Eenzelfde, in mijn ogen domme, bewering.
De vraag of dit acceptabel is, is feitelijk niet aan de orde: het gebeurt gewoon. Daarom van mij ook geen stem, omdat de antwoorden mij niet voldoen.Persoonlijk vind ik het een bijzonder slechte zaak voor de hele branche, dus ook voor de fabrikant of winkelier. Te begrijpen? Ja, vooral korte termijn denken.Als ik naar de opgegeven voorbeelden kijk, valt meteen Trix op: niet aan de staatstenen te slijten, om diverse redenen. Terwijl de koploper uitstekend verkoopt. Dus er zijn andere redenen, zoals: verschrikkelijk verouderde lawaaischopper (1200), veel te laat (Ram) en ....... (6504)?Fleischmann: uitgekauwde modellen uit de prehistorie, magazijnen vol.Roco: zoveelste niet correcte versieNiet genoemd (alweer vergeten): enige 1300en van Electrotren: verkeerd inkoopbeleid, dus slecht marktinzicht. Na 2 maanden al in prijs verlaagd. Liggen zelfs tegen afbraakprijzen volop te koop.Al met al een heel slechte zaak voor het vertrouwen van de consument in de treintjeswereld. Want, om als voorbeeld te noemen: komt er nog wel een 1300 uit, als de prijs al vooraf betwijfeld wordt? Bestelt een winkelier nog wel meerdere stuks van iets als de prijs binnen een week keldert? (en toch het volle pond betaald heeft, zie Ram)..Maarten.
Hij komt pas week 2 januari