Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
C12c rijtuig door Pauldg
Vandaag om 19:46:10
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:24:10
Een leuke vrachtwagen door Forever Rocofan
Vandaag om 19:09:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:05:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
De prachtige reeksen van Bemo door IJmc
Vandaag om 18:48:22
Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 18:43:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Palisade Canyon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:39:38
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 17:34:46
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Huup
Vandaag om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)  (gelezen 23285 keer)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #60 Gepost op: 26 December 2008, 21:27:28 »
Citaat van: Chris van Diesen
Maar....bestaat er een simpele manier, om dit automatisch met de rijrichting mee te laten gaan ? (digitaal dus)
De titel passen we ook maar aan, want razendsnel gaat nog wel op, dummy proof niet meer  ;D (voor het digitale gebeuren)
Zonder functionmapping dus, want het moet simpel blijven.

Of is dat onmogelijk ?


Met het volgen van deze link is het en simpel en mogelijk.

Grtzz, vanuit een koud ( -18' ) Roemenie

Karst

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #61 Gepost op: 26 December 2008, 21:32:28 »
Oei, da's koud !

Ik ga het vanavond eens bekijken  ;D
Eerst het eten effe laten zakken  8)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #62 Gepost op: 26 December 2008, 21:39:56 »
Nu vraag ik me af wat er zo moeilijk is om sluitseinen aan te sluiten?

Ik heb er al verschillende gemaakt.
Niet op de 1100, maar wel op diverse andere ombouwprojecten.




Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #63 Gepost op: 26 December 2008, 21:43:43 »
Simpel : Sommige zijn dan weer goed in modellen spuiten en pimpen, waar anderen kunnen toveren met weerstanden en leds.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #64 Gepost op: 26 December 2008, 21:45:53 »
Ik ga aan de 4e ronden van het gourmetten beginnen.

Ik heb nog reuze trek.

Kom wel regelmatig kijken, zit 2 meter van de PC.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #65 Gepost op: 26 December 2008, 21:48:36 »
Gezellig voor je tafelgenoten ;)

En Chris, ik heb er niet naar gekeken maar heeft de 1100 bots geen aansluitpunten voor de rode verlichting op de print ?

Heb er zelf nog geen enkele blik op geworpen maar zeker gezien aanwezigheid van de lichtgeleider lijkt het me niet ondenkbaar dat ook de print al is voorzien.

Gr. Remco.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #66 Gepost op: 26 December 2008, 21:53:08 »
Als je sluitverlichting aansluit zet je toch de aansluiting van de rode led op de aansluiting van de frontverlichting aan de tegenovergestelde zijde.

Simpel toch???



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #67 Gepost op: 26 December 2008, 21:56:14 »
Jah....en doe eens een gok of ik zoiets misschien al eens geprobeerd had....
En als je het draadje gelezen hebt, zie je dat ik dat als eerste (iets soortgelijks) reeds voor elkaar had, echter nu wil ik het ook via de decoder proberen.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #68 Gepost op: 26 December 2008, 21:56:45 »
Als je sluitverlichting aansluit zet je toch de aansluiting van de rode led op de aansluiting van de frontverlichting aan de tegenovergestelde zijde.

Simpel toch???



Jos.

Nee, want dan zijn ze sowieso niet meer schakelbaar. En ga nu maar weer gourmetten :D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #69 Gepost op: 26 December 2008, 21:59:01 »
Oh, je wilde ze appart schakelbaar.

Sorry, verkeerd begrepen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26821
    • Pagina van klaas
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #70 Gepost op: 26 December 2008, 23:16:17 »
Als je sluitverlichting aansluit zet je toch de aansluiting van de rode led op de aansluiting van de frontverlichting aan de tegenovergestelde zijde.
Al eerder gezegd, als je dat doet kan de loc alleen nog maar solo rijden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #71 Gepost op: 27 December 2008, 00:14:48 »
De BR146 van Roco heeft ook zo iets maar dan heb je de gewone frontseinen, en dan kun je met F1 ook nog de schijnwerpers schakelen.
Dit werkt mee met de rijrichting.

Hoe dat zit weet ik niet precies.

Maar zoiets bedoelen jullie toch, maar dan voor het sluitsein?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #72 Gepost op: 27 December 2008, 00:20:42 »
Het mooiste is inderdaad dat je de front en sluitseinen onafhankelijk van elkaar kunt schakelen. Moet je loc dan een sleep ophalen dan kun je ze beide gebruiken en hangt de sleep er achter dan zet je de sluitseinen uit.
Dat heb ik bij de 16/17/1800 serie gedaan en dat wil ik ook graag bij de 1100 .
Ik blijf daarom dit draadje volgen
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3870
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #73 Gepost op: 27 December 2008, 00:22:08 »
Jah....en doe eens een gok of ik zoiets misschien al eens geprobeerd had....
En als je het draadje gelezen hebt, zie je dat ik dat als eerste (iets soortgelijks) reeds voor elkaar had, echter nu wil ik het ook via de decoder proberen.


Chris,

je hebt vast F1 en F2 nog over op je decoder (als je geen rangeersein schakelt). In dat geval soldeer je van de sluitseinen in cabine 1 de ene draad aan de blauwe (massa) draad, de andere aan de groene. Nu is met F1 de sluitseinen bij (soloritjes!!) aan die zijde van de loc te schakelen.

De sluitlichten in cabine 2: weer één draad aan de massa (blauw), de andere aan de paarse draad. Deze zijde is nu schakelbaar met F2.

Succes!
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Razendsnel en dummpyproof sluitseinen in je 1100 (digitaal)
« Reactie #74 Gepost op: 27 December 2008, 00:37:36 »
Ja klopt, dat ben ik nu aan het doen (werkt prima) en met de tekst van Karst kan ik het een en ander automatisch laten verlopen.