de klanten weg laten stromen naar de buren
Het probleem is alleen dat de winkelier er eigenlijk ook niets aan kan doen, die is ook afhankelijk van de nukken van de fabrikant.
Mogelijk gokken sommige winkeliers erop dat slechts een gering aantal klanten vertrekt. In Nederland kopen ongeveer 8 miljoen mensen wel eens iets online. Hun gezamelijke online bestedingen bedragen in 2008 ongeveer 4,8 miljard euro. Dat lijkt veel, maar gezamelijk hebben zij samen ruwweg 70 miljard euro te besteden. Ruwweg 25% hiervan word besteed aan "luxe artikelen" als witgoed, consumentenelectronica, hobby's, etc, oftewel 19 miljard euro.Resume:- De helft van de Nederlanders winkelt (nog) niet online.- De helft die al wel online winkelt, doet ongeveer 25% van zijn aankopen online.Bovenstaande cijfers zijn gebaseerd op prognoses voor heel 2008. Sabel mij dus niet neer als ik er uiteindelijk een paar procent naast blijk te zitten. Maar heel zwart-wit beschouwd kosten internetshops de traditionele winkeliers dus slecht 10 tot 15% van hun omzet.
3. Als je dit forum leest, 4000 deelnemers, 40.000 modelspoorenthousiasten, is er een fantastisch grote markt. Maar als je hoort wat de productie aantallen zijn bij bijvoorbeeld Matrix, 500 wisselstroom, 250 gelijkstroom, valt het wel heel erg tegen. Veel kijkers, weinig kopers.
de modelspoormarkt kan wel door 40.000 mensen beoefend worden, maar de meeste rijden voornamelijk duits, en heel vaak in het stoomtijdperk.
Wat koste de 1e sprinters en plan V`s in 1986 ?Tja aanbiedingen zijn gewoon leuk en dat hoort erbij,Mij vriendin wacht ook vaak op aanbiedingen bij kledingshops met de uitdrukking ik ben niet gek om de hoofdprijs te dokken.Treinen is leuk maar je moet het niet TE hoog verkopen wat me de laaste jaren wel opvalt bij sommige een lok van ruim 300,- of een treinstel van maar 320,-net als de Lint 299 zonder sound en 425 met sound ik laat ze liggen.Mij meningTreinstellen 2 delig 200,-Treinstellen 4 delig 300 - 350,-Loks tussen de 75 en de 150 (geluid 50,- erbij)Rijtuigen (groot dus ick icr etc) tot 40,-goederenwagens klein 15 tot 20 eurogoederenwagens groot 20 tot 25 euro enorme goederenwagens (draagwagens etc) 30 - 40 euroZo Roco / Piko en marklin (koploper) het doet blijft het voor ons nog leuk.maar andere merken dan schrik ik soms gewoon ik hou echt geen 1000 euro over na aftrek rekeningen en vaste lasten....