Jean: mooie beschrijving!Zat er in die 1100 een motor met vijfpolig anker?Koen
1. Het lager in het draaistelhuis van de oorspronkelijke motor moet er denk ik helemaal uit?
2. Moeten de tandwielen er allemaal uit voor het frezen? Die zitten op asjes, die erin geperst zitten en kun je misschien van de achterkant eruit tikken?
3. In mijn blauwe 1200 zit een DCC decoder met het bekende hese toetertje. Er zit bij mij een 21 polige Esu LP 3.0 op zonder krimpkous. Nu is de Trix motor bij mij met 3 draden aangesloten, blauw, groen en oranje. Ik heb er voor de Maxon maar 2 nodig, dus de groene en de oranje, maar geen blauwe denk ik. Is dat zo? Hier kom ik zelf wel achter na bestudering van de print, maar hiervoor ben ik dus te lui.
4. Moet er nog een massa aansluiting extra komen, of is dit voldoende geregeld via de metalen draaistellen en metalen chassis?
5. Karst dacht de CV's nog aan te passen aan de Maxon. Heeft dit nog iets opgeleverd?
En nu eerst maar frezen
Voordat ik aan de assen van de tandwielen ga trekken of persen wilde ik eerst zeker weten of dit kan zonder schade. En jullie bevestigen dat. Vanwege het verspanen van het metaal met het frezen heb ik ze er liever uit.
Ik wil trouwens voor dat frezen nog een machineklem kopen. Die heb ik nog niet. Want ik dacht in de machineklem een as te klemmen, die dan door het gat van het lager te steken en vervolgens klem en frees vastzetten, de frees een klein stukje in de zijwand zetten en vervolgens het chassisdeel om de as ronddraaien. Dan frees je het zuiver rond uit. Misschien is dat niet nodig, maar het leek me wel aardig.
Als het lukt moet ik nog 2 motoren bij bestellen: één voor een Hamo motorpost en één voor een 25.5. Nu maar hopen dat de geruchten waar zijn en dat LS inderdaad met een 25.5 komt
Goede idee! Ik heb een Proxxon Primus 75 gekocht, zeker de investering waard...
Nu maar hopen dat de geruchten waar zijn en dat LS inderdaad met een 25.5 komt