS Plan W  (gelezen 164338 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #105 Gepost op: 26 April 2010, 09:00:58 »
Ik heb even rond gekeken, maar de eerste is wel met geel afgeleverd, maar later zat er een blauwe streep tussen:

Eerste versie:


Bron: Nico Spilt, Martijn Haman

Latere versie:


Bron: Martijn Haman

Sterker, nu ik verder kijk is de bovenste foto een W met 3delige ramen en de tweede een met 2 delige ramen. Het model van LSM is ook 1 met 2delige ramen dus
ze hebben hun huiswerk zo te zien goed gedaan (y)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 26 April 2010, 09:02:46 door Remco Poppen »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #106 Gepost op: 26 April 2010, 09:43:28 »
Kijk, daar zit dus inderdaad de aanpassing! Bedankt Remco, LSM heeft (hoe kan het ook anders) zijn huiswerk keurig gedaan!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #107 Gepost op: 26 April 2010, 11:08:12 »
Nietus, anders waren de daken op de kopwanden van dit rijtuig wel blauw geweest.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #108 Gepost op: 26 April 2010, 11:39:10 »
Was dat dan ook alleen bij de rijtuigen na hun revisie (dus toen ze tweedelige schuiframen en brede gele deuren kregen? Of hadden de Beneluxrijtuigen vanaf 74 al en gehele blauwe kopwand? Ik kan het op de foto's helaas niet goed zien.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 26 April 2010, 11:54:49 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #109 Gepost op: 26 April 2010, 11:53:56 »
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.



Bron: CLKX fotostream op Flickr.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #110 Gepost op: 26 April 2010, 12:12:53 »
Hier het hele verhaal nog maar een keer.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #111 Gepost op: 26 April 2010, 13:07:16 »
1 vignet W1 blauw te laag,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
Beste fermon en mispoes,
Ik was vorige week in duitsland. Vrijdag avond laat keek ik even op beneluxspoor en zag de opmerkingen. Ik had even geen tijd om te reageren daarna, dus dat doe ik pas nu.
Er zitten een paar goede opmerkingen bij. Er wordt scherp opgelet. Echter wij doen natuurlijk ook ons best en hebben modellen weken eerder in handen. Ik zal aangeven hoe wij met deze punten hierboven zijn omgegaan:
1. W1 vignet zit inderdaad te laag. Op onze toegeleverde tekeningen was dit correct aangegeven. Dus dit is ook door ons opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij defintieve productie is hersteld.
2. vignet is inderdaad scheef opgezet. dat hebben wij opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
3. blauwe kopwand opmerking is terrecht. Hier hadden wij zelf info verkeerd toegeleverd aan china(kopieerfout). Bij controle van deze exemplaren kwamen wij erachter en hebben dat hersteld. Bij definitieve procductie is toegezegd dat dit is hersteld.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
5. Opmerking is terrecht. Het lettertype is wel correct aangeleverd, echter bij het omzetten voor printings blijkt hij hoeken af te ronden. Bij onze controle viel ons dat op. Wij hebben in overleg met china de tekeningen hierop aangepast.Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.

Met vriendelijke groet
Piet

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #112 Gepost op: 26 April 2010, 13:11:20 »
Goed nieuws Piet, ik hoop dat het allemaal lukt (y)

Gr. Remco.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #113 Gepost op: 26 April 2010, 13:20:00 »
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.



Bron: CLKX fotostream op Flickr.

Jeroen
1 vignet W1 blauw te laag,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
6 daken onjuiste kleur

Beste jeroen, fermon en mispoes,
Ik was vorige week in duitsland. Vrijdag avond laat keek ik even op beneluxspoor en zag de opmerkingen. Ik had even geen tijd om te reageren daarna, dus dat doe ik pas nu.
Er zitten een paar goede opmerkingen bij. Er wordt scherp opgelet. Echter wij doen natuurlijk ook ons best en hebben modellen weken eerder in handen. Ik zal aangeven hoe wij met deze punten hierboven zijn omgegaan:
1. W1 vignet zit inderdaad te laag. Op onze toegeleverde tekeningen was dit correct aangegeven. Dus dit is ook door ons opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij defintieve productie is hersteld.
2. vignet is inderdaad scheef opgezet. dat hebben wij opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
3. blauwe kopwand opmerking is terrecht. Hier hadden wij zelf info verkeerd toegeleverd aan china(kopieerfout). Bij controle van deze exemplaren kwamen wij erachter en hebben dat hersteld. Bij definitieve procductie is toegezegd dat dit is hersteld.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
5. Opmerking is terrecht. Het lettertype is wel correct aangeleverd, echter bij het omzetten voor printings blijkt hij hoeken af te ronden. Bij onze controle viel ons dat op. Wij hebben in overleg met china de tekeningen hierop aangepast.Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
6. De daken zijn de orginele kleuren van NS genomen. Deze verschieten wel eens. Dus kleuren zijn correct, echter smaken verschillen of je verschoten kleuren erop moet zetten. Wij hebben dus voor orginele gekozen.


Met vriendelijke groet
Piet

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #114 Gepost op: 26 April 2010, 13:22:18 »
Hoi Piet,

Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?

Is dat nog gelukt zoals gepland ?

Gr. Remco.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #115 Gepost op: 26 April 2010, 13:22:30 »
Ik zie de bagagerekken boven de banken niet zitten?  ???

En is de dakkleur ook niet wat aan de lichte kant? Die zou iets donkerder moeten zijn dan de ICR's als je het mij vraagt.
dakkleur zijn orginele kleuren gekozen van NS. Ze verschoten wel eens. dus over keuzxe valt te twisten.
afz Piet

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #116 Gepost op: 26 April 2010, 13:24:36 »
Heer Poes en Keppel,

Hartelijk dank voor jullie nauwkeurig werk!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #117 Gepost op: 26 April 2010, 13:26:12 »
Hoi Piet,

Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?

Is dat nog gelukt zoals gepland ?

Gr. Remco.
Ja zij hebben tassenrekken
afz Piet

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9002
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #118 Gepost op: 26 April 2010, 14:14:43 »
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.

Dat er gemeten is heb ik vaker gehoord. Naar mijn idee zijn de hoeken toch echt te rond en ben ik nog niet overtuigd. Wellicht dat ik mijn mening moet bijstellen na het rijtuig live gezien te hebben...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Lokpaint

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #119 Gepost op: 26 April 2010, 16:52:50 »

..........Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld....


Hoi

Betekend dit nou ook dat het daadwerkelijk gebeurt is ?

Bart