Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Menno
Vandaag om 17:00:38
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Eric B
Vandaag om 16:57:46
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Beekdaelen in H0 door Casmir
Vandaag om 16:49:37
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 16:37:58
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 16:33:38
fotowedstrijd 2025 door R1954
Vandaag om 16:23:41
Piko blauwe 1000 door spoorzeven
Vandaag om 16:23:26
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 16:06:53
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:07:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
Kersttrein door Charles_
Vandaag om 10:31:23
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 10:23:04
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door henk
Vandaag om 06:03:48
Veevervoer ss/ ns door MOVisser
Vandaag om 00:07:48
Rondom Charlois door Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Quinzeedied
26 November 2025, 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer door rjr
26 November 2025, 22:28:45
Stub switches door bask185
26 November 2025, 21:59:25
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
26 November 2025, 21:58:44
Lodewickshaven door Ronald Halma
26 November 2025, 21:40:44
  

Auteur Topic: Lenz LS150 vs LS100  (gelezen 1352 keer)

Martin NL

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Het onderste schaduwstation ligt
Lenz LS150 vs LS100
« Gepost op: 08 December 2008, 21:41:49 »
Ik zet met de volgende vraag:

Op mijn proefbaan (en straks ook op de echte baan) werk ik met de Tortoise wisselmotoren om mijn wissels te stellen. Dit gebeurt mooi traag met 12volt en duurt dan ongeveer 4 seconden.

Ik heb echter gemerkt dat de Lenz LS150 de schakelopdrachten achter elkaar verwerkt (geprogrammeerd op schakelpulsen van 5 seconden). Wanneer ik dus bijvoorbeeld 3 wissels wil schakelen duurt dit 15 seconden. Dit vind ik eigenlijk te lang. Ik heb het ook geprobeerd met een LS100 (geprogrammeerd als continu) met de LA010 waarmee de 4 uitgangen tegelijk geschakeld kunnen worden en dan gaat het sneller. Echter deze oplossing is een stuk duurder.

Mijn vraag is nu doe ik iets fout bij het gebruik van de LS150? Zo niet zijn er andere goedkopere oplossingen dan de LS100?

Bedankt en groet
Martin
De bouw van Maroosheim is begonnen en vordert langzaam.

Trein

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
  • HO Fleischmann TC Koploper SBB
Re: Lenz LS150 vs LS100
« Reactie #1 Gepost op: 08 December 2008, 23:35:39 »
Hallo Martin,
Je kunt ze sneller progammeren tot 0,5 sec.
Hier een link voor nederlandse vertaling

Groetjes Bert.
« Laatst bewerkt op: 09 December 2008, 12:55:23 door Peter van der Leek. Reden: Link ingekort »

breitenstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re: Lenz LS150 vs LS100
« Reactie #2 Gepost op: 09 December 2008, 09:26:12 »
Een iets betere vertaling vind je op de webstie van fred eikelboom.
http://members.home.nl/h.f.eikelboom

MVG

Casper

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27004
    • Pagina van klaas
Re: Lenz LS150 vs LS100
« Reactie #3 Gepost op: 09 December 2008, 09:58:17 »
Je kunt ze sneller progammeren tot 0,5 sec.
Dat zal niet helpen, want de Tortoise heeft meer tijd nodig om om te lopen. Dat is nou juist het probleem waar Martin mee zit.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.