Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:39:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:37:47
Modelspoorbaan van Einte door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:16:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:54:57
Acme nieuwe ICNG door Blausee-Mitholz
15 September 2025, 23:26:31
Raadplaatje door grossraumwagen
15 September 2025, 23:23:02
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door grossraumwagen
15 September 2025, 23:21:43
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
15 September 2025, 23:16:00
Minibaan Visserskaai H0 door MOVisser
15 September 2025, 23:14:26
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Ronald A.
15 September 2025, 22:59:08
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
15 September 2025, 22:45:43
Veevervoer ss/ ns door klusser
15 September 2025, 22:23:06
Da's Daz 2 door Huup
15 September 2025, 21:54:14
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
15 September 2025, 21:29:51
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
15 September 2025, 21:24:36
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
15 September 2025, 21:13:31
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Gouda
15 September 2025, 20:23:34
Aachenau West door einte
15 September 2025, 20:11:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
15 September 2025, 19:23:47
Exact-Train 2025 door ModelWessel
15 September 2025, 19:05:17
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
15 September 2025, 18:51:19
[3D/IG] RET (R)SG3: De Rotterdamse Metro (& Randstadrail) in H0 door Ben
15 September 2025, 18:49:39
Kibri station CALW ingekort als NS station door Petertje
15 September 2025, 18:21:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
15 September 2025, 18:21:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robert vh Prutsert
15 September 2025, 17:09:16
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door Wim1969
15 September 2025, 16:39:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
15 September 2025, 16:37:31
Stalen rijtuigen van NS door spoorijzer
15 September 2025, 16:23:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
15 September 2025, 15:51:31
Fleischmania Nostalgia door Sikko
15 September 2025, 15:34:29
  

Auteur Topic: LSM NS Plan W  (gelezen 161154 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #105 Gepost op: 26 April 2010, 09:00:58 »
Ik heb even rond gekeken, maar de eerste is wel met geel afgeleverd, maar later zat er een blauwe streep tussen:

Eerste versie:


Bron: Nico Spilt, Martijn Haman

Latere versie:


Bron: Martijn Haman

Sterker, nu ik verder kijk is de bovenste foto een W met 3delige ramen en de tweede een met 2 delige ramen. Het model van LSM is ook 1 met 2delige ramen dus
ze hebben hun huiswerk zo te zien goed gedaan (y)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 26 April 2010, 09:02:46 door Remco Poppen »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5377
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #106 Gepost op: 26 April 2010, 09:43:28 »
Kijk, daar zit dus inderdaad de aanpassing! Bedankt Remco, LSM heeft (hoe kan het ook anders) zijn huiswerk keurig gedaan!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #107 Gepost op: 26 April 2010, 11:08:12 »
Nietus, anders waren de daken op de kopwanden van dit rijtuig wel blauw geweest.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5377
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #108 Gepost op: 26 April 2010, 11:39:10 »
Was dat dan ook alleen bij de rijtuigen na hun revisie (dus toen ze tweedelige schuiframen en brede gele deuren kregen? Of hadden de Beneluxrijtuigen vanaf 74 al en gehele blauwe kopwand? Ik kan het op de foto's helaas niet goed zien.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 26 April 2010, 11:54:49 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5377
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #109 Gepost op: 26 April 2010, 11:53:56 »
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.



Bron: CLKX fotostream op Flickr.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #110 Gepost op: 26 April 2010, 12:12:53 »
Hier het hele verhaal nog maar een keer.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #111 Gepost op: 26 April 2010, 13:07:16 »
1 vignet W1 blauw te laag,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
Beste fermon en mispoes,
Ik was vorige week in duitsland. Vrijdag avond laat keek ik even op beneluxspoor en zag de opmerkingen. Ik had even geen tijd om te reageren daarna, dus dat doe ik pas nu.
Er zitten een paar goede opmerkingen bij. Er wordt scherp opgelet. Echter wij doen natuurlijk ook ons best en hebben modellen weken eerder in handen. Ik zal aangeven hoe wij met deze punten hierboven zijn omgegaan:
1. W1 vignet zit inderdaad te laag. Op onze toegeleverde tekeningen was dit correct aangegeven. Dus dit is ook door ons opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij defintieve productie is hersteld.
2. vignet is inderdaad scheef opgezet. dat hebben wij opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
3. blauwe kopwand opmerking is terrecht. Hier hadden wij zelf info verkeerd toegeleverd aan china(kopieerfout). Bij controle van deze exemplaren kwamen wij erachter en hebben dat hersteld. Bij definitieve procductie is toegezegd dat dit is hersteld.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
5. Opmerking is terrecht. Het lettertype is wel correct aangeleverd, echter bij het omzetten voor printings blijkt hij hoeken af te ronden. Bij onze controle viel ons dat op. Wij hebben in overleg met china de tekeningen hierop aangepast.Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.

Met vriendelijke groet
Piet

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #112 Gepost op: 26 April 2010, 13:11:20 »
Goed nieuws Piet, ik hoop dat het allemaal lukt (y)

Gr. Remco.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #113 Gepost op: 26 April 2010, 13:20:00 »
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.



Bron: CLKX fotostream op Flickr.

Jeroen
1 vignet W1 blauw te laag,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
6 daken onjuiste kleur

Beste jeroen, fermon en mispoes,
Ik was vorige week in duitsland. Vrijdag avond laat keek ik even op beneluxspoor en zag de opmerkingen. Ik had even geen tijd om te reageren daarna, dus dat doe ik pas nu.
Er zitten een paar goede opmerkingen bij. Er wordt scherp opgelet. Echter wij doen natuurlijk ook ons best en hebben modellen weken eerder in handen. Ik zal aangeven hoe wij met deze punten hierboven zijn omgegaan:
1. W1 vignet zit inderdaad te laag. Op onze toegeleverde tekeningen was dit correct aangegeven. Dus dit is ook door ons opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij defintieve productie is hersteld.
2. vignet is inderdaad scheef opgezet. dat hebben wij opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
3. blauwe kopwand opmerking is terrecht. Hier hadden wij zelf info verkeerd toegeleverd aan china(kopieerfout). Bij controle van deze exemplaren kwamen wij erachter en hebben dat hersteld. Bij definitieve procductie is toegezegd dat dit is hersteld.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
5. Opmerking is terrecht. Het lettertype is wel correct aangeleverd, echter bij het omzetten voor printings blijkt hij hoeken af te ronden. Bij onze controle viel ons dat op. Wij hebben in overleg met china de tekeningen hierop aangepast.Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
6. De daken zijn de orginele kleuren van NS genomen. Deze verschieten wel eens. Dus kleuren zijn correct, echter smaken verschillen of je verschoten kleuren erop moet zetten. Wij hebben dus voor orginele gekozen.


Met vriendelijke groet
Piet

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #114 Gepost op: 26 April 2010, 13:22:18 »
Hoi Piet,

Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?

Is dat nog gelukt zoals gepland ?

Gr. Remco.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #115 Gepost op: 26 April 2010, 13:22:30 »
Ik zie de bagagerekken boven de banken niet zitten?  ???

En is de dakkleur ook niet wat aan de lichte kant? Die zou iets donkerder moeten zijn dan de ICR's als je het mij vraagt.
dakkleur zijn orginele kleuren gekozen van NS. Ze verschoten wel eens. dus over keuzxe valt te twisten.
afz Piet

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5377
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #116 Gepost op: 26 April 2010, 13:24:36 »
Heer Poes en Keppel,

Hartelijk dank voor jullie nauwkeurig werk!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #117 Gepost op: 26 April 2010, 13:26:12 »
Hoi Piet,

Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?

Is dat nog gelukt zoals gepland ?

Gr. Remco.
Ja zij hebben tassenrekken
afz Piet

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #118 Gepost op: 26 April 2010, 14:14:43 »
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.

Dat er gemeten is heb ik vaker gehoord. Naar mijn idee zijn de hoeken toch echt te rond en ben ik nog niet overtuigd. Wellicht dat ik mijn mening moet bijstellen na het rijtuig live gezien te hebben...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Lokpaint

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #119 Gepost op: 26 April 2010, 16:52:50 »

..........Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld....


Hoi

Betekend dit nou ook dat het daadwerkelijk gebeurt is ?

Bart