Die Koploper van Trix, heel mooi maar veel te duur.........Eigenlijk zijn het 4 wagons, deels hetzelfde, waarvan één met een motor.
Helaas zijn ze al uitverkocht. Bron ik heb ze net gebeld.
Er komen er nog genoeg, in allerlei uitvoeringen en met verschillende nummers.Een fabrikant gaat toch niet zoveel tijd, geld en risico steken in een kleine oplage van een wagon ?Wat houdt hij netto over aan één wagon ?
Probleem is gewoon dat de arbeidsintensieve productie niet meer in Europa kan plaatsvinden. Onze grote europese fabrikanten komen hier gewoon verder mee in de knel. Als ze de productie niet verplaatsen naar elders dan is het gewoon afgelopen. Roco, Fleischmann, Marklin etc ze hebben allemaal problemen.Daarentegen als ik zie wat ik in de USA kan kopen. Daar kun je een dieselloc al kopen vanaf $ 40,-. Een treinset heb al gauw voor $200,-. Als je wat meer investeert dan heb je schitterende modellen. Feit is dat ze in China gewoon prima treinen kunnen bouwen. Daar zullen straks ook de Marklins en Fleischmanns vandaan moeten komen want laten we nou wel wezen 300 tot 400 euro is gewoon belachelijk veel geld als je ziet wat mogelijk is met productie in China.