Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 23:37:42
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 23:24:20
Bahnstrecke 5867 door ruudns
Vandaag om 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
Vandaag om 22:53:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frank 123
Vandaag om 22:53:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
Vandaag om 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
Vandaag om 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07

Auteur Topic: s88 unit testen  (gelezen 12499 keer)

BertuzZz

• Offline Offline
Re: s88 unit testen
« Reactie #45 Gepost op: 25 December 2008, 13:05:32 »
Zo peter dat is zeker een mooie tang. In de bouwmarkt worden die verkocht voor meer dan 20 euro! Heb al een paar plastic (telefoonkabel)tangen naar de hemel geholpen, wat een makke dingen zijn dat!
Thnx, en iedereen fijne kerstdagen!

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #46 Gepost op: 25 December 2008, 13:10:53 »
Ja Bert, want het zijn en het blijven S88 modules.
Basis is hoe langer de draad hoe eerder er een storing kan optreden. Dus ook de draden naar de rails vallen daaronder.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 25 December 2008, 13:15:23 »
Dus je adviseert zo kort mogelijk?  :P
Is bijv. 2 meter een probleem?

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #48 Gepost op: 25 December 2008, 13:19:36 »
Bert er is een probleem als er een storing optreed, dat is in iedere situatie anders, dus gewoon proberen.

Zoals gezegd het gaf hier in de testopstelling geen probleem, in jouw opstelling zijn er wel problemen. Er zijn een aantal vuistregels.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 25 December 2008, 13:27:13 »
Wat zijn de anderen behalve het reeds opgemerkte punt:
1. de totale afstand van bezetmeldingspunt (op de rails) naar de xpressnetli zo kort mogelijk houden?

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #50 Gepost op: 25 December 2008, 15:53:44 »
Wat zit je nu te zeuren over het XPressNet, dat heeft toch helemaal niets met de afstand van rails tot S88SD16 te maken.

XPressNet is de verbinding tussen de S88XPressNetLi en de Slave aansluiting op de Roco versterker.

De S88SD16 zit via de S88 bus aangesloten. Met een Patch kabel of een gewone standaard 6 polige bandkabel.

Mvg
Wim.

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 25 December 2008, 17:31:39 »
Ik zeur niet.  >:(
Er is niks mis mee om een opmerking vriendelijk te houden Wim! :o
Daarnaast is die opmerking gebaseerd op eerdere opmerkingen afkomstig van u!
Je gaf namelijk eerder aan dat het dus schijnbaar niet wenselijk is als ik één kabel van 10 meter heb lopen vanaf de xpressnetli naar de s88 (omdat dat, zoals we merkten niet werkte)!
Daarnaast 'moet' de afstand vanaf de rails naar de s88 bezetmelder zo kort mogelijk zijn.
Daarop baseer ik  dus dat de TOTALE afstand, gemeten vanaf het punt op de rails, via de s88 unit die op zijn beurt naar de xpressnetli gaat, zo kort mogelijk moet zijn.

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #52 Gepost op: 25 December 2008, 23:55:27 »
Bert, in elk antwoord op je vraag staat wat jij iedere keer weer opnieuw vraagt, het is het dus al ontelbare keren uitgelegd. Je bent hier nu al maanden over bezig en iedere keer vraag je hetzelfde. Dit heeft dus al heel erg veel tijd en energie gekost om het jouw uit te leggen, maar het schijnt je nog niet duidelijk te zijn. Maar ja niet iedereen is te helpen tenslotte. Jammer maar helaas het is zo. Maar nogmaals de lengte van de S88 verbinding tussen aansluitingen mag niet langer zijn dan 2 meter, volgens Märklin. Verder is het aan te bevelen om de bedrading zo kort als mogelijk te houden. Duidelijker kan ik het toch echt niet aan je vertellen. En zolang jij de juiste benamingen van de dingen niet gebruikt blijft het een heilloze missie.
M.a.w. als jij het over iets hebt wat er niets mee te maken heeft vind ik dat zeuren over iets.
Karst en ik hebben ons al in heel veel bochten gewrongen om het je uit te leggen. Sla je eigen vragen op dit forum er maar op na.
Mijn advies is dan ook lees alles nog eens terug en sluit het aan zoals het je wordt aangeraden, dan werkt het probleemloos.

Mvg
Wim.

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 26 December 2008, 00:32:05 »
goed dan ben ik een geval wat niet te helpen is.
Bedankt voor de ontwikkeling van je module maar ik zoals het er naar uitziet, ga ik er in de nabije toekomst niet veel mee doen.
inhoudelijk ga ik er niet op in, maar wil zeggen dat deze antwoorden niet eerder zijn gegeven op mijn vraag. Als er iets wordt geleverd ga ik er vanuit dat ik deze zo kan gebruiken, dus ook inclusief de juiste levering. Het is voor jou een hobby en ook voor mij. Een levering die niet compleet is, kan gebeuren, maar dan moet je niet raar opkijken als ik er een vraag over heb, zoals missende connectoren. Of een diodebrug (die anders heet) waarvan voorheen niemand de werking aan kon geven, maar dat het toch wel nuttig was.

Niet iedereen bezit evenveel kennis op dit gebied en/of besteedt er zoveel tijd aan als anderen.
Het heeft geen zin zo, ik kom er verder niet wijs uit en jij geeft mij op als een hopeloos geval.
Heb die handleiding uitgeprint en al meerdere keren doorgelopen! Dit werkt nu dus gewoon. Vind dus niet dat ik dit, van die 10 meter lange kabel, vantevoren had kunnen weten. En als jij refereert naar vuistregels, sorry voor de nieuwsgierigheid die dit dan oproept, waar ik graag meer over wil weten.
Maargoed, laat ik het hier dan maar bijhouden voorlopig. Voor mij wordt de hobby er zo niet leuker op.
« Laatst bewerkt op: 26 December 2008, 00:47:16 door Bert »

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #54 Gepost op: 26 December 2008, 01:09:41 »
Bert even een plaatje opgezocht van een sporenplan van jouw, en daarbij de afmetingen van je ruimte.

Daarin heb ik wat onderdelen getekend met de geschatte afstanden. Waarbij ik me hardop afvraag wat het nut is van een 10 meter lange kabel.

Maar voor mij geen probleem hoor, stuur de kabel maar terug, dan knippen we hem in delen van 2 meter zodat je 5 kabels hebt van 2 meter.

Mvg
Wim.

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 26 December 2008, 01:22:02 »
Die baan is reeds opgedoekt, heb een testbaantje aangelegd.
Het gaat niet om nu, maar om het feit dat ik eerst precies wil weten wat wel en niet mogelijk is, zodat ik daar bij het ontwerp rekening mee kan houden.
Ben van plan om (als ik het computer gestuurd rijden enigzins) onder de knie heb, een nieuwe baan te maken die rond deze kamer gaat.

(Ik had al eerder met het maken van dit nieuwe frame bezig willen zijn, maar omdat het computer gestuurde rijden niet geheel vlekkeloos verloopt, zoals we beiden geconstateerd hebben, heb ik dit uitgesteld).

Ik weet niet of het nog slim is om te zeggen :-X, maar wat ik bedoelde was, dat de totale afstand, in het plaatje van het draadje dat jij met 1 meter hebt aangeduidt in combinatie met de max 2m die naar de rails loopt, dus totaal niet langer dan 10 meter mag zijn, om bedrijfszeker te rijden.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 26 December 2008, 01:25:17 »
goed dan ben ik een geval wat niet te helpen is.
Bedankt voor de ontwikkeling van je module maar ik zoals het er naar uitziet, ga ik er in de nabije toekomst niet veel mee doen.
inhoudelijk ga ik er niet op in, maar wil zeggen dat deze antwoorden niet eerder zijn gegeven op mijn vraag. Als er iets wordt geleverd ga ik er vanuit dat ik deze zo kan gebruiken, dus ook inclusief de juiste levering. Het is voor jou een hobby en ook voor mij. Een levering die niet compleet is, kan gebeuren, maar dan moet je niet raar opkijken als ik er een vraag over heb, zoals missende connectoren. Of een diodebrug (die anders heet) waarvan voorheen niemand de werking aan kon geven, maar dat het toch wel nuttig was.

Niet iedereen bezit evenveel kennis op dit gebied en/of besteedt er zoveel tijd aan als anderen.
Het heeft geen zin zo, ik kom er verder niet wijs uit en jij geeft mij op als een hopeloos geval.
Heb die handleiding uitgeprint en al meerdere keren doorgelopen! Dit werkt nu dus gewoon. Vind dus niet dat ik dit, van die 10 meter lange kabel, vantevoren had kunnen weten. En als jij refereert naar vuistregels, sorry voor de nieuwsgierigheid die dit dan oproept, waar ik graag meer over wil weten.
Maargoed, laat ik het hier dan maar bijhouden voorlopig. Voor mij wordt de hobby er zo niet leuker op.

Bert als je de handleiding volgt en begint met een klein baantje, dan is er niets aan de hand. Dan weet je snel genoeg hoe het werkt. Van daaruit kun je langzaam verder en verder gaan uitbouwen.

Nu 'dwars en sjachie' gaan doen omdat het niet werkt heeft totaal geen zin en kweekt ook geen goodwill bij eenieder die je probeert te helpen in het algemeen en in deze Wim in het bijzonder.

Dus doe even lekker ontspannen, test het systeem op een klein stukje rails, werkt dat, dan ga je het uitbouwen en je zult zien dat het allemaal best meevalt.

En nog 1 laatste advies, accepteer voor nu dat sommige dingen zijn zoals ze zijn en ga niet dieper op de materie in dan je nu kan bevatten. Maw. regel eerst dat het simpel werkt en ga dan uitbouwen.

Gr. Remco.

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 26 December 2008, 01:32:39 »
Heb nu een een 7-tal bezetmeldingen achter elkaar aangesloten om te testen met koploper (zoals eerder gezegd, werkt de s88 unit hier nu naar behoren). Lijkt me simpel genoeg  baantje;).
Vind het attent van Wim dat hij erna een oude baan van me had opgezocht en het eea had uitgetekend.
Wellicht was het anders bedoelt, of in een opwelling geschreven, of door mij verkeerd ontvangen, maar was echt even in verkeerde keelgat geschoten.
Wat mij betreft zand erover.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 26 December 2008, 01:37:32 »
Nou als het nu werkt wat is nu je probleem dan nog ? De interface + S88 werkt, dan kun je toch gaan bouwen ? Of mis ik nog wat ?

BertuzZz

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 26 December 2008, 13:06:53 »
Ik ben al bezig maar de laatste pagina was dus gevuld met punten waar ik verder rekening mee moest houden.
Ik ga nu eerst koploper goed onder de knie krijgen.