Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:08:03
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: LSM NS Plan W  (gelezen 158283 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #105 Gepost op: 26 April 2010, 09:00:58 »
Ik heb even rond gekeken, maar de eerste is wel met geel afgeleverd, maar later zat er een blauwe streep tussen:

Eerste versie:


Bron: Nico Spilt, Martijn Haman

Latere versie:


Bron: Martijn Haman

Sterker, nu ik verder kijk is de bovenste foto een W met 3delige ramen en de tweede een met 2 delige ramen. Het model van LSM is ook 1 met 2delige ramen dus
ze hebben hun huiswerk zo te zien goed gedaan (y)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 26 April 2010, 09:02:46 door Remco Poppen »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #106 Gepost op: 26 April 2010, 09:43:28 »
Kijk, daar zit dus inderdaad de aanpassing! Bedankt Remco, LSM heeft (hoe kan het ook anders) zijn huiswerk keurig gedaan!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #107 Gepost op: 26 April 2010, 11:08:12 »
Nietus, anders waren de daken op de kopwanden van dit rijtuig wel blauw geweest.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #108 Gepost op: 26 April 2010, 11:39:10 »
Was dat dan ook alleen bij de rijtuigen na hun revisie (dus toen ze tweedelige schuiframen en brede gele deuren kregen? Of hadden de Beneluxrijtuigen vanaf 74 al en gehele blauwe kopwand? Ik kan het op de foto's helaas niet goed zien.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 26 April 2010, 11:54:49 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #109 Gepost op: 26 April 2010, 11:53:56 »
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.



Bron: CLKX fotostream op Flickr.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #110 Gepost op: 26 April 2010, 12:12:53 »
Hier het hele verhaal nog maar een keer.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #111 Gepost op: 26 April 2010, 13:07:16 »
1 vignet W1 blauw te laag,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
Beste fermon en mispoes,
Ik was vorige week in duitsland. Vrijdag avond laat keek ik even op beneluxspoor en zag de opmerkingen. Ik had even geen tijd om te reageren daarna, dus dat doe ik pas nu.
Er zitten een paar goede opmerkingen bij. Er wordt scherp opgelet. Echter wij doen natuurlijk ook ons best en hebben modellen weken eerder in handen. Ik zal aangeven hoe wij met deze punten hierboven zijn omgegaan:
1. W1 vignet zit inderdaad te laag. Op onze toegeleverde tekeningen was dit correct aangegeven. Dus dit is ook door ons opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij defintieve productie is hersteld.
2. vignet is inderdaad scheef opgezet. dat hebben wij opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
3. blauwe kopwand opmerking is terrecht. Hier hadden wij zelf info verkeerd toegeleverd aan china(kopieerfout). Bij controle van deze exemplaren kwamen wij erachter en hebben dat hersteld. Bij definitieve procductie is toegezegd dat dit is hersteld.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
5. Opmerking is terrecht. Het lettertype is wel correct aangeleverd, echter bij het omzetten voor printings blijkt hij hoeken af te ronden. Bij onze controle viel ons dat op. Wij hebben in overleg met china de tekeningen hierop aangepast.Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.

Met vriendelijke groet
Piet

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #112 Gepost op: 26 April 2010, 13:11:20 »
Goed nieuws Piet, ik hoop dat het allemaal lukt (y)

Gr. Remco.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #113 Gepost op: 26 April 2010, 13:20:00 »
Dit plaatje geeft wel veel duidelijkheid over de versie Plan W's toen ze nog smalle gele deuren hadden. Hier was de kopwand bij het dak dus wel grijs. Kennelijk bij de revisie veranderd.



Bron: CLKX fotostream op Flickr.

Jeroen
1 vignet W1 blauw te laag,
2 vignet W1 IC scheef,
3 dak W1 BNL op kopwand grijs i.p.v. blauw,
4 alle ramen hebben duidelijk veel te ronde hoeken
5 Daarnaast zijn de klasse-aanduidingen (de 2-en) op de BNL-W en IC-W van het verkeerde letter/cijfertype. Die heeft Artitec wel goed.
6 daken onjuiste kleur

Beste jeroen, fermon en mispoes,
Ik was vorige week in duitsland. Vrijdag avond laat keek ik even op beneluxspoor en zag de opmerkingen. Ik had even geen tijd om te reageren daarna, dus dat doe ik pas nu.
Er zitten een paar goede opmerkingen bij. Er wordt scherp opgelet. Echter wij doen natuurlijk ook ons best en hebben modellen weken eerder in handen. Ik zal aangeven hoe wij met deze punten hierboven zijn omgegaan:
1. W1 vignet zit inderdaad te laag. Op onze toegeleverde tekeningen was dit correct aangegeven. Dus dit is ook door ons opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij defintieve productie is hersteld.
2. vignet is inderdaad scheef opgezet. dat hebben wij opgemerkt naar china. Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
3. blauwe kopwand opmerking is terrecht. Hier hadden wij zelf info verkeerd toegeleverd aan china(kopieerfout). Bij controle van deze exemplaren kwamen wij erachter en hebben dat hersteld. Bij definitieve procductie is toegezegd dat dit is hersteld.
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.
5. Opmerking is terrecht. Het lettertype is wel correct aangeleverd, echter bij het omzetten voor printings blijkt hij hoeken af te ronden. Bij onze controle viel ons dat op. Wij hebben in overleg met china de tekeningen hierop aangepast.Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld.
6. De daken zijn de orginele kleuren van NS genomen. Deze verschieten wel eens. Dus kleuren zijn correct, echter smaken verschillen of je verschoten kleuren erop moet zetten. Wij hebben dus voor orginele gekozen.


Met vriendelijke groet
Piet

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #114 Gepost op: 26 April 2010, 13:22:18 »
Hoi Piet,

Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?

Is dat nog gelukt zoals gepland ?

Gr. Remco.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #115 Gepost op: 26 April 2010, 13:22:30 »
Ik zie de bagagerekken boven de banken niet zitten?  ???

En is de dakkleur ook niet wat aan de lichte kant? Die zou iets donkerder moeten zijn dan de ICR's als je het mij vraagt.
dakkleur zijn orginele kleuren gekozen van NS. Ze verschoten wel eens. dus over keuzxe valt te twisten.
afz Piet

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #116 Gepost op: 26 April 2010, 13:24:36 »
Heer Poes en Keppel,

Hartelijk dank voor jullie nauwkeurig werk!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • groentewagon
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #117 Gepost op: 26 April 2010, 13:26:12 »
Hoi Piet,

Vraagje nog, hoe zit het precies met het interieur ?

Is dat nog gelukt zoals gepland ?

Gr. Remco.
Ja zij hebben tassenrekken
afz Piet

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #118 Gepost op: 26 April 2010, 14:14:43 »
4. De ramen zijn niet te rond. Wij hebben ze ingemeten en dat is letterlijk overgezet naar 1 op 87. Bij tooling is hierop gecontroleerd.

Dat er gemeten is heb ik vaker gehoord. Naar mijn idee zijn de hoeken toch echt te rond en ben ik nog niet overtuigd. Wellicht dat ik mijn mening moet bijstellen na het rijtuig live gezien te hebben...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Lokpaint

  • Gast
Re:LSM NS Plan W
« Reactie #119 Gepost op: 26 April 2010, 16:52:50 »

..........Er is toegezegd dat dit bij definitieve productie is hersteld....


Hoi

Betekend dit nou ook dat het daadwerkelijk gebeurt is ?

Bart