Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:55:39
LS Models 2024 door Servé
Vandaag om 07:53:21
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Servé
Vandaag om 07:46:32
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Wim Vink
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
  

Auteur Topic: FL twin versus IB  (gelezen 8790 keer)

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 354
    • AnyRail
Re: FL twin versus IB
« Reactie #15 Gepost op: 12 juni 2006, 23:55:52 »
HenkK: Ik doelde eigenlijk niet zozeer op de lokdecoders, alswel op de wisseldecoders die voor Motorola wat goedkoper zijn. Of reageerde je daar niet op   :)
Voor wat betreft de prijzen (andere henk  ;) ): Van Viessmann zijn de Motorola wisseldecoders wel degelijk flink goedkoper dan de DCC's: 31,95 versus 45,30 volgens de officiele prijslijst!
Ik weet niet over andere merken of zelfbouw e.d., daar maakt het misschien veel minder verschil.

David.

HenkK

  • Offline Offline
  • Berichten: 41
Re: FL twin versus IB
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2006, 07:32:31 »
Hoi David,

Klopt, je hebt helemaal gelijk t.a.v. wat je zegt over wisseldecoders (en niet zozeer lok-decoders).
Dat bedoelde ik ook; ik las zojuist mijn eerdere posting nog eens opnieuw, en zag nu pas dat ik heb geschreven "Marklin-decoders", ik had beter kunnen zeggen: "Motorola-decoders".
Foutje van mijn kant dus.

Groet

HenkK

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: FL twin versus IB
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2006, 08:30:00 »
Voor wat betreft de prijzen (andere henk  ;) ): Van Viessmann zijn de Motorola wisseldecoders wel degelijk flink goedkoper dan de DCC's: 31,95 versus 45,30 volgens de officiele prijslijst!
Ik weet niet over andere merken of zelfbouw e.d., daar maakt het misschien veel minder verschil.

David.

Viessmann heeft geen zuivere DCC-wisseldecoders meer, maar een multiprotocoldecoder die inderdaad flink duurder is dan de nog wel aanwezige zuivere Motorola-decoder. Vreemd, wie zit daar op te wachten?
Maar bijvoorbeeld bij LDT zijn DCC- en Motorola-wisseldecoders even duur, een kleine 30 euro in de kant-en-klaar uitvoering.

U bent de wijste zeer gewaardeerde Henkk. Een bericht ondertekenen met Henk moet kunnen hoor. Zal geen verwarring opleveren.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Richard H

  • Offline Offline
  • Berichten: 104
    • www.arminiatures.nl
Re: FL twin versus IB
« Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2006, 21:57:10 »
Ik vindt het jammer maar de vraag waar het omging is nu al helemaal anders geworden zie ik ??? ???Ik heb alleen in dit draadje over verschillen gevraagd niet over prijsverschillen van toebehoren :( Ik weet zelf ook wel dat op een IB alles kan.)
Tijd maken voor de opbouw van mijn baan

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: FL twin versus IB
« Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2006, 22:06:39 »
Sorry.  :-[
Maar er is toch wel een verband hoor.  :P

Het enige verschil is dat de IB Motorola ondersteunt waar het TC FMZ heeft zitten. Vroeger was dat enigszins van belang, omdat Motorola wisseldecoders goedkoper waren dan DCC wisseldecoders, maar dat prijsverschil is verdwenen.
Mijn conclusie is dan altijd dat het voor de tweerailrijder geen bal uit maakt. Gewoon lekker alles met DCC doen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 354
    • AnyRail
Re: FL twin versus IB
« Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2006, 22:10:35 »
@Richard: Toch denk ik dat het belangrijk is naar het totaal te kijken voordat je kiest: Centrale, benodigde boosters, decoders, terugmelders, keerlusschakelingen, wil je handmatig rijden of volledig met de PC, etc.

Het kan je denk ik gemakkelijk overkomen dat je een goedkope centrale denkt te kopen, maar daarmee vastzit aan een heel systeem.

Maar inderdaad, het draadje zwaait wel behoorlijk naar opzij zo :)

@henk: Wist ik niet van die Viessmann decoder, dat ie multiprotocol is. Inderdaad, wie zit daar op te wachten? Net als de multiprotocol lokdecoders die je steeds vaker ziet. Ik vraag me af waar dat voor nodig is. Of misschien voor mensen die thuis en op een club rijden of zo? Ik vind het zelf altijd wat jammer daar weer 5 a 10 euro extra voor te betalen.

Hub

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: FL twin versus IB
« Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2006, 22:46:50 »
Citaat
@Richard: Toch denk ik dat het belangrijk is naar het totaal te kijken voordat je kiest: Centrale, benodigde boosters, decoders, terugmelders, keerlusschakelingen, wil je handmatig rijden of volledig met de PC, etc.

Als je het eerst bericht van Richard leest hoeft hij niet meer te keizen, Richard gaf daar al aan een IB te bezitten, maar was alleen nieuwsgierig naar de verschillen

Met vriendelijke groet,

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 354
    • AnyRail
Re: FL twin versus IB
« Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2006, 22:55:13 »
Inderdaad Hub, hij heeft al (goed) gekozen!

David.

Jacob Bax

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
  • Hmm, worst!
    • Jacob's Website
Re: FL twin versus IB
« Reactie #23 Gepost op: 15 juni 2006, 00:38:51 »
Inderdaad Hub, hij heeft al (goed) gekozen!

David.

O jee...de oorlog tussen IB en TC is 4 jaar geleden al uitgevochten in beneluxrail.net, gaan we nu opnieuw beginnen?
HO, IB ll, Koploper.
Tijdperk: Nu en wat ik mooi vind

Hub

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: FL twin versus IB
« Reactie #24 Gepost op: 15 juni 2006, 08:16:16 »
Citaat
O jee...de oorlog tussen IB en TC is 4 jaar geleden al uitgevochten in beneluxrail.net, gaan we nu opnieuw beginnen?
In ieder geval niet door mij, ik weet niets van een oorlog tussen IB en TC 4 jaar geleden op Beneluxrail.

Met vriendelijke groet,
Hub

David Hoogvorst

  • Offline Offline
  • Berichten: 354
    • AnyRail
Re: FL twin versus IB
« Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2006, 09:34:33 »
@Jacob:
Iets genuanceerder: de OP heeft voor zijn doel geen verkeerde keuze gemaakt  ;)

Ik wil hier niet bekend staan als oorlogszuchtig of zo  :)
David.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: FL twin versus IB
« Reactie #26 Gepost op: 15 juni 2006, 13:36:22 »
Nee, IB of TC had voor hem niks uitgemaakt.  8)

Of zo'n Uhlenbrock apparaat überhaupt de goede keuze is, is weer een heel ander verhaal.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: FL twin versus IB
« Reactie #27 Gepost op: 18 juni 2006, 09:38:38 »
Ik zag met Neurenberg een aankondiging van een fabrikant die met een centrale met Ethernet-aansluiting zou gaan komen, net als op de Central Station van Mätrix. Allemaal heel modern, maar ik ben de naam even kwijt. Geen idee of het ding ook al te koop is en wat de kwaliteit is.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: FL twin versus IB
« Reactie #28 Gepost op: 18 juni 2006, 09:50:24 »
ESU komt met een centrale die veel weg heeft van het CS, behalve dat MFX ontbreekt.
Ook Viessmann komt met een centrale, waarbij je het sporenplan op een ingebouwd scherm kan tekenen en zo bijvoorbeeld de wissels kan bedienen en de boel kan beveiligen.

Zijn nog niet leverbaar. Zal wel najaar worden of nog later.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hub

  • Offline Offline
  • Berichten: 255
Re: FL twin versus IB
« Reactie #29 Gepost op: 18 juni 2006, 10:04:06 »
Peter,

ESU komt met de ECoS en heeft een Ethernet-aansluiting en BiDi terugmelding.
Viessmann komt met de Commander en heeft een USB-aansluiting.
Verder zijn er nog de TAMS en Krois Centrale ZF5, beide met RS232.
Alle ondersteunen geen MFX i.v.m. met rechten.

Met vriendelijke groet,
Hub