Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minibaan Visserskaai H0 door Peter J K
Vandaag om 00:51:21
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door RieX
21 December 2025, 23:58:41
Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door Dave.......
21 December 2025, 23:47:42
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
21 December 2025, 23:39:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 December 2025, 23:32:02
Goede wensen voor 2026 door Ferdinand Bogman
21 December 2025, 23:30:50
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Schachbrett
21 December 2025, 23:28:59
Revier Rheinbrenner (H0) door Schachbrett
21 December 2025, 23:26:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
21 December 2025, 23:25:31
Modelspoorbaan van Einte door Schachbrett
21 December 2025, 23:24:38
Sankt Georgen. door Schachbrett
21 December 2025, 23:21:37
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
21 December 2025, 23:19:59
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
21 December 2025, 23:19:32
Rondom Charlois door Schachbrett
21 December 2025, 23:16:02
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door sncf231e
21 December 2025, 22:57:38
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
21 December 2025, 22:42:44
herrmann door grossraumwagen
21 December 2025, 22:25:46
Werkplaats Wael en Bosch door NS264
21 December 2025, 22:15:27
Raadplaatje door Sikko
21 December 2025, 21:51:54
Zwederbaan door nighttrain1
21 December 2025, 21:34:20
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
21 December 2025, 21:25:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
21 December 2025, 21:06:29
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk door richardvandijk
21 December 2025, 20:42:47
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
21 December 2025, 20:09:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door DJV
21 December 2025, 19:54:43
Welke BR 218 van Fleischmann heb ik? Ik zoek de handleiding. door Gabriël Bergsma
21 December 2025, 19:53:39
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door VictorPM
21 December 2025, 19:02:20
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
21 December 2025, 18:34:41
Molenbaan (werktitel) door puntenglijder
21 December 2025, 18:21:48
Anyrail 7; aansluiten draaischijf door VictorPM
21 December 2025, 18:19:23
  

Auteur Topic: LSM NS Plan W  (gelezen 167418 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #105 Gepost op: 26 April 2010, 09:00:58 »
Ik heb even rond gekeken, maar de eerste is wel met geel afgeleverd, maar later zat er een blauwe streep tussen:

Eerste versie:


Bron: Nico Spilt, Martijn Haman

Latere versie:


Bron: Martijn Haman

Sterker, nu ik verder kijk is de bovenste foto een W met 3delige ramen en de tweede een met 2 delige ramen. Het model van LSM is ook 1 met 2delige ramen dus
ze hebben hun huiswerk zo te zien goed gedaan (y)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 26 April 2010, 09:02:46 door Remco Poppen »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5434
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #106 Gepost op: 26 April 2010, 09:43:28 »
Kijk, daar zit dus inderdaad de aanpassing! Bedankt Remco, LSM heeft (hoe kan het ook anders) zijn huiswerk keurig gedaan!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #107 Gepost op: 26 April 2010, 11:08:12 »
Nietus, anders waren de daken op de kopwanden van dit rijtuig wel blauw geweest.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5434
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #108 Gepost op: 26 April 2010, 11:39:10 »
Was dat dan ook alleen bij de rijtuigen na hun revisie (dus toen ze tweedelige schuiframen en brede gele deuren kregen? Of hadden de Beneluxrijtuigen vanaf 74 al en gehele blauwe kopwand? Ik kan het op de foto's helaas niet goed zien.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 26 April 2010, 11:54:49 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5434
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #109 Gepost op: 26 April 2010, 11:53:56 »
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.



Bron: CLKX fotostream op Flickr.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #110 Gepost op: 26 April 2010, 12:12:53 »
Hier het hele verhaal nog maar een keer.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #111 Gepost op: 26 April 2010, 13:07:16 »
1 vignet W1 blauw te laag,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
Beste fermon en mispoes,
Ik was vorige week in duitsland. Vrijdag avond laat keek ik even op beneluxspoor en zag de opmerkingen. Ik had even geen tijd om te reageren daarna, dus dat doe ik pas nu.
Er zitten een paar goede opmerkingen bij. Er wordt scherp opgelet. Echter wij doen natuurlijk ook ons best en hebben modellen weken eerder in handen. Ik zal aangeven hoe wij met deze punten hierboven zijn omgegaan:
1. W1 vignet zit inderdaad te laag. Op onze toegeleverde tekeningen was dit correct aangegeven. Dus dit is ook door ons opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij defintieve productie is hersteld.
2. vignet is inderdaad scheef opgezet. dat hebben wij opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
3. blauwe kopwand opmerking is terrecht. Hier hadden wij zelf info verkeerd toegeleverd aan china(kopieerfout). Bij controle van deze exemplaren kwamen wij erachter en hebben dat hersteld. Bij definitieve procductie is toegezegd dat dit is hersteld.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
5. Opmerking is terrecht. Het lettertype is wel correct aangeleverd, echter bij het omzetten voor printings blijkt hij hoeken af te ronden. Bij onze controle viel ons dat op. Wij hebben in overleg met china de tekeningen hierop aangepast.Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.

Met vriendelijke groet
Piet

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #112 Gepost op: 26 April 2010, 13:11:20 »
Goed nieuws Piet, ik hoop dat het allemaal lukt (y)

Gr. Remco.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #113 Gepost op: 26 April 2010, 13:20:00 »
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.



Bron: CLKX fotostream op Flickr.

Jeroen
1 vignet W1 blauw te laag,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
6 daken onjuiste kleur

Beste jeroen, fermon en mispoes,
Ik was vorige week in duitsland. Vrijdag avond laat keek ik even op beneluxspoor en zag de opmerkingen. Ik had even geen tijd om te reageren daarna, dus dat doe ik pas nu.
Er zitten een paar goede opmerkingen bij. Er wordt scherp opgelet. Echter wij doen natuurlijk ook ons best en hebben modellen weken eerder in handen. Ik zal aangeven hoe wij met deze punten hierboven zijn omgegaan:
1. W1 vignet zit inderdaad te laag. Op onze toegeleverde tekeningen was dit correct aangegeven. Dus dit is ook door ons opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij defintieve productie is hersteld.
2. vignet is inderdaad scheef opgezet. dat hebben wij opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
3. blauwe kopwand opmerking is terrecht. Hier hadden wij zelf info verkeerd toegeleverd aan china(kopieerfout). Bij controle van deze exemplaren kwamen wij erachter en hebben dat hersteld. Bij definitieve procductie is toegezegd dat dit is hersteld.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
5. Opmerking is terrecht. Het lettertype is wel correct aangeleverd, echter bij het omzetten voor printings blijkt hij hoeken af te ronden. Bij onze controle viel ons dat op. Wij hebben in overleg met china de tekeningen hierop aangepast.Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
6. De daken zijn de orginele kleuren van NS genomen. Deze verschieten wel eens. Dus kleuren zijn correct, echter smaken verschillen of je verschoten kleuren erop moet zetten. Wij hebben dus voor orginele gekozen.


Met vriendelijke groet
Piet

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #114 Gepost op: 26 April 2010, 13:22:18 »
Hoi Piet,

Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?

Is dat nog gelukt zoals gepland ?

Gr. Remco.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #115 Gepost op: 26 April 2010, 13:22:30 »
Ik zie de bagagerekken boven de banken niet zitten?  ???

En is de dakkleur ook niet wat aan de lichte kant? Die zou iets donkerder moeten zijn dan de ICR's als je het mij vraagt.
dakkleur zijn orginele kleuren gekozen van NS. Ze verschoten wel eens. dus over keuzxe valt te twisten.
afz Piet

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5434
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #116 Gepost op: 26 April 2010, 13:24:36 »
Heer Poes en Keppel,

Hartelijk dank voor jullie nauwkeurig werk!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #117 Gepost op: 26 April 2010, 13:26:12 »
Hoi Piet,

Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?

Is dat nog gelukt zoals gepland ?

Gr. Remco.
Ja zij hebben tassenrekken
afz Piet

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #118 Gepost op: 26 April 2010, 14:14:43 »
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.

Dat er gemeten is heb ik vaker gehoord. Naar mijn idee zijn de hoeken toch echt te rond en ben ik nog niet overtuigd. Wellicht dat ik mijn mening moet bijstellen na het rijtuig live gezien te hebben...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Lokpaint

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #119 Gepost op: 26 April 2010, 16:52:50 »

..........Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld....


Hoi

Betekend dit nou ook dat het daadwerkelijk gebeurt is ?

Bart